Permalänk

fan asså nu har ja fått riktigt bra svar igen jo jag ska byta moderkort för mitt går inte att klocka så bra med, :/
okej det låter ju som dem flesta tycker jag ska köra med ati kort asså crossfire moderkort är det som gäller då, så man kan fläska på lite i framtiden
föresten så är nya minnen på ingång oxå så det kommer bli 1020mhz minnen 4 gig. och som sagt ska jag klocka processorn.
riktigt stort tack till alla som har hjälpt mig
vad tror ni föresten om ett x38 DQ6 moderkort . :)`? borde ju funka bra

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Avstängd

Kör på ATI och X48 modekort

Permalänk
Avstängd

P45-kort om Core2

790fx/gx med SB700 om Phenom II

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

radeon 4850 känns rätt givet för din budget tycker jag.

en till fördel med crossfire är att du då kan välja någon av intels prisvärda nordbryggor som p45. Ska du ha sli så blir det dyrare pga nvidias monopol.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk

okej , ska kolla runt lite nu på 4850 så får vi se vad som händer
på nya moderkort står det att man har PCIe x16 2.0 , men hur stor betydelse har 2.0 ? kan man köra ett grafikkort på ett moderkort som inte har PCIe x16 2.0 ?

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem

Finns det folk som ens köper Nvidia längre med deras ständiga namnbyten på sina kort som enbart är till för att förvirra konsumenterna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
Finns det folk som ens köper Nvidia längre med deras ständiga namnbyten på sina kort som enbart är till för att förvirra konsumenterna?

Haha är du på allvar? Du sitter på, om inte ett av Sveriges största dator forum och frågar om någon köper grafikkort från nvidia? Som om jag får tillägga är dom ända som har stöd för physx och har bästa grafikkortet på marknaden just nu?

Vi med nvidia får ju i alla fall uppleva nya effekter i spel som påverkar spelkänslan enormt, i spel som mirrors edge, cryostasis och unreal 3 osv.

Absolut ingen fanboy, men komigen du kan inte mena allvar?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jemtegrannen
okej , ska kolla runt lite nu på 4850 så får vi se vad som händer
på nya moderkort står det att man har PCIe x16 2.0 , men hur stor betydelse har 2.0 ? kan man köra ett grafikkort på ett moderkort som inte har PCIe x16 2.0 ?

'

Har svarats på en miljon gånger, så en gång till skadar inte antar jag:

Nej, du tappar inte mycket på att inte köra 2.0

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Haha är du på allvar? Du sitter på, om inte ett av Sveriges största dator forum och frågar om någon köper grafikkort från nvidia? Som om jag får tillägga är dom ända som har stöd för physx och har bästa grafikkortet på marknaden just nu?

Vi med nvidia får ju i alla fall uppleva nya effekter i spel som påverkar spelkänslan enormt, i spel som mirrors edge, cryostasis och unreal 3 osv.

Absolut ingen fanboy, men komigen du kan inte mena allvar?

Är det nån som vet när ATI kommer med motsvarande physx? Mitt HD4670 skulle vara finfint som physxkort.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rullekorn82
Är det nån som vet när ATI kommer med motsvarande physx? Mitt HD4670 skulle vara finfint som physxkort.

Det är på gång men har inte sett några datum. Problemet är ju att de måste få med sig lite speltillverkare också men ATIs förkärlek för öppna standarder kommer nog lösa det.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
Finns det folk som ens köper Nvidia längre med deras ständiga namnbyten på sina kort som enbart är till för att förvirra konsumenterna?

Visst är namnbyterna förvirrande, framförallt som när Komplett skriver "äntligen är GTS 250 här,bla bla" och sätter ett högre pris, och så är de precis samma som 9800 gtx+
Men att sluta köpa märket är nog nårra mil för långt o gå.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om