Problem med WinSCP - försöker komma åt min iPod touch.
Jag försöker komma åt min iPod touch med programmet WinSCP. Jag läste nybörjarguiden "Setting up WinSCP" (http://www.ipodtouchfans.com/forums...read.php?t=9978) och genomförde denna utan problem fram till det sista momentet.
Jag får upp meddelandet "Network error: connection refused" alternativt "Network error: connection timed out" omvartannat. Ett problem som tydligen många har/haft, men de forumtrådar jag hittar runt om på nätet är ofta 2-3 år gamla.
Jag ställer frågan för att jag misstänker att jag gått i en klassisk fallucka och hoppas att någon här har koll på de nätverksinställningar/iPod-inställningar som kan behövas.
Jag använder WinXP och har där givit aktuell port undantag i brandväggen. Jag har en dator uppkopplad till min router via kabel och en dator via wifi - ingen access på någon av dem. IPod:en är uppkopplad till samma router via wifi. Jag är - vilket säkert lyser igenom - en riktig gröngöling vad gäller nätverk, men jag har vana av att följa guider och då vanligtvis utan problem.
Hoppas någon kan hjälpa mig! Tips eller vidarebefodringar mottages med glädje!