Problem med WinSCP - försöker komma åt min iPod touch.

Permalänk

Problem med WinSCP - försöker komma åt min iPod touch.

Jag försöker komma åt min iPod touch med programmet WinSCP. Jag läste nybörjarguiden "Setting up WinSCP" (http://www.ipodtouchfans.com/forums...read.php?t=9978) och genomförde denna utan problem fram till det sista momentet.

Jag får upp meddelandet "Network error: connection refused" alternativt "Network error: connection timed out" omvartannat. Ett problem som tydligen många har/haft, men de forumtrådar jag hittar runt om på nätet är ofta 2-3 år gamla.

Jag ställer frågan för att jag misstänker att jag gått i en klassisk fallucka och hoppas att någon här har koll på de nätverksinställningar/iPod-inställningar som kan behövas.

Jag använder WinXP och har där givit aktuell port undantag i brandväggen. Jag har en dator uppkopplad till min router via kabel och en dator via wifi - ingen access på någon av dem. IPod:en är uppkopplad till samma router via wifi. Jag är - vilket säkert lyser igenom - en riktig gröngöling vad gäller nätverk, men jag har vana av att följa guider och då vanligtvis utan problem.

Hoppas någon kan hjälpa mig! Tips eller vidarebefodringar mottages med glädje!

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag antar att du inte har jailbreakat din touch? I så fall har den ingen SSH-server installerad.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc