SweCare - Folk som jobbar inom sjukvården

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Jo jag hoppas ju att det sitter så pass att vaxolen inte gjort någon "markant" skillnad, dvs fått ut allt och att det blir bra om dom spolar det rent där på fredag (fick tid nu för kolla upp det igen)

Det jag inte förstår är varför spolar dom inte/suger ut det direkt när man är där och förklarar att man hör ett väldigt jobbigt pip i ena örat där vaxproppen satt som hon själv såg.

Därför att det gör förbannat ont om man ska plocka bort det direkt. Man förbehandlar med lite lösande medel så att det blir mindre bitar= lättare att få ut och mindre ont.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Därför att det gör förbannat ont om man ska plocka bort det direkt. Man förbehandlar med lite lösande medel så att det blir mindre bitar= lättare att få ut och mindre ont.

Låter vettigt antar jag.
Tveksamt om jag inte tagit smärta över gå med detta dock.

Tjutet har blivit lite högre nu efter jag tagit vaxol också.

Permalänk

Det verkar kunna stämma! Jag provade Voltaren tabletter, som det stod om på sidan. Då försvann all smärta&/tryck och blev även lättare att ta djupa andetag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Låter vettigt antar jag.
Tveksamt om jag inte tagit smärta över gå med detta dock.

Tjutet har blivit lite högre nu efter jag tagit vaxol också.

När du tar medlet så förändras ju vaxet och rimligtvis borde även suset förändras med denna. Var inte orolig, Vax kan ge tinnitus när det är för nära trumhinnan, dina besvär kommer säkert gå tillbaka när du har återbesök för sköljningen.

Skrivet av Bluetiger:

Det verkar kunna stämma! Jag provade Voltaren tabletter, som det stod om på sidan. Då försvann all smärta&/tryck och blev även lättare att ta djupa andetag.

Se där

Permalänk
Medlem

Fick akut tid på vårdcentralen idag, pipet är kvar efter sugningen.
Jag bröt ihop, hon sa att hon ser inget mer i ytterörat.

Och skrev ut örondroppar (varför vet jag inte), förstog inte det för jag hade ingen infektion.

Hon sa bara "det är nog inte tinnitus, du är så ung, och eftersom du inte varit med om något högt ljud plötsligt eller långdraget"
Och att "det går nog över, ge det tid"

Fick ingen remis till ÖNH fast jag frågade, hon sa bara "ge det tid"

Pipet är kvar, men mitt hopp försvann.
Jag mår så jävla dåligt mentalt nu

Edit: Varit en mentalt jobbig dag men också gett en lite hopp, pratat med många vänner nu och många har haft tinnitus problem någon gång i livet, någon trodde det berodde på vaxproblem som en haft och hade tinnitus i 3-4 veckor sen försvan det.
Även andra som det bara "fått" det utan någon utsättning ifrån högt ljud har haft det ett par veckor och sen blivit av med det.
Någon hade det 3 månader sen bara försvan det en dag.

Så hoppet finns kvar, var skönt att prata med några som haft "period" av tinnitus.
Just nu känns det lite värre men det kanske beror på att man fått en dammsugare i bägge öronen som var väldigt högljudd.

Dag6 med tinnitus ljudet i huvudet.
Ljudet är vid högra örat men ofta nu i bakhuvudet istället, har vandrat lite sen sugningen.
Mår lika dåligt som vanligt. Livslusten försvinner mer och mer.
Att vakna upp och höra ljudet är depprimerande, man hoppas ju att det ska vara borta.

Permalänk
Medlem

I morse, när jag precis vaknat så låg jag i sängen för att jag var trött.. Men sen så kändes det som att man tappade luften, och var tvungen att andas fort för att komma tillbaka. Hände typ tre gånger inom en kvart. Har aldrig hänt förut, kändes typ som om att man inte kunde röra kroppen när det hände. Vad kan det ha varit för något?

Permalänk
Skrivet av voro12:

I morse, när jag precis vaknat så låg jag i sängen för att jag var trött.. Men sen så kändes det som att man tappade luften, och var tvungen att andas fort för att komma tillbaka. Hände typ tre gånger inom en kvart. Har aldrig hänt förut, kändes typ som om att man inte kunde röra kroppen när det hände. Vad kan det ha varit för något?

Förmodligen, va fan heter de nu, http://sv.wikipedia.org/wiki/Astral_projektion fast inte ens i närheten av en "riktig" så att säga. Finns säkert nån expert här inne som kan förklara. Var ett tag sen jag inte kunde röra min kropp men var ändå medveten om vad som hände utanför den.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Fick akut tid på vårdcentralen idag, pipet är kvar efter sugningen.
Jag bröt ihop, hon sa att hon ser inget mer i ytterörat.

Och skrev ut örondroppar (varför vet jag inte), förstog inte det för jag hade ingen infektion.

Hon sa bara "det är nog inte tinnitus, du är så ung, och eftersom du inte varit med om något högt ljud plötsligt eller långdraget"
Och att "det går nog över, ge det tid"

Fick ingen remis till ÖNH fast jag frågade, hon sa bara "ge det tid"

Pipet är kvar, men mitt hopp försvann.
Jag mår så jävla dåligt mentalt nu

Edit: Varit en mentalt jobbig dag men också gett en lite hopp, pratat med många vänner nu och många har haft tinnitus problem någon gång i livet, någon trodde det berodde på vaxproblem som en haft och hade tinnitus i 3-4 veckor sen försvan det.
Även andra som det bara "fått" det utan någon utsättning ifrån högt ljud har haft det ett par veckor och sen blivit av med det.
Någon hade det 3 månader sen bara försvan det en dag.

Så hoppet finns kvar, var skönt att prata med några som haft "period" av tinnitus.
Just nu känns det lite värre men det kanske beror på att man fått en dammsugare i bägge öronen som var väldigt högljudd.

Dag6 med tinnitus ljudet i huvudet.
Ljudet är vid högra örat men ofta nu i bakhuvudet istället, har vandrat lite sen sugningen.
Mår lika dåligt som vanligt. Livslusten försvinner mer och mer.
Att vakna upp och höra ljudet är depprimerande, man hoppas ju att det ska vara borta.

Jag är 19 år nu och har haft tinnitus i båda öronen sålänge jag kan minnas, och kan säga att det inte kommer vara något problem för dig om du slutar koncenterara dig på det så märker du inte av skiten det är bara att vänja sig med det.
Sluta hoppas på att det försvínner vänj dig så slipper du må dåligt och om det nu försvinner en dag så se det som en bonus.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Förmodligen, va fan heter de nu, http://sv.wikipedia.org/wiki/Astral_projektion fast inte ens i närheten av en "riktig" så att säga. Finns säkert nån expert här inne som kan förklara. Var ett tag sen jag inte kunde röra min kropp men var ändå medveten om vad som hände utanför den.

Okej, coolt! Kändes typ som att man drömde, fast ändå inte. Det var dock ganska obehagligt eftersom det kändes som att man skulle kvävas till döds

Permalänk
Skrivet av voro12:

Okej, coolt! Kändes typ som att man drömde, fast ändå inte. Det var dock ganska obehagligt eftersom det kändes som att man skulle kvävas till döds

Jag kommer inte exakt ihåg känslan men så var det nog. Fick lite panik för en kompis pratade med mig och jag kunde inte röra mig var helt paralyserad. Var tidigt på morgonen och jag hade slumrat till.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Min flickvän har små små röda prickar på huden (mindre än en mm i diameter). De är inte många (kanske 5 st) men riktigt intensivt röda. Hon har haft dessa prickar i säkert 5 år.. de försvinner och dyker upp lite var stans, på halsen, brösten, magen i ansiktet....

Vad kan detta vara?

Edit:
Till dig med tinnitus. Jag har också sus/pip i öronen efter att ha jobbat på fabrik ett par år. Försök att vänja dig så "går det över".. det är bara när jag vill sova som jag stör mig på det nu för tiden... livet går på. Må inte dåligt för något som inte är ett problem egentligen!

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har börjat få större problem att sova ordentligt. Det tar lång tid att somna och när jag väl somnat händer det att jag vaknar flera gånger om natten och jag sover ganska länge istället. Min aptit har förändrats också, jag känner inte riktigt att jag blir sådär proppmätt som jag blivit förut. I förrgår åt jag tre portioner ris och fiskpinnar på samma kväll, jag blev mättad men hade inte haft problem att stoppa i mig mer. Vanligtvis har det hänt att jag haft problem att få i mig en portion av samma rätt. Jag har ingen våg så jag vet inte om min kroppsvikt har förändrats. Jag har fått lite utslag i pannan, den är väldigt torr och kliar och sen kliar det ibland enormt i hårbotten. Om allt är kopplat vet jag dock inte men det har dykt upp under ungefär samma tid. Sömn- och aptitproblemen har dock kommit efter hudbesvären.

Min gissning är att det är kopplat till stress i skolan just nu tillsammans med lite personliga problem. Jag känner mig inte speciellt deprimerad men jag har en del att tänka på. Är jag bara utmattad och behöver lite vila över julen? Behövs det mer information?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Jag har börjat få större problem att sova ordentligt. Det tar lång tid att somna och när jag väl somnat händer det att jag vaknar flera gånger om natten och jag sover ganska länge istället. Min aptit har förändrats också, jag känner inte riktigt att jag blir sådär proppmätt som jag blivit förut. I förrgår åt jag tre portioner ris och fiskpinnar på samma kväll, jag blev mättad men hade inte haft problem att stoppa i mig mer. Vanligtvis har det hänt att jag haft problem att få i mig en portion av samma rätt. Jag har ingen våg så jag vet inte om min kroppsvikt har förändrats. Jag har fått lite utslag i pannan, den är väldigt torr och kliar och sen kliar det ibland enormt i hårbotten. Om allt är kopplat vet jag dock inte men det har dykt upp under ungefär samma tid. Sömn- och aptitproblemen har dock kommit efter hudbesvären.

Min gissning är att det är kopplat till stress i skolan just nu tillsammans med lite personliga problem. Jag känner mig inte speciellt deprimerad men jag har en del att tänka på. Är jag bara utmattad och behöver lite vila över julen? Behövs det mer information?

Jag har samma sömnproblem som dig... De senaste två månaderna har det tagit över en timme i stort sett varje kväll för mig att somna. Och när man väl sover så vaknar man tre fyra gånger per natt... Riktigt störande :S

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem

Dags att snacka med doktor? Slängde precis i mig en påse, för skojs skull, oxpytt på 700g som enligt påsen ska vara 2-3 portioner. Ena sidan av magen känns lite spänd vilket jag antar är maten men annars känner jag inget, jag är inte mätt. Det är också rätt sent på kvällen och jag har problem att sova som sagt

Jag känner mig inte psykologiskt annorlunda mot innan mina störningar började vilket jag antar borde vara grund för det här. Mina tankar for också till mask, den typen jag hittade med google nämnde inga av mina symptom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Jag har börjat få större problem att sova ordentligt. Det tar lång tid att somna och när jag väl somnat händer det att jag vaknar flera gånger om natten och jag sover ganska länge istället. Min aptit har förändrats också, jag känner inte riktigt att jag blir sådär proppmätt som jag blivit förut. I förrgår åt jag tre portioner ris och fiskpinnar på samma kväll, jag blev mättad men hade inte haft problem att stoppa i mig mer. Vanligtvis har det hänt att jag haft problem att få i mig en portion av samma rätt. Jag har ingen våg så jag vet inte om min kroppsvikt har förändrats. Jag har fått lite utslag i pannan, den är väldigt torr och kliar och sen kliar det ibland enormt i hårbotten. Om allt är kopplat vet jag dock inte men det har dykt upp under ungefär samma tid. Sömn- och aptitproblemen har dock kommit efter hudbesvären.

Min gissning är att det är kopplat till stress i skolan just nu tillsammans med lite personliga problem. Jag känner mig inte speciellt deprimerad men jag har en del att tänka på. Är jag bara utmattad och behöver lite vila över julen? Behövs det mer information?

Onekligen förs tankarna till psyket, dvs psykosomatiska besvär.En del hudbesvär, tex psoriasis, är starkt kopplade till stress, gå till VC och se ifall det kan vara psoriasis du lider av.

Vad beträffar aptiten är den lite klurigare, oftast brukar man lida av aptitlöshet och matleda, inte tvärtom. Men man säger aldrig aldrig, så den kan mycket väl hänga ihop med problemet ovan den också.

Du är inne på mask, vilket låter högst ossanolijt såviida du inte varit utomlands och ätit skitig sallad, ätit bajs eller haft husdjur eller småbarn med mask som du varit... intim... med...
Men aptiten kan lika gärna bero på att du av oklar anledning hamnat i en metabol fas, tex problem med sköldkörteln.
Har du några besvär medtrög mage/diarre, värmeslag/frusenhet,inte tycker du är lika skarp i sinnet längre, darrningar , skakningar, depression etc?

Skrivet av Ala_95:

Jag har samma sömnproblem som dig... De senaste två månaderna har det tagit över en timme i stort sett varje kväll för mig att somna. Och när man väl sover så vaknar man tre fyra gånger per natt... Riktigt störande :S

Något som du tänker på mycket på dagarna/senaste tiden`?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Något som du tänker på mycket på dagarna/senaste tiden`?

Fick tandställning i torsdags, men just torsdag natt sov jag som en stock lustigt nog... Första bra natten på länge. Det är ju mycket i skolan och jag... Humm kan vara kvällsjobbet jag började med i början på november... Det var ungefär då det började tror jag. Kvällsjobbar på postterminalen ca 2h varje kväll på veckorna. Men slutar i januari så...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CSM101:

Onekligen förs tankarna till psyket, dvs psykosomatiska besvär.En del hudbesvär, tex psoriasis, är starkt kopplade till stress, gå till VC och se ifall det kan vara psoriasis du lider av.

Vad beträffar aptiten är den lite klurigare, oftast brukar man lida av aptitlöshet och matleda, inte tvärtom. Men man säger aldrig aldrig, så den kan mycket väl hänga ihop med problemet ovan den också.

Du är inne på mask, vilket låter högst ossanolijt såviida du inte varit utomlands och ätit skitig sallad, ätit bajs eller haft husdjur eller småbarn med mask som du varit... intim... med...
Men aptiten kan lika gärna bero på att du av oklar anledning hamnat i en metabol fas, tex problem med sköldkörteln.
Har du några besvär medtrög mage/diarre, värmeslag/frusenhet,inte tycker du är lika skarp i sinnet längre, darrningar , skakningar, depression etc?

Jag är något dålig när det gäller att gå till VC, jag känner att jag hellre sitter och tentapluggar de sista dagarna nu innan jullovet. Hurpass sannolikt är det att hudbesvären försvinner när jag får lugna ner mig och vila?

Jag kan glatt säga att jag inte varit intim med varken barn eller djur
Magen har varit normal förutom efter en stor god kopp kaffe, inga problem med kroppstempen, jag är nog lika skarp/oskarp som jag varit de senaste åren och inga problem med skakningar eller depression.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Jag är något dålig när det gäller att gå till VC, jag känner att jag hellre sitter och tentapluggar de sista dagarna nu innan jullovet. Hurpass sannolikt är det att hudbesvären försvinner när jag får lugna ner mig och vila?

Jag kan glatt säga att jag inte varit intim med varken barn eller djur
Magen har varit normal förutom efter en stor god kopp kaffe, inga problem med kroppstempen, jag är nog lika skarp/oskarp som jag varit de senaste åren och inga problem med skakningar eller depression.

Om hudbekymrena är orsakade av stress ska de förbättras när stressen minskar.
Tills dess kan du prova med hydrokortison salva eller lösning om klådan är för mycket. Bäst ä'r att en dermatolog får kika på detta (eller en husläkare) för att se ifall det inte är något annat.

Okej, för tänkte om det skulle kunna vara sköldkörteln som spökade eller ej men så låter det inte...

Permalänk
Skrivet av CSM101:

... husdjur eller småbarn med mask som du varit... intim... med...

Den där meningen var ju guld!

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CSM101:

Om hudbekymrena är orsakade av stress ska de förbättras när stressen minskar.
Tills dess kan du prova med hydrokortison salva eller lösning om klådan är för mycket. Bäst ä'r att en dermatolog får kika på detta (eller en husläkare) för att se ifall det inte är något annat.

Okej, för tänkte om det skulle kunna vara sköldkörteln som spökade eller ej men så låter det inte...

Det går att leva med än så länge.

För tillfället planerar jag inte att besöka VC men låt säga att jag skulle vilja det under jullovet när jag är hemma hos päronen, går det lika bra att springa in på VC där(annat län) eller ska jag boka tid på sjukhuset då?

Permalänk
Medlem

Hej,

jag har senaste 2veckorna fått upprepade illningar i vänster smalben. Eller inte illningar, det känns som att någon häller varmvatten i 1-2 sekunder och sen försvinner känslan. Det gör inte ont men är obehagligt, mest därför att jag inte har kunnat lokalisera någon faktor som utlöser känslan utan den kommer helt random. Är detta något som nån har hört om förut? är det farligt? borde jag kontakta läkare?

Tacksam för svar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CSM101:

Om hudbekymrena är orsakade av stress ska de förbättras när stressen minskar.
Tills dess kan du prova med hydrokortison salva eller lösning om klådan är för mycket. Bäst ä'r att en dermatolog får kika på detta (eller en husläkare) för att se ifall det inte är något annat.

Okej, för tänkte om det skulle kunna vara sköldkörteln som spökade eller ej men så låter det inte...

Det har inte blivit bättre med klådan. Jag köpte hydrokortisonsalva idag men jag upplever inte att det har hjälpt mig något. Så det är väl dags att besöka en doktor om någon har tid. Men som sagt, var vänder jag mig nu när jag inte är i mitt "hemlän", har det någon betydelse?

Permalänk
Skrivet av Shimonu:

Det har inte blivit bättre med klådan. Jag köpte hydrokortisonsalva idag men jag upplever inte att det har hjälpt mig något. Så det är väl dags att besöka en doktor om någon har tid. Men som sagt, var vänder jag mig nu när jag inte är i mitt "hemlän", har det någon betydelse?

Jag fick inte gå till vårdcentral utanför länet där jag var skriven för att göra mitt allergitest även fastän jag visste att jag inte skulle tillbaka hem under 5 månaders tid så har du otur så kanske det inte går för dig heller.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

Vad skönt att man hittade denna tråden, just när jag behöver den också!

Skulle vara väldigt tacksam om någon kan svaret på mitt besvär, saken är att när jag tittar på tv eller läser text på datan, när det är en text med en mörk bakgrund så ser jag den nämligen dubbelt.

Det kommer upp en likadan antingen ovanför eller nedanför. Det är samma när det är mörkt ute, så gatolampor ser jag själva lampan en gång til fast lite svagare. Man kan säga att det är grumlig syn och det är värst efter jag har duschat eller badat.

Kan också säga att problemet uppstår inte när det är ljust eller en vit bakgrund tex. Jag har varigt hos doktorn och han sa att eftersom hela mina familj har glasögon så kan det betyda att jag börjar bli närsynt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cubebenq:

Vad skönt att man hittade denna tråden, just när jag behöver den också!

Skulle vara väldigt tacksam om någon kan svaret på mitt besvär, saken är att när jag tittar på tv eller läser text på datan, när det är en text med en mörk bakgrund så ser jag den nämligen dubbelt.

Det kommer upp en likadan antingen ovanför eller nedanför. Det är samma när det är mörkt ute, så gatolampor ser jag själva lampan en gång til fast lite svagare. Man kan säga att det är grumlig syn och det är värst efter jag har duschat eller badat.

Kan också säga att problemet uppstår inte när det är ljust eller en vit bakgrund tex. Jag har varigt hos doktorn och han sa att eftersom hela mina familj har glasögon så kan det betyda att jag börjar bli närsynt.

Skulle tro du behöver träffa en optiker!

Permalänk
Skrivet av Cubebenq:

Vad skönt att man hittade denna tråden, just när jag behöver den också!

Skulle vara väldigt tacksam om någon kan svaret på mitt besvär, saken är att när jag tittar på tv eller läser text på datan, när det är en text med en mörk bakgrund så ser jag den nämligen dubbelt.

Det kommer upp en likadan antingen ovanför eller nedanför. Det är samma när det är mörkt ute, så gatolampor ser jag själva lampan en gång til fast lite svagare. Man kan säga att det är grumlig syn och det är värst efter jag har duschat eller badat.

Kan också säga att problemet uppstår inte när det är ljust eller en vit bakgrund tex. Jag har varigt hos doktorn och han sa att eftersom hela mina familj har glasögon så kan det betyda att jag börjar bli närsynt.

Har du varit hos optikern och kollat synen? Det är helt klart steg ett enligt mig, det finns en hel hoper läskiga saker som kan ge dig de symtomen men kolla synen som sagt innan du börjar oroa dig.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk

Jag har problem med mitt vänstra knä när jag anstränger det.

Det som händer är att jag får ont på baksidan av knäet när jag böjer det (inga problem att stödja på det så länge jag har det stilla).

Jag har prövat att trycka överallt runt knäet och jag får aldrig ont när jag trycker utan det är uteslutande när jag böjer på det.

Även om jag inte har ansträngt knäet så kan jag inte sitta på huk (fötterna i marken och knäna helt böjda) då det gör ont då, dock så fort jag ställer mig upp så försvinner det direkt.

Jag hade tänkt sticka till ortopeden men har inte tid att göra det just nu så tänkte om någon här kanske kände igen symptomen så jag visste vad det var och isåfall om det kanske finns något jag kan göra så länge för att "hjälpa" knäet?

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av snoogiloo:

Jag har problem med mitt vänstra knä när jag anstränger det.

Det som händer är att jag får ont på baksidan av knäet när jag böjer det (inga problem att stödja på det så länge jag har det stilla).

Jag har prövat att trycka överallt runt knäet och jag får aldrig ont när jag trycker utan det är uteslutande när jag böjer på det.

Även om jag inte har ansträngt knäet så kan jag inte sitta på huk (fötterna i marken och knäna helt böjda) då det gör ont då, dock så fort jag ställer mig upp så försvinner det direkt.

Jag hade tänkt sticka till ortopeden men har inte tid att göra det just nu så tänkte om någon här kanske kände igen symptomen så jag visste vad det var och isåfall om det kanske finns något jag kan göra så länge för att "hjälpa" knäet?

Skadat knät tidgare (år/månader sen)?
Har du haft problem med låsningar/hakningar?

Det lilla du beskriver får mig att tänka på menisker. Du skulle kunna uppsöka din husläkare och be om att få en tid på MR för att se ifall det är detta.
Under tiden ska du ägna dig åt sjukgymnastik, de flesta mindre meniskproblem kan man träna bort. För du problem med upphakningar eller låsningar (vilket gör förbannat ont) så ska du till ortopedakuten, bli smärtlindrad och därefter uppsatt för en artroskopi.

På ett ungefär vad du har framför dig om det är meniskerna.
Men till HL för en första kontroll och undersökning, sjukgymnastik under tiden.

Permalänk
Skrivet av CSM101:

Skadat knät tidgare (år/månader sen)?
Har du haft problem med låsningar/hakningar?

Det lilla du beskriver får mig att tänka på menisker. Du skulle kunna uppsöka din husläkare och be om att få en tid på MR för att se ifall det är detta.
Under tiden ska du ägna dig åt sjukgymnastik, de flesta mindre meniskproblem kan man träna bort. För du problem med upphakningar eller låsningar (vilket gör förbannat ont) så ska du till ortopedakuten, bli smärtlindrad och därefter uppsatt för en artroskopi.

På ett ungefär vad du har framför dig om det är meniskerna.
Men till HL för en första kontroll och undersökning, sjukgymnastik under tiden.

Knäet blev "skadat" (inget specifikt som startade det hela utan det kom med tiden) under åren jag spelade innebandy vilket är ca 5 år sedan men det enda som varit problemet sedan dess är att jag inte kunnat sitta på huk. Så detta med att det gör ont när jag böjer det hände första gången för ca 2 månader sedan och sen hände det igen nu i veckan.

Hakningar hände någon enstaka gång under de åren jag spelade innebandy men inget som hände ofta. efter att jag slutade med innebandy så har det inte hänt mer än 1-2 gånger. Dock så var inte dessa hakningar något som gjorde ont utan det var bara att knäet inte ville räta ut sig utan bara tog stopp helt enkelt. Jag böjde sedan tillbaka knäet lite och sen funkade det utmärkt igen.

Men då skall jag ta och kolla med HL Tackar för svaret.

Visa signatur

Speldatorn: Asus P7P55D EVO | Intel Core i5 750@3,5GHz | 4Gb 1333MHz | 5850 CF | 3x BenQ 2222HDL @ 5760x1080
Servern: ASRock FM2A85X | AMD A8-5600K @3,6GHz | 8GB 1866MHz Corsair Vengeance LP | 8TB Lagring

Permalänk

Det later onekligen ganska meniskigt sa traska ner till lakaren en dag.

Visa signatur

Simlärare