Permalänk
Medlem

Routerproblem

Jag har problem med min router (tror jag att det är) det är en Zyxel Prestige 334W. När jag t ex refreshar server list i steam lägger internet av, när jag har uppe uTorrent (utan att någon uppladdning eller nerladdning är aktiv), fungerar inte webläsaren, däremot kan jag sitta på MSN eller skype om det var igång när jag startade uTorrent. Samma visa är det med Sopcast, Garena eller andra torrentklienter.

Skulle vara mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig för det är rätt irriterande.
Tack på förhand

// Dunis

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Testa med annan router.
Då vet du att det är, eller inte är den som spökar.

Visa signatur

Chewbacca <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burken84
Testa med annan router.
Då vet du att det är, eller inte är den som spökar.

Japp, jag kopplade datorn direkt till modemet och då fungerade det.
Har även haft andra routrar på lan o liknande och då har det fungerat så det är routern som krånglar.

Visa signatur

Phenom II X4, 965BE | Corsair Cooling Hydro H50 | Gigabyte GA-790XTA-UD4 | DDR3, PC3-12800 4GB | XFX Radeon HD5850 1GB | 2 x 500 GB | Fractal Design Tesla 550W 80+ | Fractal Design Define R2 | G2222HDL LED | Dunis @ Xbox Live.

Permalänk
Medlem

Kolla så du har nyaste mjukvaran:
ftp://ftp.zyxel.se/NBG334W/firmware/

Visa signatur

Chewbacca <3