Tips på datordelar/datortillbehör på Gekås Ullared?

Permalänk
Medlem

Tips på datordelar/datortillbehör på Gekås Ullared?

Tjena!

På påsklovet så ska jag till ullared (tack och lov att dom har elektronikgrejer).
Har aldrig vart där förut, men tänkte att det måste ju vara någon annan på swec som har vart där.

Finns det några datordelar/tillbehör där till bra priser?

/Freddan

Permalänk
Medlem

Re: Tips på datordelar/datortillbehör på Gekås Ullared?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Tjena!

På påsklovet så ska jag till ullared (tack och lov att dom har elektronikgrejer).
Har aldrig vart där förut, men tänkte att det måste ju vara någon annan på swec som har vart där.

Finns det några datordelar/tillbehör där till bra priser?

/Freddan

Njäe, inte direkt. Lite fotopapper & annat kringkrafs av dålig kvalitét.
Däremot ligger ju NetonNet:s lagershop tvärs över parkeringen ..

Permalänk

Nja inte dirext. Cd/dvd skivor finns det mängder och lite högtalare o möss men inget dirext. Tycker det är rätt dyrt och sen ligger Netonnet som sagt där och lite andra små butiker.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Njäe, inte direkt. Lite fotopapper & annat kringkrafs av dålig kvalitét.
Däremot ligger ju NetonNet:s lagershop tvärs över parkeringen ..

Visste faktiskt inte att netonnet låg där.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Nja inte dirext. Cd/dvd skivor finns det mängder och lite högtalare o möss men inget dirext. Tycker det är rätt dyrt och sen ligger Netonnet som sagt där och lite andra små butiker.

Okaej, kanske är dom man besöker istället då..

Permalänk
Medlem

musmattor?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
musmattor?

det enda som finns typ lr?

Permalänk

Kringutrustning är ju perfekt att köpa där, antagligen har de prisvärda skärmar, högtalare, möss osv.

Billigare än internet i många fall. Men du lär nog inte hitta några datorkomponenter ála grafikkort eller ens hårddiskar (förutom externa då).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk

Dem har ju även ganska mycket TV-apparater, DVD's m.m, även om det inte var specifikit detta som efterfrågades.

Annars är det som Random-person sa, några interna komponenter ska du inte räkna med, på sin höjd kanske några DVD-läsare. Annars finns ju där som Fullmoon sa möss, musmattor, kablar och grejer. Även ganska mycket spel har dom, tillsammans med en hel del film och musik.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Kringutrustning är ju perfekt att köpa där, antagligen har de prisvärda skärmar, högtalare, möss osv.

Billigare än internet i många fall. Men du lär nog inte hitta några datorkomponenter ála grafikkort eller ens hårddiskar (förutom externa då).

Man kanske ska kolla på ett par högtalare då...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Dem har ju även ganska mycket TV-apparater, DVD's m.m, även om det inte var specifikit detta som efterfrågades.

Annars är det som Random-person sa, några interna komponenter ska du inte räkna med, på sin höjd kanske några DVD-läsare. Annars finns ju där som Fullmoon sa möss, musmattor, kablar och grejer. Även ganska mycket spel har dom, tillsammans med en hel del film och musik.

Lite kablar och grejer kanske man tjackar.

Permalänk
Medlem

Gå över till Martinshop istället, bra skit!

Permalänk

Var där rätt nyligen, var inte prisvärt på datorfronten, inte heller elektronikfronten var särskilt imponerande. Om du inte ska ha småtjaffs som kvalité inte spelar någon roll på...typ högtalare till en barndator

Permalänk
Medlem

Har bott där hela mitt liv men aldrig handlat elektronik där, finns mest uddagrejor annars är det inte billigare än nån annanstans. På Netonnet kan man spendera en timme eller två dock

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk

har köpt mig ett antal nätverks kablar där. har för mig man fick 25m för 50:- (inte säker)

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc

Permalänk
Medlem

Är det nån som vet om dom har billiga/bra in-ear pluggar där?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adde_2000
har köpt mig ett antal nätverks kablar där. har för mig man fick 25m för 50:- (inte säker)

De köper in lite sånt ibland dock inget de har jämt. har med köpt någon kabel där för ett löjligt lågt pris dock så tycker jag bara utbudet blir sämre och sämre..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

På gekås finns Philips HP1000 för 395kr. Detta är ett par lurar som kostade 1500-2000kr när de tillverkades och såldes. Vilket betyder att det är ett kap av gigantiska mått.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=17460
Bara att köpa på dig ett par eller 2 när du är där. Gekås har tydligen köpt upp nåt stort lager av dessa lurar därav priset.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem

Man köper schampo och tvättmedel i Ullared, inte datordelar.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
På gekås finns Philips HP1000 för 395kr. Detta är ett par lurar som kostade 1500-2000kr när de tillverkades och såldes. Vilket betyder att det är ett kap av gigantiska mått.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=17460
Bara att köpa på dig ett par eller 2 när du är där. Gekås har tydligen köpt upp nåt stort lager av dessa lurar därav priset.

Jäklar, det lät riktigt najs..
Men jag behöver ett par pluggar, äre netonnet som gäller då eller?
Är det hyfsade priser där?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Man köper schampo och tvättmedel i Ullared, inte datordelar.

Även billiga kvalitetsverktyg, bilvax och andra bilprodukter.
Kom och fynda innan de tandlösa danskarna har invaderat hela stället!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SteFFoo

Har hört att dom har billiga märkeskläder oxå?

Permalänk
Medlem
Citat:

Har hört att dom har billiga märkeskläder oxå?

Ibland gör man sådana fynd. Min flickvän som jobbar där fyllde på butiken med Fred Perry-tröjor i barnstorlek. Dom kostade runt 150kr/st, alla mammor kastade sig över dom.
Har också sett kläder från Carhartt & Diesel, men märkeskläder är nog enbart tillfälliga parti dom köpt. Har du tur så kanske du hittar något, ifall du orkar kämpa dig förbi allt folk som står i vägen med sina kundvagnar.

Permalänk

NetOnNet har en del datorkomponenter faktiskt, men gekås, nja. Ett hett tips är att INTE åka på lönehelgen

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
NetOnNet har en del datorkomponenter faktiskt, men gekås, nja. Ett hett tips är att INTE åka på lönehelgen

<
Åker imorgon, så det är nog lugnt.

Nu vart det väl inte datordelar därifrån, men ett par in-ear pluggar lär dom ju ha på sin elektronikavdelning.

Har netonnet nå bra priser?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ibland gör man sådana fynd. Min flickvän som jobbar där fyllde på butiken med Fred Perry-tröjor i barnstorlek. Dom kostade runt 150kr/st, alla mammor kastade sig över dom.
Har också sett kläder från Carhartt & Diesel, men märkeskläder är nog enbart tillfälliga parti dom köpt. Har du tur så kanske du hittar något, ifall du orkar kämpa dig förbi allt folk som står i vägen med sina kundvagnar.

Får hoppas att man hittar nåt!

Permalänk
Citat:

<
Åker imorgon, så det är nog lugnt.

Nu vart det väl inte datordelar därifrån, men ett par in-ear pluggar lär dom ju ha på sin elektronikavdelning.

Har netonnet nå bra priser?

Jorå, sånt kan du t.o.m hitta på Gekås.
Priserna är ju helt okej

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Jorå, sånt kan du t.o.m hitta på Gekås.
Priserna är ju helt okej

Vet någon om dom har billiga in-ear märkespluggar på Gekås?

Permalänk
Medlem

Mjaa men tror inte utbudet är så stort. Dom har några från Koss och Philips, men har inte kollat så noga på modell. Är nog mer på Netonet som ligger brevid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Mjaa men tror inte utbudet är så stort. Dom har några från Koss och Philips, men har inte kollat så noga på modell. Är nog mer på Netonet som ligger brevid.

Koss duger alldeles utmärkt för mig, köper hellre ett par lite billigare och köper ett par nya när dom pajjar än ett par dyra.

Permalänk
Medlem

Själv köper jag alltid några dunkar koncentrerad spolarvätska när jag är där.
En fyralitersdunk kostar runt 50-60 spänn. Jämförelsevis tar Preem typ 85kr/litern för koncentrerad.
Ett annat tips är rakblad till Gilettehyvlar. (Mach 3, Fusion osv.)
Minns inte precis priserna men det skiljer ganska mycket mot priserna hemma - kanske 30% billigare eller så.

Ifall man har bil & skäggväxt alltså ..

Mvh

Permalänk
Entusiast
Citat:

Jag har aldrig sett några billiga kvalitétsverktyg där. Bara billiga skitverktyg.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24