Permalänk
Medlem

Logic Studio Pro

Jag funderar på att köpa mig en macbook pro, egentligen har jag ingen lust att köpa mac alls, är väldigt nöjd med min pc. skulle hellre köpa en ny pc med gtx295 osv.

Problemet är att jag vill och måste ha logic Studio Pro, och jag har hört att det inte lirar på pc överhuvudtaget. Sunkigt...
stämmer detta?

Anta att jag köper en macbook, då behöver jag veta vilket ljudkort jag skall ha för att plugga in min keybord. Antar att jag måste köpa ett externt?

Permalänk
Medlem

har din keyboard usb eller midi? går den på usb så är det chill, men är det midi så får du väll leta upp ett midikontroller eller ett ljudkort med midi

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Logic 8 finns bara till OSX. Vill du köra Logic i Windows så får du jaga rätt på 5.51 men det känns väldigt gammalt och trist. Om du ska köpa mac så köp en med firewire port för annars kommer du garanterat ångra dig när det är dax att leda ljudkort.

Varför måste du just köra Logic? Finns många DAWs till windows oxå även om jag personligen avskyr allt annat än Logic. Midi är inga problem, köp ett ljudkort med midi så är det problemet löst.

Visa signatur

Jetlag - Progressive Trance - http://www.myspace.com/jetlagmusic

Permalänk
Medlem

Jag tackar och bockar för svaren, Jag måste ha logic för att min Coworker sitter på logic i studion och vi vill kunna synca, plus att jag tycker det verkar överlägset bäst. Men det kanske inte stämmer?
Har ni några andra tips? Jag började jobba i FL studio, Nu har jag vänner som har rekomenderat logic, vad säger ni?

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt bekväm i logic, men de finns ju nackdelar. Det jag reagerat på att det inte är lika smidigt att arbeta på wavefils nivå som i t.ex protools (det blir konstigt om man klipper upp regionerna och vill ha samma del om igen, och andra delar av samma ljudfil), den där hypereditorn är skum.

Annars kommer det med ett gäng hyffsade pluggar, EQn är skön, då den har spektrumanalys i sig, inget som jag sett i någon annan stock EQ till andra daws.

Har du mac och känner att du kan logic bra, och vill ha det lite, tycker det är bra och så, isf förstår jag inte varför du velar och inte köper det?

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)