SweCare - Folk som jobbar inom sjukvården

Permalänk
Medlem

Råkade äta möglig-bröd. Tror det var högst 2 skivor... farlig ?

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Råkade äta möglig-bröd. Tror det var högst 2 skivor... farlig ?

nae, inte direkt.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big0:

Opererade in ett nytt korsband för 20 dagar sen. Allt har gått som smort, knappt nån svullnad efter operationen och jag kan nu gå runt utan kryckor etc. Igår kom dock olyckan som satte fart i min hypokondriske jävel. När jag var hos sjukgymnasten på morgonen och körde benpress så märkte jag en knöl ovanför knät, frågade "Vad är det?". Svullnad var svaret. Jag tänkte inte mer på det utan fortsatte träna.
På kvällen vankades fest, jag besökte den men fick inte lov att visa mina moves så satt still, drack och tjöta istället. Detta i kombination med att jag inte druckit på ett tag ledde till att jag blev lite överförfriskad. På vägen till vagnen halkar jag och känner att nåt som inte är bra har hänt i min baksida (enda stället jag haft smärtor i tidigare). Men jag somnar trotsallt när jag kommer hem.
Nu har knät svullnat ytterliggare och börjat göra ont. Jag har ångest över att det kan vara infektion och att de isåfall kapar hela benet.

Kort och gott:
Är jag bara överdramatisk eller är det högst möjligt att benet blivit inflammerat? Jag har ingen jättetydlig rodnad, svullnaden är större än efter operationen men samtidigt mindre än när skadan skedde.
Puss och kram.

IOnfektion eller inflammation?

Infektion? Nej, inte troligt, då ska du ha feber, knät ska vara svullet, rodnat, värmeökat, palpationsöm och det kommer inte av att man är ute och festar.

Inflammation - mycket möjligt. Du har redan en process i knät som skapar inflammatorisk process och du vred till den igår igen vilket förvärrar detta.

Stukning/vridning - högst sannolikt. Nyopad knä, du vrider till den igen.

Hur är rörelseomfånget jämfört med innan festen?
Linda knät och varva med högläge och vila idag, om det inte blir bättre imorgon hör av dig till operatören eller sjukgymnasten eller en akutmottagning för att få det undersökt, kan i värsta fall vara en skada på korsbandet som opererats.

Skrivet av Tomas_88:

Råkade äta möglig-bröd. Tror det var högst 2 skivor... farlig ?

Har du explosiv diarré eller kaskadkräkningar, magknip, feber frossa?
Om ja, uppsök akuten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

nae, inte direkt.

Trodde inte det heller. Inte första gången jag gjorde det heller. men mögel fanns ändå bara på botten av brödet och jag spottade ut det när jag märkte att det smakade mögligt

Skrivet av CSM101:

Har du explosiv diarré eller kaskadkräkningar, magknip, feber frossa?
Om ja, uppsök akuten.

Diarré har jag men det hade jag redan igår- tror att för mycket godis är inte så bra för maggen Men lite mögel lär ju inte skada. Värre skulle nog vara om jag käkade upp hela limpan heh...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Har du explosiv diarré eller kaskadkräkningar, magknip, feber frossa?
Om ja, uppsök akuten.

En liten fråga till Musklerna på min skenben (båda ben) har domnat av lite... sammanträffande? Sen förra veckan började jag med jobb där jag sitter mycket ena halva av dagen och släpar på tunga grejer andra halva av dagen (gjorde det sista i flera veckor nu).. Inte så att man kan få nervskador av brödmögel? ... Annars har jag inte mått dåligt eller så... det kurrade lite i magen bara men det hade jag dagar innan jag käkade mögel..

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Fråga.

För ca 1 vecka sedan fick jag en stång vägandes 85KG rakt i pannan (liggandes) fick en rejäl svullnad i pannan ovanför vänster öga som sedan spred sig lite åt höger och det blev ett tryck som var jobbigt. Kändes ett tag som om något "rann" innanför pannan men kanske bara är inbillning, frågan lyder hur länge det kommer att smärta? Har fortfarande ont, svullnaden är dock nästan borta men jag har känt mig konstig det sista dagarna här nu. Ska jag kolla upp det tro?

Permalänk
Medlem

Det känns som att min vänstra ögonlock är lite efter ibland, typ rycker till lite ibland xD Började igår.. Tänkte att det kanske kan vara något tecken på något annat?

Permalänk
Skrivet av palenque:

Fråga.

För ca 1 vecka sedan fick jag en stång vägandes 85KG rakt i pannan (liggandes) fick en rejäl svullnad i pannan ovanför vänster öga som sedan spred sig lite åt höger och det blev ett tryck som var jobbigt. Kändes ett tag som om något "rann" innanför pannan men kanske bara är inbillning, frågan lyder hur länge det kommer att smärta? Har fortfarande ont, svullnaden är dock nästan borta men jag har känt mig konstig det sista dagarna här nu. Ska jag kolla upp det tro?

om du känner dig lite konstig fortfarande är det helt klart värt att få nån att kolla upp det. Det som rann innaför pannan var nog blod vilket samlas och nu trycker (tänk bula i ansiktet)

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Skrivet av voro12:

Det känns som att min vänstra ögonlock är lite efter ibland, typ rycker till lite ibland xD Började igår.. Tänkte att det kanske kan vara något tecken på något annat?

Det går säkert över av sig självt, det händer rätt lätt om man är trött. Om du googlar på det kommer du säkert få upp massor med läskiga anledningar till varför det skulle göra så vilket inte rekommenderas. Om ditt ögonlock inte blivit bättre om ett par veckor/månader eller blir sämre kan det vara värt att få nån att titta på det men innan dess slösar du pengar och tid.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av palenque:

Fråga.

För ca 1 vecka sedan fick jag en stång vägandes 85KG rakt i pannan (liggandes) fick en rejäl svullnad i pannan ovanför vänster öga som sedan spred sig lite åt höger och det blev ett tryck som var jobbigt. Kändes ett tag som om något "rann" innanför pannan men kanske bara är inbillning, frågan lyder hur länge det kommer att smärta? Har fortfarande ont, svullnaden är dock nästan borta men jag har känt mig konstig det sista dagarna här nu. Ska jag kolla upp det tro?

Hur gick det till om man får fråga?
Hade jag varit du så hade jag uppsökt en läkare. 85kg i pannan kan aldrig vara hälsosamt...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Ja happ då är man i tråden igen

Under torsdagen då jag vaknade så hade jag rejält ont i vänstra knät(vid knäskålen) och fattade inte vad jag har gjort :S Tänkte inte senare något på det och spelade rugby (skolrugby ), fick ingen smäll mot knät under de få minuterna jag spelade. Jag frågade min fotbollstränare som var i närheten vad det kunde vara. Han sa att det troligtvis var en led som jag har gjort illa och att det troligen skulle läka inom 2-4veckor.

Tror jag ska passa på att besöka en doktor/läkare i mitt länsting och se vad han har att säga då det är lite svårt att säga via internet då man inte får se "skadan" innan fotbolls säsongen drar igång på riktigt.

Jag kan böja på benen riktigt bra, bättre än innan, men rörelser bl a i sidled gör ont :/

Bild
Den övre pilen visar vart jag har ont, dock på vänster ben.

Dold text

Har som sagt haft problem i 2-3 år nu och varenda gång jag har skadat knät har jag sagt att jag vill få mitt knä undersökt, men mina föräldrar säger bara nej.

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Hur gick det till om man får fråga?
Hade jag varit du så hade jag uppsökt en läkare. 85kg i pannan kan aldrig vara hälsosamt...

Jag gissar bänkpress

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Hur gick det till om man får fråga?
Hade jag varit du så hade jag uppsökt en läkare. 85kg i pannan kan aldrig vara hälsosamt...

Tänk dig att du ligger i bänkpress & du är inne på sista övningen i triset:et och ja.. 85KG var helt enkelt för mkt sista övningen Trodde för en kort stund att min passare faktiskt skulle svimma rakt över mig och då hade det vart definitivt kört, iaf så vet jag inte vad han pysslade med och inte han heller, kanske ville han ta kål på mig men han var inte beredd någonstans.

Känns fortfarande lite småskumt men bulan är borta.. är det inte över innan denna vecka är slut kanske jag ska gå ner iaf...

EDIT

Ringde till vårdcentralen & ska ner dit senare idag. Uppdaterar sen då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av palenque:

Fråga.

För ca 1 vecka sedan fick jag en stång vägandes 85KG rakt i pannan (liggandes) fick en rejäl svullnad i pannan ovanför vänster öga som sedan spred sig lite åt höger och det blev ett tryck som var jobbigt. Kändes ett tag som om något "rann" innanför pannan men kanske bara är inbillning, frågan lyder hur länge det kommer att smärta? Har fortfarande ont, svullnaden är dock nästan borta men jag har känt mig konstig det sista dagarna här nu. Ska jag kolla upp det tro?

Har det redan gått en vecka så finns det inte så mycket kvar att göra förutom att ta en bild på ansiktet för att se ifall det kan röra sig om någon fraktur. Blodet måste komma från någonstans och i pannan finns det inte så mycket mjukdelar, finns dock gott om kärl så kan vara enklare kärlskador som redan är sagt Om bulan sen lång tid tillbaka slutat växa till sig men nu håller på att ändra färg så är det safe, men har du haft episoder av illamående, yrsel, svimning, amnesi etc etc så är det en annan femma. Jag håller dock med om tidigare talare: kolla upp det, in fact; du borde ha kollat upp det direkt efter skadan.

Skrivet av LarssoN:

Ja happ då är man i tråden igen

Under torsdagen då jag vaknade så hade jag rejält ont i vänstra knät(vid knäskålen) och fattade inte vad jag har gjort :S Tänkte inte senare något på det och spelade rugby (skolrugby ), fick ingen smäll mot knät under de få minuterna jag spelade. Jag frågade min fotbollstränare som var i närheten vad det kunde vara. Han sa att det troligtvis var en led som jag har gjort illa och att det troligen skulle läka inom 2-4veckor.

Tror jag ska passa på att besöka en doktor/läkare i mitt länsting och se vad han har att säga då det är lite svårt att säga via internet då man inte får se "skadan" innan fotbolls säsongen drar igång på riktigt.

Jag kan böja på benen riktigt bra, bättre än innan, men rörelser bl a i sidled gör ont :/

Bild
Den övre pilen visar vart jag har ont, dock på vänster ben.

Dold text

Har som sagt haft problem i 2-3 år nu och varenda gång jag har skadat knät har jag sagt att jag vill få mitt knä undersökt, men mina föräldrar säger bara nej.

Säger dina föräldrar nej till att få ditt knä undersökt?
Hur gammal är du?

Beroende på din ålder kan det vara olika saker, men de taniga benen som jag ser på bilden kan inte ha många år på nacken

Jag tippar att du har stukat knät, där pilen är är övre begränsningen av laterala kollateralligamentet.
När gör det ont? Vid trappgång, nedförsbacke? Kan du böja/sträcka fullt? Kan du stå rakt på benet utan att det gör ont?
Tycker du att underbenet är instabilt i sidled (dvs fladdrar lite som den vill)? Har du/har du haft någon svullnad i knät? Vad gjorde du när du först fick problem med knät?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Har det redan gått en vecka så finns det inte så mycket kvar att göra förutom att ta en bild på ansiktet för att se ifall det kan röra sig om någon fraktur. Blodet måste komma från någonstans och i pannan finns det inte så mycket mjukdelar, finns dock gott om kärl så kan vara enklare kärlskador som redan är sagt Om bulan sen lång tid tillbaka slutat växa till sig men nu håller på att ändra färg så är det safe, men har du haft episoder av illamående, yrsel, svimning, amnesi etc etc så är det en annan femma. Jag håller dock med om tidigare talare: kolla upp det, in fact; du borde ha kollat upp det direkt efter skadan.

Har haft huvudvärk & yrsel varje dag sen dess och jag nämnde det i telefon så var nog därför jag fick en tid att komma ner också. Alltid lätt att vara efterklok men nu förstår jag att jag borde åkt och kollat samma dag. (dumma mig) det konstiga med bulan är att den inte fått någon färg mer än min vanliga hudfärg, dvs inte åt det blåa hållet.

EDIT:

Var på vårdcentralen igår, som skickade akutremiss till sjukhuset och bad mig åka dit på en gång, men väl där så blev jag sittandes i massa timmar. Först 2 timmar i väntrummet, tillsammans med ca 20 andra varav en satt med brutet ben och i princip grät hela tiden, han hade suttit där sen någon timma innan jag kom och jag fick komma in på ett rum före honom(knasigt)men väl inne på rummet blev jag sittandes i väntan på en läkare som kom först mitt i natten. Han kändre och klämde och ställde frågor och vi talades vid och han ville inte göra röntgen eftersom man utsäts för så mkt strålning och jag verkar så klar ändå men han bad mig återkomma om det fortfarande är likadant om ett par dagar. Så det var det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Säger dina föräldrar nej till att få ditt knä undersökt?
Hur gammal är du?

Beroende på din ålder kan det vara olika saker, men de taniga benen som jag ser på bilden kan inte ha många år på nacken

Jag tippar att du har stukat knät, där pilen är är övre begränsningen av laterala kollateralligamentet.
När gör det ont? Vid trappgång, nedförsbacke? Kan du böja/sträcka fullt? Kan du stå rakt på benet utan att det gör ont?
Tycker du att underbenet är instabilt i sidled (dvs fladdrar lite som den vill)? Har du/har du haft någon svullnad i knät? Vad gjorde du när du först fick problem med knät?

Dem säger för det mesta bara "otränad", så är jag den som är mest tränad i familjen :PPpPPpp ^^
15år, snart 16år.

Hehe, bilden var bara ett exempel ! Hittade ingen bättre

När jag sätter väsnter ben över det andra benet och har smalbenet/foten vilande på höger ben får jag känningar.
Har känt i trappgångar(neråt) att det kan göra ont lite.
Mitt underben är ganska stabilt tror jag. Jag har inte haft någon svullnad vad jag kommer ihåg.
Oj, vad jag gjorde när jag först fick problem med knät, spelade vidare i en fotbollscup, vilket blev sämre och var blev tvungen att inte spela match på ungefär en månad(läs istället för tvungen : Jag valde )

Ska fara till inomhushallen och köra några lätta övningar för att "kolla läget"

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Dem säger för det mesta bara "otränad", så är jag den som är mest tränad i familjen :PPpPPpp ^^
15år, snart 16år.

Hehe, bilden var bara ett exempel ! Hittade ingen bättre

När jag sätter väsnter ben över det andra benet och har smalbenet/foten vilande på höger ben får jag känningar.
Har känt i trappgångar(neråt) att det kan göra ont lite.
Mitt underben är ganska stabilt tror jag. Jag har inte haft någon svullnad vad jag kommer ihåg.
Oj, vad jag gjorde när jag först fick problem med knät, spelade vidare i en fotbollscup, vilket blev sämre och var blev tvungen att inte spela match på ungefär en månad(läs istället för tvungen : Jag valde )

Ska fara till inomhushallen och köra några lätta övningar för att "kolla läget"

I see. Jag tycker du kan uppsöka en sjukgymnast o få lite träningsövningar för knät.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av palenque:

Har haft huvudvärk & yrsel varje dag sen dess och jag nämnde det i telefon så var nog därför jag fick en tid att komma ner också. Alltid lätt att vara efterklok men nu förstår jag att jag borde åkt och kollat samma dag. (dumma mig) det konstiga med bulan är att den inte fått någon färg mer än min vanliga hudfärg, dvs inte åt det blåa hållet.

EDIT:

Var på vårdcentralen igår, som skickade akutremiss till sjukhuset och bad mig åka dit på en gång, men väl där så blev jag sittandes i massa timmar. Först 2 timmar i väntrummet, tillsammans med ca 20 andra varav en satt med brutet ben och i princip grät hela tiden, han hade suttit där sen någon timma innan jag kom och jag fick komma in på ett rum före honom(knasigt)men väl inne på rummet blev jag sittandes i väntan på en läkare som kom först mitt i natten. Han kändre och klämde och ställde frågor och vi talades vid och han ville inte göra röntgen eftersom man utsäts för så mkt strålning och jag verkar så klar ändå men han bad mig återkomma om det fortfarande är likadant om ett par dagar. Så det var det.

Var lite som jag var inne på, att detta hände för en vecka sen är en viktig faktor. Du fick gå före eftersom du kom med skalltrauma, vilket går före många andra åkommor, hade du kommit in direkt efter att ha skadat dig hade du inte fått vänta ens en timme.

Men bra, nu har du iaf fått info.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Dem säger för det mesta bara "otränad", så är jag den som är mest tränad i familjen :PPpPPpp ^^
15år, snart 16år.

Hehe, bilden var bara ett exempel ! Hittade ingen bättre

När jag sätter väsnter ben över det andra benet och har smalbenet/foten vilande på höger ben får jag känningar.
Har känt i trappgångar(neråt) att det kan göra ont lite.
Mitt underben är ganska stabilt tror jag. Jag har inte haft någon svullnad vad jag kommer ihåg.
Oj, vad jag gjorde när jag först fick problem med knät, spelade vidare i en fotbollscup, vilket blev sämre och var blev tvungen att inte spela match på ungefär en månad(läs istället för tvungen : Jag valde )

Ska fara till inomhushallen och köra några lätta övningar för att "kolla läget"

Hmm när jag var ung och tränade väldigt mycket så hade jag konstant ont i bägge knäna. Så ont så att minsta lilla tryck på knäna gjorde fruktansvärt ont. Det gick över av sig själv efter några år Gissar på att det var en kombination av att jag fortfarande växte och tränade mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

I see. Jag tycker du kan uppsöka en sjukgymnast o få lite träningsövningar för knät.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, kan försöka få tag på en.

Gick förövrigt ganska bra att spela fotboll igår, dock var så trixade jag mest med bollen och skjut på mål. Dock kunde chippar och om man skjuter bollen för långt ut på foten göra lite ont..

Skrivet av ozo64:

Hmm när jag var ung och tränade väldigt mycket så hade jag konstant ont i bägge knäna. Så ont så att minsta lilla tryck på knäna gjorde fruktansvärt ont. Det gick över av sig själv efter några år Gissar på att det var en kombination av att jag fortfarande växte och tränade mycket.

Ibland när man tränar 4timmar fotboll varje dag under en vecka, då kan benen kännas tunga ibland Eller spela många matcher under nån vecka.
Kanske kan vara en sån kombination Har dock inte växt så mycket senaste åren

Permalänk
Medlem

Fick ett knä rakt på smalbenet på idrotten för kanske 4-6 veckor sedan. Knäet kom med ganska bra fart och då vid stunden så gjorde det ju väldigt ont. Knäet träffade högra smalbenet ungefär en decimeter nedanför knäet och lite på insidan av benet. Blev svullen och öm då direkt och det är jag fortfarande. Inte lika öm men svullnaden är kvar och det är inte så behagligt att dra handen över bulan. Hur länge kan sådant sitta i egentligen?
Nu är jag ingen vildbille som slår mig gul och blå ofta, men brukar inte blåmärken och sådant gå över efter någon vecka?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Dom går över rätt fort när det är på en köttig del av kroppen däremot finns det knappt någon blodförsörjning på smalbenet som bryter ner och transporterar bort blåmärket så det kommer ta ett tag att försvinna.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

Dom går över rätt fort när det är på en köttig del av kroppen däremot finns det knappt någon blodförsörjning på smalbenet som bryter ner och transporterar bort blåmärket så det kommer ta ett tag att försvinna.

Ah okej, det förklarar saken

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Undrar lite över ett symptom jag får ibland.

Idag när jag vaknade hade jag en smärta som känns som den sitter i magmunnen/diafragman. När jag sväljer så kan de göra ont i halsmusklerna i sidan av halsen, samt att det gör ont hela vägen ner till magmunnen.
Smärtan är lite från och till, oftast väldigt dov och inte speciellt irriterande. Men efter jag druckit eller ätit något så vill kroppen få upp gaser, och då kan det göra så ont att man knappt kan ta ett andetag.

Får detta några gånger per år, och det håller kanske i sig i 1-3 dagar. Funderar om det kan bero på att jag sov på magen för första gången på väldigt länge inatt, eller om det har med annat att göra?

MvH
Chobi

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chobi:

Undrar lite över ett symptom jag får ibland.

Idag när jag vaknade hade jag en smärta som känns som den sitter i magmunnen/diafragman. När jag sväljer så kan de göra ont i halsmusklerna i sidan av halsen, samt att det gör ont hela vägen ner till magmunnen.
Smärtan är lite från och till, oftast väldigt dov och inte speciellt irriterande. Men efter jag druckit eller ätit något så vill kroppen få upp gaser, och då kan det göra så ont att man knappt kan ta ett andetag.

Får detta några gånger per år, och det håller kanske i sig i 1-3 dagar. Funderar om det kan bero på att jag sov på magen för första gången på väldigt länge inatt, eller om det har med annat att göra?

MvH
Chobi

Har du/haft problem med sura uppstötningar eller liknande?
Feber?
Svullna körtlar?

Får du dina besvär efter alla mål eller enbart när du äter vissa saker?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Har du/haft problem med sura uppstötningar eller liknande?
Feber?
Svullna körtlar?

Får du dina besvär efter alla mål eller enbart när du äter vissa saker?

Besvären beror inte direkt på om jag ätit, även om de i vissa fall förvärrass av dem.

Inga sura uppstötningar eller liknande, ej heller feber. Kan inte direkt säga om jag haft svullna körtlar, utan d gör mest bara ont.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chobi:

Besvären beror inte direkt på om jag ätit, även om de i vissa fall förvärrass av dem.

Inga sura uppstötningar eller liknande, ej heller feber. Kan inte direkt säga om jag haft svullna körtlar, utan d gör mest bara ont.

Har det nån korrelation med rörelse?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Tänkte jag kunde göra en post om ett "besvär" jag har (vet inte om jag ska kalla det så).

Det är nämligen så att jag har ärr liknande sträck på sidorna av min mage samt vid armhålorna och på övre delen av vänstra bröstet. Har ingen aning om vad det är men börjar undra då jag har haft det en väldigt lång tid.
Det kliar inte eller något och jag kan garantera att det inte är några ärr som har framkommit från en olycka eller att man har lekt galet som barn

Jag är väldigt okunnig när det kommer till sjukdomar osv så jag har inte en susning om vad det kan vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Tänkte jag kunde göra en post om ett "besvär" jag har (vet inte om jag ska kalla det så).

Det är nämligen så att jag har ärr liknande sträck på sidorna av min mage samt vid armhålorna och på övre delen av vänstra bröstet. Har ingen aning om vad det är men börjar undra då jag har haft det en väldigt lång tid.
Det kliar inte eller något och jag kan garantera att det inte är några ärr som har framkommit från en olycka eller att man har lekt galet som barn

Jag är väldigt okunnig när det kommer till sjukdomar osv så jag har inte en susning om vad det kan vara.

Låter som bristningar. Du har nog fått dom för att du styrketränar mycket eller för att du är överviktig.
Jag själv har inga bristningar trots att jag tränar väldigt mycket men har några kompisar som fått det av den anledningen. Sedan känner jag några som har det (på magen då) för att dom är lite runda av sig.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kalium:

Låter som bristningar. Du har nog fått dom för att du styrketränar mycket eller för att du är överviktig.
Jag själv har inga bristningar trots att jag tränar väldigt mycket men har några kompisar som fått det av den anledningen. Sedan känner jag några som har det (på magen då) för att dom är lite runda av sig.

Kan det vara så?
Jag är ju i det kraftigare laget om man nu ska säga så.
Jag ligger på 104kg och är 185cm.