F.E.A.R 2 Demo ute nu

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Åhå fasen vad najs!:D Får se om det blir ett givet köpt

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk

Köat 30min

Tar över 3h att ladda ner. (-,-)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns den inte ute på torrent ännu? Kommer väll upp snart på ngn torrent sida om inte annat

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

Ooh, spännande
Tack för tipset.

Permalänk
Medlem

finns ute på gamershell annars utan kö

Visa signatur

5820k 4.6ghz (1.26v) // 980TI // 16GB DDR4 // 500 SSD SAMSUNG // CHASSI FD R5 // 850 W CORSAIR RMX

Permalänk
Medlem

meddela gärna hur demot är.. om de lyckats få det skrämmande jämfört med 1an

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

18 kB/s... nä, det får nog vänta lite.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Medlem

http://www.gamershell.com/news_67980.html

Bättre sida enligt mig Dock verkar alla sidor vara ganska sega just nu eftersom alla vill ha demot samtidigt.

Permalänk
Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Tufft! Givet att ladda ner o köra!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

håller på att dra ner demot jag med. Till PC såklart.

Undra hur det kommer att köras på min dator :/

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Fy fan, har kollat trailers och Dev Q&A's. Spelet verkar hur brutalt som helst. Jag kommer nog gilla FEAR 2. Som det ser ut nu iaf. Den här flashback/Gameplay trailer gillade jag:

http://www.gametrailers.com/player/39889.html

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem

Läckert! Hemma med en seg influensa och är allmänt uttråkad..... Skall testa demot, håller på att tanka nu!

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Jag var den enda som hade tur lr? Jag tankade från fileplanet (fick dock vänta i 30 min) i 1.2 mb/s så demot var installerat och klart efter 1h!

Kan säga att jag har lite blandade känslo. Spelet i sig är inget revolutionernade MEN det är läskigt, intensivt samt bra. Grafiken ser okej ut, inte det bästa, inte de sämsta. Påminner lite om condemned om ja ska va ärlig \o/

Och komihåg att ni ska köra på headset eller något grymt x-fi ljud. Det blir rånajs då

8/10 toasters. Men det duger gott och väl

Permalänk
Medlem

kan inte nån som har fått ner demot lägg upp den som torrent??

går ju skitsegt det här

Permalänk
Medlem

jag kan om någon säger hur man gör

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clappen
Jag var den enda som hade tur lr? Jag tankade från fileplanet (fick dock vänta i 30 min) i 1.2 mb/s så demot var installerat och klart efter 1h!

Kan säga att jag har lite blandade känslo. Spelet i sig är inget revolutionernade MEN det är läskigt, intensivt samt bra. Grafiken ser okej ut, inte det bästa, inte de sämsta. Påminner lite om condemned om ja ska va ärlig \o/

Och komihåg att ni ska köra på headset eller något grymt x-fi ljud. Det blir rånajs då

8/10 toasters. Men det duger gott och väl

Du ser ut att ha en liknande setup som mig. Så min fråga är... Hur fungerar Fear2 på datorn?

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sQuille
Du ser ut att ha en liknande setup som mig. Så min fråga är... Hur fungerar Fear2 på datorn?

Allt högsta, inte ett enda ryck. Känns som om att spela gamla fear i princip. Har inte mätt med fps tools eller nått men jag har iallafall 75+, allt högsta samt 1650x1080.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clappen
Allt högsta, inte ett enda ryck. Känns som om att spela gamla fear i princip. Har inte mätt med fps tools eller nått men jag har iallafall 75+, allt högsta samt 1650x1080.

härligt. Ska bli kul att spela.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clappen
Allt högsta, inte ett enda ryck. Känns som om att spela gamla fear i princip. Har inte mätt med fps tools eller nått men jag har iallafall 75+, allt högsta samt 1650x1080.

Trevligt, då kanske vi med "dåliga" datorer kan lira det med normala upplösningar också

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clappen
Allt högsta, inte ett enda ryck. Känns som om att spela gamla fear i princip. Har inte mätt med fps tools eller nått men jag har iallafall 75+, allt högsta samt 1650x1080.

Jag tycker inte om dig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag måste säga att dessa 10minutrarna är nog bland de bästa i mitt liv. Jag totalälskade demot, det var lite småläskigt, actionfyllt och alldeles underbart. Även grafiken var helt sinnessjuk och detta kan nog helt klart vara en av årets snyggaste spel efter Killzone 2.

Mitt spel rullar ganska bra i 60fps, men sjunker till 45 ibland. Jag kör allt på max, i 1680x1050, vilket ser som sagt sjukt bra ut. Att fpsen sjunker kan dock bero på att jag endast har 1GB ram i datorn för tillfället. Sen så kör jag med V-sync på också.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | MSI RTX 4070 SUPER | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

fick precis ner demot och drog då upp en torrent ,

sitter på 100/100
så om nån vill ha demot ,

http://data.fuskbugg.se/skalman01/fear2demo.torrent

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Nej usch. Laggade apa trots allra lägsta grafikinställningar o allt kom efter 1 sekund efter mina egna rörelser, så att säga. Spelet skrämde mig inte ens. Tänkte bara "jaha..." hela tiden.

Nej, ettan är bättre. Kan för övrigt köra spel som t.ex. Mirror's Edge, EVE Online, Bioshock, Frontlines: Fuel of War o Rainbow Six Vegas 2 helt laggfritt med allt på allra högsta. Nej, F.E.A.R. 2 är o-optimerat!

EDIT Har avinstallerat det nu o gissa vad det står innan man klickar på Finish-knappen! "InstallShield Wizard has finished uninstalling F.E.A.R. 2: Project Origin SP Demo. To complete the uninstallation, you must restart your computer."

Orka starta om datorn när man har avinstallerat ett demo, eller ja, spel över huvudtaget!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
fick precis ner demot och drog då upp en torrent ,

sitter på 100/100
så om nån vill ha demot ,

http://data.fuskbugg.se/skalman01/fear2demo.torrent

Var bra tryck i nerladdningen
5 minuter för att ladda ner är OK

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Testpilot

Skit också, spelet verkar flyta bra men jag får inget ljud. Jag har ljud i WB- och Monolith-introna men inte i filmen i början av själva spelet och sen inte heller när man börjar spela.

Har ett X-fi kort så det borde väl fungera =/

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Nej usch. Laggade apa trots allra lägsta grafikinställningar o allt kom efter 1 sekund efter mina egna rörelser, så att säga. Spelet skrämde mig inte ens. Tänkte bara "jaha..." hela tiden.

Nej, ettan är bättre. Kan för övrigt köra spel som t.ex. Mirror's Edge, EVE Online, Bioshock, Frontlines: Fuel of War o Rainbow Six Vegas 2 helt laggfritt med allt på allra högsta. Nej, F.E.A.R. 2 är o-optimerat!

EDIT Har avinstallerat det nu o gissa vad det står innan man klickar på Finish-knappen! "InstallShield Wizard has finished uninstalling F.E.A.R. 2: Project Origin SP Demo. To complete the uninstallation, you must restart your computer."

Orka starta om datorn när man har avinstallerat ett demo, eller ja, spel över huvudtaget!

Och vad tyckte du var negativt med demot?

Ne, om man skulle skippa skämten. Har sett fram emot detta demo sen jag fick reda på att en uppföljare skulle göras och har det nere om två timmar. Ettan var sjukt bra och som någon sa tidigare så ska det spelas med bra ljud och inte mitt på ljusa dagen. Då blir det känsla!

Edgren, synd att demot inte var en positiv upplevelse för dig, man får hoppas att du fick tag på ett måndagsex av demot och att det visar sig att hela spelet motsvarar en del av hypen.

Permalänk
Medlem

Detta är ju redigt nice! Tack för informationen!

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

För mig flöt de på helt perfekt (säkert 40fps+) opteron 185 2.6ghz dualcore, hd4850, 2gb ddr400....

allt på högsta, 1280x1024, 4x antialiasing

visserligen lite cpu-flaskande då å då men inget farligt (små fps drops nån gång i minuten)

var riktigt kul, blir nog ett köp

@edgren: lite roligt att samtliga spel du nämner (utom EVE Online) är spel som bygger på UT3 motorn. kanske därför alla går så bra? sen vill jag minnas att just bioshock ska vara shaderintensivt och gå extra bra på ati kort från den eran du har (x1950)... så kan tänka mig att detta gäller över för andra UT3-engine spel

och med din cpu är det kanske inte så konstigt att fear demot laggade?

om du nu har den datorn du har skrivit på din profil alltså....