Ångrar att jag köpte ett wii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
inte många 360 som repar skivor, och om jag minns rätt så var det samsung spelare som gillade att göra detta, (jupp, hade rätt)

min hitachi-lg både rrodar och repar skivor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
För att inte gå in för djupt på någonting så räcker det ju med att kolla på vad PS3 klarar av att måla upp på skärmen och jämföra detta med valfri PC. Det är det mest rättvisa, och jag skulle själv vilja påstå att i de flesta avseenden så spöar mitt PS3 min datormaskin med ett 4870. Det är så jag upplever det och ingen 100fps CS kille kan ändra på det

Å andra sidan spelar du förmodligen din PS3 på en mycket större skärm än din PC, och med en vanligt handkontroll, som många tycker gör det mycket roligare att spela.

Det har egentligen ingenting med faktisk prestanda att göra, det har att göra med hur du uppfattar det PS3:an levererar.

Kan tillägga att jag uppfattar precis samma sak med min Xbox360

Permalänk
Medlem

Ångrar mitt Wii väldigt mycket jag med, inte speciellt billigt och används endast när man spelar med syskonen eller har släktträff. Används på tok för lite "single-player".

/kemaloz

Permalänk
Medlem

Utan att ha orkat läsa igenom tråden helt (bara första sidan), så tycker jag det är väldigt subjektivt vad som är dåligt i det här fallet. Den säljer ju överlägset bäst, så urusel kan den ju ändå inte vara Men den tilltalar en helt annan målgrupp. Speciellt här på SweC kan jag tänka mig att det inte är så många som gillar den. Här finns många teknikorienterade personer och lite mer hardcore gamers. För dem finns det kanske inte så mycket att hämta i Wii. Jag har själv ingen Wii, men har spelat flitigt hos vänner, och som partykonsol är den totalt överlägsen. Men oprecisionen i kontrollen gör att tävlingsmomentet har försvunnit, så för mer seriös "gammaldags" gaming är den inte så bra. Men för mer casual stil är den toppen. Alla kan ju vara med.
Minns en kvinnlig bekant som för nåt år sen dissade mig för att jag gör nåt så nördigt som att spela TV-spel. Nu sitter hon själv med en Wii och viftar för glatta livet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av majsalle
... och det där Killer 7 som alla pratade om men som jag aldrig fick chansen att prova
Sorry för ot.

Det spelet är så jävla bra! Jag var hela tiden lite sugen på det när det kom, men vid den tiden hade jag slutat köpa nya spel, bara begagnat eller nya om det var rea eller nåt.
Två år senare fick jag prova det, och jag var helt såld direkt! Svincoolt spel! Älskar det. Har tyvärr inte haft tid att spela igenom hela, men än så länge har det varit en urhäftig upplevelse.

Och angående att PS3:ans BD-spelare är regionskodad... de flesta BD-filmer är ändå regionsfria, och lär vara det ett tag till, så jag tycker inte det har så stor betydelse.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Kan väl hålla med de allra flesta om att utbudet är väldigt dåligt vad gäller single-player spel. Det enda som får mig att behålla min Wii är dess bakåtkompabilitet med GC-spel och min kärlek til RE4. Sen så har den ju faktiskt ett par bra spel också, men de har man spelat klart sen länge och allt min Wii gör numera är att samla damm tills jag känner för ännu en omgång RE4 eller något GC-spel.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

Även jag har köpt ett chipat Wii som jag och tjejjen skulle spela på. Jag hade inga höga förhoppningar, men maskinen var ju billig så det fick väl gå. Sen att man var tvungen att pynta 600kr för en extra wiimote+nunchuck, gjorde ju inte saken bättre.

Tjejjen hade spelat tidigare och sa att det fanns massor med roliga spel. Ok jag tänkte att det kanske kan vara roligt så vi testade lite olika spel. Det absolut första jag spelade var Rayman raving rabbids. och det var ju lite fränt. Det var riktigt kul att sitta 2 st och köra sammtidigt och tävla mot varandra. Och de små spelen var hutlöst roliga och mycket humor. Efter ungefär 30min så tröttnade man för det var ungefär samma typ av spel hela tiden. Du skulle antigen svinga, kasta eller snurra dosan så fort som möjligt. Så vi testade Raving rabbids två... och det var... ja, samma sak. Fortfarande roliga figurer, men sammtidigt samma svingande och snurrande med kontrollen. Vi började kolla lite andra saker. Super Mario Galaxy var riktigt skoj och ag fick ungefär samma kännsla som jag fick av Mario 64. Kanon spel, även om det kunde ha gjort sig bättre utan wiimoten och man kunde gott spelat på en vanlig handkontroll. Även metroid Prime 3 är kul då FPS spel faktiskt blir mycket bättre med wiimoten. Zelda är också kul, men det har jag spelat på GC tidigare.

resten av spelen, är precis lika dana. Du ska (precis som raving rabbids) slå, vifta, dra streck eller andra saker med wiimoten. Om det nu handlar om att laga mat (cooking mama) eller sy ihop folk (trauma center) så är det precis samma sak, och jag är less på det.

Grafiken är också undermålig. Det är precis samma grafik som Playstation 2 har och spelen som kommer till Wii kan även släppas till PS2.

Maskinen är för vek, har dyra tillbehör, och dåligt spelutbud. Det är skiykul när man är några stycken. men att sitta hemma själv och spela? Nej tack.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janeway
Det jag inte förstår är varför Wii kan sälja så bra? Varför köpa Wii när man kan få ett 360 för samma pris som är betydligt bättre konsol på alla sätt? Antar det handlar om olika intresse.

Så 360 har bättre rörelsekänsliga kontroller, bättre zelda och mariospel, eller 360 kanske är tystare? Nej vänta nu, 360 låter som en riktig dammsugare.

Nej jag är ingen wii fanboy, jag har sålt mitt wii för att det inte kommer ett enda bra spel till den konsollen.

Permalänk
Medlem

En annan fördel med Wii är ju att den är sjukt snygg jämfört med 360/PS3 plus att den är liten. Tror inte tex mina föräldrar skulle vilja ha en 360/PS3 i TV rummet, knappt jag vill ha dom synliga för snygga är dom fan inte och dom låter mer, Wii är ju näst intill ljudlös.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Min har förmodligen dammat igen vid detta laget. Alldeles för dyr konsol som inte levde upp till förväntningarna. Köpt en Xbox 360 nu som är mycket roligare.

Angående ni som klagar på ljudnivån på 360'n så brukar man faktiskt installera spelen (jag vet inte hur det är med er) och då är den knappt hörbar.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Jag har själv 360 och har kompisar som har wii. När jag skulle köpa konsol så velade jag lite över 360 o wii. Bestämde mig till slut för 360 vilket jag är glad för. Skulle aldrig byta 360 mot ett wii! Visst det är kul att pröva wii men jag tycker inte det är kul särskilt länge..
Men wii kanske är bättre till barnen? Fast det finns ju mycket barnspel till xbox med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TT600s
Jag har själv 360 och har kompisar som har wii. När jag skulle köpa konsol så velade jag lite över 360 o wii. Bestämde mig till slut för 360 vilket jag är glad för. Skulle aldrig byta 360 mot ett wii! Visst det är kul att pröva wii men jag tycker inte det är kul särskilt länge..
Men wii kanske är bättre till barnen? Fast det finns ju mycket barnspel till xbox med.

Wii är mer en familjekonsol..

Jag köpte mitt wii endast för att spela zelda twilight princess sen tänkte jag sälja det och få igen pengarna.

Men först ska jag spela dessa:

Super Smash Bros Brawl
Super Mario Galaxy
RE4
The House of the Dead Overkill
Super Mario Galaxy
Mad world
Okami
skate it
Paper mario
Metroid Prime
No more heroes 1-2
Mario Kart
Bleach: Shattered Blade
The Conduit
Worms.A.Space.Oddity
Star Wars The Force Unleashed
SSX Blur
De Blob
Deadly Creatures
MX Vs ATV Untamed
Wario Land The Shake Dimension
Lego Batman
Lego Indiana Jones
we ski and snowboard

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
En annan fördel med Wii är ju att den är sjukt snygg jämfört med 360/PS3 plus att den är liten. Tror inte tex mina föräldrar skulle vilja ha en 360/PS3 i TV rummet, knappt jag vill ha dom synliga för snygga är dom fan inte och dom låter mer, Wii är ju näst intill ljudlös.

Nja, tycker att mitt PS3 är tystare än wii, låter ju hur mycket som helst när lasern flyttas och ska läsa på olika ställen på skivan. Otroligt störande ljud dessutom.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario