Permalänk
Avstängd

Ipod Touch?

Hej!

Funderar på att köpa en Ipod Touch...
Men jag undrar om det verkligen är värt det, ~2000 :- Känns lite väl mycket för en MP3-spelare ( även fast man kan göra mycket mer än bara musik ),
Vad tycker ni?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köp en sådan!

Jag har en sådan, och den är helt klockren.
Trodde inte att jag skulle använda den så mycket som jag verkligen gör, helt klockren är den.

Permalänk
Avstängd

Funkar den bra att surfa på ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emil_äpple*
Funkar den bra att surfa på ?

Absolut, fungerar perfekt.

Permalänk
Medlem

det finns massa smarta program man kan köra på dne också. SSH, Skype osv..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBerryBoy
det finns massa smarta program man kan köra på dne också. SSH, Skype osv..

Om man jailbreakar den.

Permalänk
Avstängd

Jailbreak känns jäkligt dumt, ingen garanti mm

Visa signatur
Permalänk

Dom flesta program finns i appstore nu så vid senaste uppdateringen sket jag i att jailbreaka den.
Det behövs inte för min del IAF.

Värdigt köp if you ask me.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

Jag har jailbreakat min, och det är ju bara att återställa den ifall du ska lämna in den på garanti.

Mjukvarufel kan du i 9 fall av 10 åtgärda själv.

Permalänk
Avstängd

Den enda skillnaden om man jailbreakar är väl att man kan ha lite flera apps o teman o sånt väl?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur som helst klockren och det är nästan så att en Touch är allt möjligt bra, förutom en mp3-spelare

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emil_äpple*
Jailbreak känns jäkligt dumt, ingen garanti mm

Jailbreak förstör inte garantin alls. Gör en återställning så är jailbreaken borta. Med andra ord är jailbreak jävligt smart, med tanke på att du kan få allt från app store gratis och en hel del andra saker som man inte skulle fått annars.

Permalänk
Medlem

jag var också grymt fundersam om jag skulle köpa eller inte.
jag köpte en och jag ångrar mig värkligen inte.
jag andvänder den hela tiden. finns ganska många roliga spel. och jailbreak är nästan ett måste
man kan ladda ner alla betalningsapps osv.

du har väll wifi hemma annars e det ganska tråkit

Visa signatur

antec mini p180 mATX asus p5kpl-am, shappire 5770, e7650 @ 3.2 ghz, corsair 450w, 4gb 6400 corsair, Windows 7 64 bit

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag inte det är ett måste att jailbreaka den, men då spelar jag visserligen inte spel på den heller.
Riktigt trevlig spelare måste jag säga, lite meckigt om du kör linux bara. =/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Personligen tycker jag inte det är ett måste att jailbreaka den, men då spelar jag visserligen inte spel på den heller.
Riktigt trevlig spelare måste jag säga, lite meckigt om du kör linux bara. =/

Vista Enterprise

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixit
finns ganska många roliga spel. och jailbreak är nästan ett måste
man kan ladda ner alla betalningsapps osv.

~10 :- känns inte så mkt för ett spel ändå . . .

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Jailbreak förstör inte garantin alls. Gör en återställning så är jailbreaken borta. Med andra ord är jailbreak jävligt smart, med tanke på att du kan få allt från app store gratis och en hel del andra saker som man inte skulle fått annars.

förutsatt att ipoden startar så att du kan få in mjukvaran.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd

Tänk om den INTE startar !
Då är ~2000 :- rökt :-/

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Tycker att det är en jättebra produkt, supernöjd med min!

Permalänk
Avstängd

Btw, kan man jämföra iPod Touch mot en enkel handdator?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emil_äpple*
Tänk om den INTE startar !
Då är ~2000 :- rökt :-/

Startar i 9 fall av 10.
Min har alltid startat iaf.

Ja, man kan väl säga att man kan jämföra den med en liten handdator.

Permalänk
Inaktiv

tror att det är väldigt svårt att faila med en jailbreak nu när det finns program så att man bara kopplar in den, håller inne en knapp och trycker nästa några gånger på datorn

Permalänk

Själv har jag en iTouch 32gb som jag inte har jailbreakat då jag tycker det gott och väl räcker med alla free apps som finns i appstore.

Min kompis som har en likadan provade att jailbreaka, men ändrade tillbaka till original för att den hängde sig och krånglade mycket mer.

Jag tror inte det händer något om du jailbreakar den, men man "tjänar" inte så mycket på det (enligt min åsikt).

Visa signatur

“Since the dawn of time, human beings have felt the need to share - from food to art. Sharing is part of the human condition. A person who does not share is not only selfish, but bitter and alone"
Paulo Coelho

Permalänk
Inaktiv

Största skillnaden jag märkt med jailbreak är att man kan byta teman och göra lite roligare inställningar för ikoner, typ dölja och lägga dem i mappar. Sen kan man förstås installera crackade program men det känns ju inte värt att diskutera då de ändå är så billiga!

Permalänk
Avstängd

Äh, skiter i att jailbreaka

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag åker nog & köper en 8gb variant nu i eftermiddag & har en sista fundering.

Är det på gång, eller finns redan (?) en app som gör att man kan spela spotify-musik på ipoden om man är inne på trådlöst?

nån som vet nått om det, det kanske kommer till nästa generation touch ?

Tacksam för snabba svar!

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Avstängd

Vet inte tyvärr :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

okej, tack ändå

Som man säger, only time will tell..

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

Spotify-applikationen kommer väl bara vara för premiumanvändare?

Permalänk
Medlem

kostar det enbart ~100 kr i månaden är det ett självklart val.

Min fråga var mer riktad OM det kommer att komma, eller om det bara var förhoppningar & tomma drömmar. Borde ju komma förr eller senare tycker jag nog

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB