Program för massändringar?

Permalänk
Medlem

Program för massändringar?

Håller på att rusta upp en kass hemsida, och behöver ändra "#808080" på 150 sidor, har inte så stor lust att göra det för hand...
Något progg som kan göra det på flera sidor samtidigt, alltså inte Notepad.exe lr nåt.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Hmm man kanske skulle kunna skriva ett vbscript eller nåt...
Har inte tid själv, iaf inte just nu

Finns en notepad-replacement som heter editpad... Den kan ladda in flera filer samtidigt (tabbar) så om du då typ kör alla filer samtidigt så att de alla laddas in i ett enda editpad-fönster så kan du använda search and replace och kryssa i så att den gör det i alla filer typ

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en bunt sånna program till min simklubbs hemsida. Ett som öppnade alla htmldokument (~1000 st.) och bytte bakgrundsfärg, ett som bytte ut en fil som hette line2.gif och fanns i alla kataloger på hela sidan (~100 st.) och ytterligare ett som sökte igenom och tog bort massa onödig kod från alla sidor. Om du vill ha en modifierad kopia av ett av dessa program är det bara att hojta till!

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Ja, gärna!!
Använde ett progg för att tanka ner sidan jag snackar om..
Ska göra om den och skicka in.
Men det innebar att en massa skitkod kom med.
Inom <-- taggar det vill säga.

Edit: Glömde, HOJT HOJT!!

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Jag laddade ner hela klubbens sida med IE och då hamnade det massa skitkod i början av filen som gjorde att jag inte kunde använda CSS-stylesheats på dom sidorna Antar att det är det samma du gjorde..(?)

Säg till vad du vill att programmet skall göra så knåpar jag lite med det

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Ja, precis..
Så hade de gjort sidan i Claris någonting... Så den hade också laggt in lite skitkod..
Claris kan inte ha varit så proffesionellt iaf, den satte Blue, Red, Grey som färger iställer för Hex..

Edit: Jag vill alltså kunna ta bort skitkod(den är dynamisk, alltså, den har olika klockslag i sig på varje sida) och sen att kunna byta ut specifik kod.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Det program jag gjorde var helt figursytt för dom sidor jag höll på med och kommer inte fungera med andra sidor, därför är det svårt att veta vad programmet skall göra, men om du visar ett exempel på en sida och säger vad som skall bytas/tas bort skall jag nog kunna hjälpa dig

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Ok, här är en typiskt dåligt proggad och ful sida:

<html> <!--This file created 99-10-31 20:15 by Claris Home Page version 3.0--> <!-- Mirrored from www.verticalexplorer.com/pricelist/tillbsportklattring-boulde... by HTTrack Website Copier/3.x [XR&CO'2002], Sun, 01 Sep 2002 21:12:32 GMT --> <head> <meta http-equiv="content-type" content="text/html;charset=iso-8859-1"> <meta name="generator" content="Adobe GoLive 4"> <title>karbiner</title> <x-claris-window top="73" bottom="630" left="45" right="575"><x-claris-tagview mode="minimal"> </head> <body text="#000000" bgcolor="#ffffff" link="#000000" vlink="#808080" background="../images/background.gif"> <font face="Verdana"> <table border="1"> <tr> <td><font face="Verdana" size="1">BE105</font></td> <td><font face="Verdana" size="1">Crash Pad 100 x 132. Komplett för att bära. Vikbar (Beal)</font></td> <td><font face="Verdana" size="1">1696 kr</font></td> </tr> <tr> <td><font face="Verdana" size="1">BE104</font></td> <td><font face="Verdana" size="1">Crash Pad 100 x 65. Komplett med remmar föe att bära (Beal)</font></td> <td><font face="Verdana" size="1">1016 kr</font></td> </tr> <tr> <td><font face="Verdana" size="1">BE106</font></td> <td><font face="Verdana" size="1">Combi shop ryggsäck (Beal)</font></td> <td><font face="Verdana" size="1">211 kr</font></td> </tr> <tr> <td><font face="Verdana" size="1">BE115-Y</font></td> <td><font face="Verdana" size="1">Warm Up Yellow Handortopediskt Silikon för handuppvärmning.Gul, mjuk (Beal)</font></td> <td><font face="Verdana" size="1">84 kr</font></td> </tr> <tr> <td><font face="Verdana" size="1">BE115-G</font></td> <td><font face="Verdana" size="1">Warm Up Green Handortopediskt Silikon för handuppvärmning.Grön, medium (Beal)</font></td> <td><font face="Verdana" size="1">84 kr</font></td> </tr> <tr> <td><font face="Verdana" size="1">BE115-B</font></td> <td><font face="Verdana" size="1">Warm Up Blue Handortopediskt Silikon för handuppvärmning.Blå, hård (Beal)</font></td> <td><font face="Verdana" size="1">84 kr</font></td> </tr> <tr> <td><font face="Verdana" size="1">110-2505</font></td> <td><font face="Verdana" size="1">Strap up Tejp för fingrar. 2,5 cm x 5 meter (Beal)</font></td> <td><font face="Verdana" size="1">51 kr</font></td> </tr> <tr> <td><font face="Verdana" size="1">110-2510</font></td> <td><font face="Verdana" size="1">Strap up Tejp för fingrar. 2,5 cm x 10 meter (Beal)</font></td> <td><font face="Verdana" size="1">59 kr</font></td> </tr> <tr> <td><font face="Verdana" size="1">110-1255</font></td> <td><font face="Verdana" size="1">Strap up Tejp för fingrar. 1,25 cm x 5 meter (Beal)</font></td> <td><font face="Verdana" size="1">32 kr</font></td> </tr> <tr> <td><font face="Verdana" size="1">BE116</font></td> <td><font face="Verdana" size="1">Rope brush (Beal)</font></td> <td><font face="Verdana" size="1">127 kr</font></td> </tr> <tr> <td><font face="Verdana" size="1">BE117</font></td> <td><font face="Verdana" size="1">Rope cleaner (Beal)</font></td> <td><font face="Verdana" size="1">84 kr</font></td> </tr> <tr> <td><font face="Verdana" size="1">BE118</font></td> <td><font face="Verdana" size="1">Rope marker (Beal)</font></td> <td><font face="Verdana" size="1">84 kr</font></td> </tr> <tr> <td><font face="Verdana" size="1">BE-TEE</font></td> <td><font face="Verdana" size="1">T-shirt med Beal logo (Beal)</font></td> <td><font face="Verdana" size="1">110 kr</font></td> </tr> </table> </font> </body> <!-- Mirrored from www.verticalexplorer.com/pricelist/tillbsportklattring-boulde... by HTTrack Website Copier/3.x [XR&CO'2002], Sun, 01 Sep 2002 21:12:32 GMT --> </html>

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Kan du inte zippa den istället, för jag får inte med alla tabbar ordentligt (viktigt) när jag kopierar texten

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Nu måste jag gå och lägga mig (ska upp tidigt i morrn) men om du inte löst ditt problem tills morgon lunch kan jag fixa det då

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Hur menar du?
Jaja, jag zippar några html-filer så kan du kolla i lugn och ro...
Tack på förhand!

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Då var man back in bizniz. Var har du zippen?

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Hmm, har du dc?
Har inte installerat ICQ än, sitte rbakom router(kan alltså inte skicak på msn) och har tyvärr ingenstans att lägga upp den..

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Det går ju att skicka med en fil här på forumet under "Bifoga fil" när du skriver ett svar. Annars kan du använda http://bestyrd.mine.nu till att tanka upp filer

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Här är en sida iaf, kolla så ser du..
Jag vill också kunna lägga in lite css kod..

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

Vad är det du vill tabort/ändra då ?

Visa signatur

"Anyone who puts a small gloss on a fundamental technology, calls it proprietary, and then tries to keep others from building on it, is a thief."
-Tim O'Reilly "http://iiice.net/~ice/stuff/secret_msg.wav" - who?

Permalänk
Medlem

http://bestyrd.mine.nu/upload/files/htmlfix.zip

Det programmet bör kunna hjälpa dig med några saker i.a.f. Börja
alltid med att skriva in rätt katalog och sök efter alla filer. Sedan
kan du använda något av alternativen, antingen ersätt eller tabort.

OBS! GÖR EN SÖKERHETSKOPIA INNAN DU BÖRJAR FIFFLA OCH TA
ALDRIG BORT SÄKERHETSKOPIAN FÖR DET KAN BÖRJA STRULA MED
FILERNA LÅNGT SENARE!!!

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

TACKAR! Återkommer imorgon med en utvärdering
Lite trött nu och ska nana...

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'