Få WoW att starta på andra skärmen

Permalänk

Få WoW att starta på andra skärmen

NEJ, jag tänker INTE använda WoW-tråden för ingen kommer uppmärksamma min fråga.

Jag kör två skärmar och spelar WoW. Mitt problem är att WoW startar på skärmen där startmenyn osv ligger. Jag vill att den ska starta på min andra (secondary) skärm. Går det? Jag har testat att labba runt lite med vilken skärm som är primary och sådär, men resultatet blir alltid att WoW lägger sig där jag har startmenyn.

Permalänk
Medlem

provat sätta wow som window mode, flytta över den till andra skärmen, sen ändra till fullscreen? Eller helt enkelt bara ha den som window mode i andra skärmen?

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

WoW kommer starta på den skäm som är vald som primary.

Lösning, sätt den skärm du vill att WoW ska starta på till primary.

Högerklicka på starmenyn, klicka bort locked och flytta den till den andra skärman. Problem löst

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
provat sätta wow som window mode, flytta över den till andra skärmen, sen ändra till fullscreen? Eller helt enkelt bara ha den som window mode i andra skärmen?

Har för mig att den fortfarande maximerade på fel skärm då. Vill inte ha windowed mode.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lideri

Högerklicka på starmenyn, klicka bort locked och flytta den till den andra skärman. Problem löst

Ska testa det!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN

Har för mig att den fortfarande maximerade på fel skärm då. Vill inte ha windowed mode.

Citat:

Ska testa det!

Permalänk
Medlem

Men ofta man inte kör wow i windowed? De är ju de skönaste spelet någonsinn att köra i windowed mode

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2infinity
Men ofta man inte kör wow i windowed? De är ju de skönaste spelet någonsinn att köra i windowed mode

Håller med fullständigt.

Citat:

hm, aldrig tänkt på att man kan flytta startmenyn till andra skärmen,tack för tipset

Visa signatur

🎮 → Ryzen 7 3800X • GeForce RTX 2080 SUPER
• 16GB DDR4 • ASUS ROG Strix B450-F GAMING
🖥️ → LG 34GK950F - 34" Curved 144hz 21:9 QHD
🎧 → Philips Fidelio X2 / 🎤→ Svive Hydra
🖱️ → Glorious Model D / ⌨️ → Ducky One 2 TKL

Permalänk
Medlem

så bekvämt i wow när man kör i window-mode.. för att den är ändå maximerad så det ser ut som fullscreen.. men samtidigt mycket snabbt att alt-tabba osv.. kör man normal fullskärm och man alt-tabbar så blir ju wow minimerat.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Om du byter primär skärm så kan du lika gärna köra windowed och bara flytta på skärmarna, för allting kommer ploppa upp och användas på den skärmen istället, du flyttar bara problemet till en annan skärm. Om det nu inte är så att du faktiskt vill använda den andra skärmen till att just ha som primär.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU