Lite frågor om AdminMod mm.

Permalänk

Lite frågor om AdminMod mm.

Jag har installerat Adminmod, Metamod, Statsme och HL-guard på min dedicatade server.
Förrut skrev man in när man skulle byta map (på min andra dator i nätverket, cs server över internet) admin_map *map*
Nu står det "Bad map name". Har testat massor med olika inställningar i server.cfg, men det funkar inte Tips om vad det kan vara?

Nästa problem är att jag inte får igång HL-Guard riktigt. har läst manulen NOGA och gjort exakt som det står, men det vill inte funka!

Sedan så har jag fastnat i hur man lägger in script. Har några filer i AMX och några i SMA-format. Vad är dessa? Har försökt kompliera några av dessa, men det funkar inget vidare.
Har läst försökt hitta manual om detta med AMX och SMA-filer, men inte hittat nått som man förstår sig på.

Snälla, jag har läst/försökt läsa manualen så klaga inte på det är ni snälla..

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Börja med att lägga den under spel delen i forumet så kanske du får hjälp där.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Varför?
Det är ju ett program han pratar om...

BTW: RTFM!

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapher
Varför?
Det är ju ett program han pratar om...

BTW: RTFM!

Sa du det till mig???
isf. bör du RTFI (Read The Fucking Inlägg).

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |

Permalänk
Medlem

Skulle tippa på att hans smiley var just ironi till din rad att du läst i manualen...

Visa signatur

¤Hakuna Matata¤
# Ibland försvinner 'j', 'å', 'ä' och 'ö'...
Signatur redigerad av GAPa. I textstorlek tre får man bara ha en rad.

Permalänk
Medlem

Varför blev du så tyken??
Det var ju på skoj!
Jag läste ditt inlägg, det var därför jag skrev RTFM!
Lr du kanske aldrig har hört talas om ordet sarkasm?

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapher
Varför blev du så tyken??
Det var ju på skoj!
Jag läste ditt inlägg, det var därför jag skrev RTFM!
Lr du kanske aldrig har hört talas om ordet sarkasm?

Men visste att samtliga sådana här frågor brukar leda till "RTFM" och det brukar spåra ut och till slut blir tråden stängd och jag får aldrig svar på min fråga. Därför.

Visa signatur

Permalänk

Hm... Det känns som om någon människa här inne måste kunna lite om det jag frågar efter?

Visa signatur