F.E.A.R 2 Demo ute nu

Permalänk
Medlem

Det flöt rätt bra på min maskin trots flaskande CPU. Lite intervall lagg ibland men inget jättekatastrofalt.

Spelet i sig är ingen shooter revolution men det jag såg var väldigt vällgjort. Jag har varit en besk kritiker mot PC versionen av FarCry2 för att det var en ren konsolshooter på PC men PC versionen av FEAR2 är verkligen inte det. Stämningen var jävligt bra den med fast alla som lirat första FEAR känner garanterat igen sig. Grafiken var bra och hagelbössan var trevligt när man satte en salva i nåns nylle. HUDen kanske tog lite för mycket skärmplats så det hoppas jag de åtgärdar i slutversionen.

Permalänk

har spelat igenom kanske hälften av demot, går lite trögt beroende på att jag inte vet var alla kommandon sitter (och jag är lat att kolla options). Hur som helst så flyter det förvånansvärt bra på mitt dassiga grafikkort, visserligen på 1024x768 men det är snyggt. Spelet är så mörkt och intensivt så att man inte hinner njuta av grafiken. Blinkande lampor, helt plötsligt dyker det en vålnad upp framför med tillkommande ljud. Ganska läskigt. Jag har inte spelat Fear 1 innan så jag kan inte jämföra men jag är en person som blir lätt skrämd av ljud vilket det här spelet verkar göra bra

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
har spelat igenom kanske hälften av demot, går lite trögt beroende på att jag inte vet var alla kommandon sitter (och jag är lat att kolla options).

Så konsollförstört som spelet är behöver man inte kunna några knappar då spelet talar om för en hela tiden vad man ska trycka på.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

Inte ett dugg skrämmande och demot saknar atmosfär och stämning tycker jag. Härlig robot man fick styra i slutet, men vettefan om det blir köp.

+ Blod i massor
+ Härliga vapen
+ Ganska snyggt

- För stor HUD, och sikte som blir rött, palla.
- Fryslagg. Detta kanske fixas, men har för mig att det var samma sak i ettan när spelet sparar. Inget att störa sig på kanske.
- Inge 4:3 format? Alla har inte widescreen.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

för fult spel.. äe 2009 nu.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk

Hoppas nailgun från ettan finns kvar Älskade att nåla upp fienderna på väggarna, som Jesus korsfästelse.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag demot hade mycket mer äcklig känsla och atmosfär jämfört mot det första spelet. Förstår inte hur man kan klaga på grafiken. Spelet var helt okej i mina ögon. Det tråkiga är ju att det bara var Widescreen och att demot dessutom hade frysningar titt som tätt. Önskar för övrigt att alla spel flöt så här bra.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | OS: Nobara Linux 40

Permalänk

de som skriver om "frysningar" borde ju vara laddningsfrysning enligt min erfarenhet. Jag hade också sådana och de sammanföll med checkpoints.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Vet du om även alla expansions pack till 1an ingår i collector's edition?

Troligtvis inte, då Monolith har sagt att dom inte anser att expansionerna inte är officiella, eftersom TimeGate tog storyn i riktningar Monolith inte tyckte om alls.

Visa signatur

After a year in therapy, my psychiatrist said to me, 'Maybe life isn't for everyone.'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
för fult spel.. äe 2009 nu.

Du har nog kommit till fel tråd, den här handlar om demot till F.E.A.R 2, inte om Quake 4!

Det finns gott om exempel på FPS-spel som har grafik som inte alls är något att hänga i granen för dess tidsperiod, men det här spelet är ganska uppenbart inte ett av dem.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Medlem

Den finns på tpb också http://thepiratebay.org/torrent/4669162/FEAR_2_Demo_(F.E.A.R._Project_Origin)

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Är det någon som har demot till Xbox 360n som funkar på PAL jag hittar bara en på tpb som inte funkar. Då jag bara har ett 256mb minne på min box så måste jag bränna spelet ...

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barry
för fult spel.. äe 2009 nu.

va? för fult?, antar att du inte ställt allt på max då för jag tycker det toppar vilket nytt spel som helst...

diggade att man kunde slänga ner bord som skydd, även när man hoppar över bord var nice, så det inta är år 95 känsla att man hoppar rakt upp med rak ygg^^

någon som vet hur man släpper lös fpsen?, spärr vid 60 juh....

Visa signatur

Dator 1 i7 920 @ 3,2 ghz, GTX480
Dator 2 Phenom II 940 @ 3 ghz, GTX280

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alm872
va? för fult?, antar att du inte ställt allt på max då för jag tycker det toppar vilket nytt spel som helst...

diggade att man kunde slänga ner bord som skydd, även när man hoppar över bord var nice, så det inta är år 95 känsla att man hoppar rakt upp med rak ygg^^

någon som vet hur man släpper lös fpsen?, spärr vid 60 juh....

Testa att ta bort vertical sync

Permalänk
Medlem

Provade det igår kväll och jag måste säga att förstaintrycket var en besvikelse Körde med allt på max och jag fick irriterande fryslagg om vartannat, detta inträffar inte på andra, mer krävande spel så jag förstår inte varför det händer här, i synnerhet när själva motorn i sig flöt på bra, sen så hade spelet en sån där grain-effekt som jag mest tyckte var störande, att den inte gick att stänga av gjorde ju inte saken bättre. Sen förstår jag inte varför det är två svarta border i toppen och botten på skärmen när man spelar?? Så var det i alla fall i 1440x900..

Sen tycker jag att spelkänslan var mycket trögare, gubben kändes inte alls lika manöverbar som i ettan, tyckte det kändes som det var en viss latens mellan ens knapptryckningar tills spelet reagerade, motståndar-AIn kändes nästan som ett nerköp jämtemot första spelet, dom kändes helt enkelt dummare och var lättare att spela mot, även på högsta svårighetsgraden.

För att komma till spelets skräckmoment så tycker jag dessvärre att även det var en let-down. Nu var vissligen detta bara en demo men det var inte alls lika spooky och scary som originalet, i detta kändes alla moment mest over-the-top och inget som inger några kalla kårar, blev less på det efter några minuter.

Vad har hänt? Ettan var bland det bästa i FPS-spel jag spelat, stämningsfulla miljöer, obehagligt soundtrack, grymt roliga AI-motståndare, hoppa-ur-stolen skrämselmoment, sköna vapen och fysik, snygg grafik även med dagens mått mätt, ett spel jag spelat igenom ett flertal gånger som jag fortfarande tycker är underhållande.. Vad gick fel? Kunde dom inte kört på ett vinnande koncept även här? Nej, det är väldigt tveksamt om jag köper detta spel, måhända att jag ger det en chans till men jag känner mig inte särskilt sugen, slänger hellre i F.E.A.R.-skivan jag har liggandes och spelar om det igen..

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem

Jag har spelat demot lite, iaf verkar AI:n som många säger förbannat seg, tar ju en time för dom att börja skjuta mot en. Sen är det grejen med fryslagg som är störande, en ATI grej? Sen givetvis det där gryn filtret dom lagt över väldigt störande, jag kommer på mig med att sitta och kisa för för att det ska bli tydligare bild...lol

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte haft tid att testa detta än, men vad jag kommer ihåg från första F.E.A.R-demot så va inte heller det perfekt

Permalänk

Älskade detta Demo:P...kan inte vänta på spelet...vill ha nu!...tycker inte alls det va fult...testa å vrid upp lite inställningar

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem

Fan ja måste skaffa en ny dator snart. Körde igenom FEAR 1 när de kom men de va ju en del lagg. Detta kommer inte flyta bättre va?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
de som skriver om "frysningar" borde ju vara laddningsfrysning enligt min erfarenhet. Jag hade också sådana och de sammanföll med checkpoints.

Nä inte sånt. Det fryser till extremt ofta...fler gånger i rad på exakt samma ställe. Uppenbart fel.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | OS: Nobara Linux 40

Permalänk
Medlem

Är det någon som har hittat spelet billigt? På spelbutiken kostar det 279 kr och det är precis lagom för ett nytt spel tycker jag, men spelbutiken har lite väl många dåliga omdömen på prisjakt tycker jag...

Edit: Alla omdömen som nämner spel med priset 279 kr därifrån har satt lägsta möjliga betyg.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Medlem

jag maxade allt vad man kan tänka sig och det flöt på asbra kanske någon smålagg var tionde minut, och nej har ingen bra dator bara 8800 GT, Q6600 4 gb ram.

jättebra Demo!

Visa signatur

SLI Nvidia gtx275 l EVGA nForce 780i SLI FTW l 4 x Corsair 800 mhz l Corsair Hx750w l Q6600 - 3.2 ghz l Windows 7 64bit SP1 l Kylning: HAF932, V10 cooler master.

Permalänk

Nu spelade ju jag på Xbox men jag är också besviken. Inte alls samma stämning som i ettan. Och vad fan är det med dom där jävla spökena? När de kom i ettan tyckte jag att det hade spårat ur lite, ska dom BÖRJA med skiten här?

Ta bort spökena, ta bort den där jävla robotdräkten och ta bort den sunkiga miljön.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nutshell
Är det någon som har hittat spelet billigt? På spelbutiken kostar det 279 kr och det är precis lagom för ett nytt spel tycker jag, men spelbutiken har lite väl många dåliga omdömen på prisjakt tycker jag...

Edit: Alla omdömen som nämner spel med priset 279 kr därifrån har satt lägsta möjliga betyg.

Jag har beställt en dual-shock 3 från spelbutiken och det gick fint iaf.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

För människor som finner film grain-effekten irriterande finns en mod att tillgå som tar bort detta gryniga filter. Har själv inte testat den, men den fungerar kanon enligt många.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nutshell
Är det någon som har hittat spelet billigt? På spelbutiken kostar det 279 kr och det är precis lagom för ett nytt spel tycker jag, men spelbutiken har lite väl många dåliga omdömen på prisjakt tycker jag...

Edit: Alla omdömen som nämner spel med priset 279 kr därifrån har satt lägsta möjliga betyg.

hmm jag har köpt en rad spel därifrån och alltid fått dem dan eller 2 dagar efter. det kanske rör saker de inte har i lager, har för mig att de har 2 st lager eller nånting.

jag tycker att demot gick lite småryckigt (hade upp lite annan skit samtidigt visserligen), det frös till ibland lite, plus att det är irriterande att tvingas spela i 16:9 på en 16:10 skärm (portning) samtidigt som att det inte var skrämmande och man möter samma fiendetyp hela tiden. mechen var lite småkul i slutet som omväxling, men bara just därför.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Sen är det grejen med fryslagg som är störande, en ATI grej?

Jag har ATI kort och det går slött.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Var en trevlig demo Men någon mer som tyckte att bilden var lite BRUSIG typ?=) TYcker inte den var helt klar asså som sagt lite brusig i bilden,

kanske bara mitt kort som håller på att dö ut efter en mån användning=)

Visa signatur

Gigabyte X58 UD5 , i7 920@3,5Ghz Turbo ON+Noctua 12P , 6gb ddr 1333mhz@1500mhz , Gigabyte 470 gtx SLI , Razer Lachesis, DiNovo Edge , Z5500 + Creative HS 1200 Headset ,

Permalänk
Medlem

ljudet var inge vidare,m var ju inget tryck i vapnen..

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smisken
Var en trevlig demo Men någon mer som tyckte att bilden var lite BRUSIG typ?=) TYcker inte den var helt klar asså som sagt lite brusig i bilden,

kanske bara mitt kort som håller på att dö ut efter en mån användning=)

Hade du läst igenom tråden så hade du sett att detta är pga. ett så kallat grain-filter som utvecklaren lagt på i motorn för att ge spelet en mer "gloomy" känsla, tyvärr till mer irritation än nytta tycker jag.

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb