Performance - hur funkar den?

Permalänk
Medlem

Performance - hur funkar den?

Hejsan.

Foldar via GPU och jag är förbryllad hur itr/sec fungerar.

Vissa gånger har jag 2000-3000 itr/sec och sen nästa uppgift jag får ligger jag inte på mer än 700-1000. Vad beror detta på? Varför kan jag inte ligga på samma konstant? Jag gör ingen skillnad när jag får dessa dropps.
Är det så att vissa upg är tyngre än andra och därför kan den inte göra fler iterationer?

Mvh Eroish

Permalänk
Medlem

itr/sec..?
Har ingen aning om vad du pratar om, men antar att det är relaterat till hur hög ppd man får..
Anledningen till att effektiviteten skiftar för ditt grafikkort är att olika proteiner kräver olika komplexa beräkningar eftersom de ser ut på olika sätt och därmed veckas på olika sätt, enkelt förklarat Vill du ha en svår förklaring får du fråga någon annan ^^

Permalänk
Medlem

Nej det var det jag ville veta. Det var ungefär det jag antog

Permalänk
Medlem

min gissning är att "itr" är olika tunga i olika projekt helt enkelt

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | SN850 2TB + MP600 1TB + 2x 4TB SSD RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Står för iterations/second. Varje projekt består av ett visst antal iterations, t.ex. 250000. Din GPU gör alltså ...st iterations per sekund.
Du skall dessutom inte lite på Nvidias viewer, den tar kraft av GPUn och visar således inte rätt information.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Core i7-6700K @ 4.4 GHz | Asus GeForce GTX 1080 Strix | 16GB Kingston HyperX Fury 2666MHz | MSI Z170A Gaming M5 | Fractal Design Edison M 750W | ASUS MX279 27" | Samsung SM951 256GB + Intel 520 240GB

Permalänk
Medlem

använd fahmon för att se ppd.