Permalänk
Medlem

Skärm med blank yta.

Hejsan!

Jag vill köpa en ny skärm men jag vet inte vad jag ska leta efter.

Det jag söker är en 22" - 24" med BLANK yta, alltså inte den matta ytan som de flesta känner till.

Om någon har bra tips och råd så är jag tacksam om ni vill dela med er!

/Jagger

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL Nätdel: Corsair TX 850W V2 80+ Bronze Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB HDD: Samsung 750-Series EVO 500GB RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB WindForce 2X OC

Permalänk
Medlem

http://www.apple.com/displays/ Om du har rätt dator dvs. Vilket du inte verkar ha.

Visa signatur

Corsair 8GB / 80 GB Intel SSD + 2TB WD Lagring
AMD Phenom2 X4 940 3.0Ghz / ATI Radeon 5850 XFX

Permalänk
Medlem

hmm......blanka skärmar är svåra att få tag i..
tror att benQ(tror dom hter så) har nån.. sen så antar jag att det finns någon från hp då de har tillvärkat blanka skärmar förut...

Visa signatur

"overclocked budget-monster":amd athlonX2 5200+@ 3.2 ghz -:- k9a2vm -:- 2600pro 512mb (core:850 mem:580) -:- 2gb crosair...

Permalänk

har en BenQ skärm hemma på 20" som är blank, de har säkert större skärmar som också är blanka

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem

HP har flera modeller som är blanka (glossy). Helt ovetenskapligt skulle jag tro att det flesta från HP för hemmabruk är blanka. De för kontor är däremot matta (i alla fall i mitt fall).

Samsung har också flera modeller som är blanka. Var på jakt efter en sådan själv från början.

Så nog finns det.. t.o.m till Apple.

Jag gillar blanka skärmar då jag upplever dem som mer klara i färgerna och har bättre kontrast rent generellt.
Nackdelen är att de ger tydliga reflektioner under vissa förhållanden.
Sen går åsikterna isär bland fotografer om vilken typ av skärm som lämpar sig bäst för redigering, men man har inte kunnat utse någon självklar vinnare.

Gå till en butik som har stort utbud på skärmar och bilda dig en egen uppfattning. Blanka skärmar är vanliga på bärbara ockås så det borde inte vara så svårt att jämföra.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Jo mabuse jag har en kompis som har en apple med blank skärm (captain obvious). Och som du säger, upplever färgerna och kontrasten bättre. Sen reflektioner drabbas man ju inte av om man har persienner ;D

Är det fint väder ute sitter man endå inte inne Får söka vidare då !

/Jagger

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL Nätdel: Corsair TX 850W V2 80+ Bronze Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB HDD: Samsung 750-Series EVO 500GB RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB WindForce 2X OC