Heroes of Newerth, HoN - inspirerat av DotA.

Permalänk
Skrivet av Konne-:

Det går fan inte att spela bakis har jag konstaterat idag

Ne det brukar vara lagom svårt

Visa signatur

# Passive income is the shit

Permalänk
Avstängd

Jag har en fråga. Varför skaffar så jävla många personer staff of master till pyro och witch? den suger på dom! wow 200 mer skada! seriöst-.-

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

SOTM på pyro och witch är helt värdelöst enligt mig. Skaffa en blink dagger till halva priset eller köp refresher istället för att göra dubbelt så mycket skada med ultin istället för ~200 mer.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ala_95:

SOTM på pyro och witch är helt värdelöst enligt mig. Skaffa en blink dagger till halva priset eller köp refresher istället för att göra dubbelt så mycket skada med ultin istället för ~200 mer.

Eller om du verkligen vill ksa så skaffa en codex;) Men det jag tycker man ska skaffa på pyro witch är 2 bracers skor och portal key. Sen skaffa någon cc sak. Som silence tornado sheep etc.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Jo, Codex är bra om man vill KS:a men i de flesta fall så finns det bättre saker att köpa för pengarna.
PK är riktigt bra för att kunna positionera sig bättre och kunna ganka bättre. Stormspirit är riktigt trevligt också.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd

Älskar stormspirit om man möter folk som trädet, zephyr, legio etc.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Japp. Och Stormspirit med polly är riktigt kul. Sedan om man har sheepstick också så kan man perma-disable har jag för mig.
Vart jagad av någon, kommer inte ihåg vilken, som var mycket snabbare än mig och jag sprang från secretshop ovanför kongor till legion-basen genom att disabla honom hela tiden.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd

Jag körde en gång witch hunter med portal key storm spirit och sheep. är väldigt roligt i stora fighter can hålla halva deras team ccade hela tiden.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

Staff ger stats det är inte bara för boosten man skaffar den. Men på mid-high tier skaffar nästan alla blink. Varför? Jo det är mycket bättre. Om ni ska snacka om codex med Pyro o Witch i denna tråden kan ni lika väl starta en ny tråd för nybörjare. Inget tjat om KS i denna tråden då alla vet att KD inte har något att göra med skills. En kompis jag spelar med har runt 0.5 i KD. Han har lika hög psr som mig och kan spelet lika bra allt beror på vilken hero man spelar. Accursed, DS, Polly brukar han spela.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Jovisst get SOTM statbonus men som du säger så finns med bättre items för pengen. Codex kan vara bra i låg-lvl pubs men i lite högre matcher så är det verkligen inget man borde skaffa med dessa hjältar vi pratar om.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Jovisst get SOTM statbonus men som du säger så finns med bättre items för pengen. Codex kan vara bra i låg-lvl pubs men i lite högre matcher så är det verkligen inget man borde skaffa med dessa hjältar vi pratar om.

I low level EM kan de säkert vara väldigt roligt.

Dock behöver grabbarna lite reg o sånt så vad är egentligen bästa item efter portal key?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

på pyro är det ju blink + sac stone som gäller i mitt tycke, om man har tillräckligt med CC i laget. Annars är en kuldra om man har farmen perfekt.

Permalänk
Medlem

Jag lämnade mitt första game med vilje idag. hade förlorat 4 game i rad och tappat 150smr under veckan och ramat ner på de 1350 där jag började. Var lagom irriterad då vi har en polly i laget som dör och dör och vägrar lämna sin lane till fördel för deadwood. Sen sitter jag och skriver och han missar även att säga miss i sin lane varpå jag dör.

Hade ett ganska skönt game med Wildsoul där laget ville ge upp ett tag(32-17 men då var det läge att börja spela lite mer teampay och efter 3 genocides(jag fick mitt första annihilation:)) så gav de upp. Bra sätt att avsluta en misslyckad spelkväll.

Jag spelar bara MM dock är det tråkigt att lagen blir så obalanserade då motorn enbart går efter SMR. rätt tråkigt när alla de andra i laget ligger på ca 0.3 kdr och spelat mest icke support samtidigt som alla i det andra ligger runt 1 i kdr. Det är då man vill ge upp direkt.

De borde jämföra något mer än bara SMR. KDA är minste lika viktigt.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd

Spelade nyss med en moon queen som inte skaffade något som hade med hp att göra. så hon hade under 900 hp på slutet-.- med 1-13

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ninotramp:

Staff ger stats det är inte bara för boosten man skaffar den. Men på mid-high tier skaffar nästan alla blink. Varför? Jo det är mycket bättre. Om ni ska snacka om codex med Pyro o Witch i denna tråden kan ni lika väl starta en ny tråd för nybörjare. Inget tjat om KS i denna tråden då alla vet att KD inte har något att göra med skills. En kompis jag spelar med har runt 0.5 i KD. Han har lika hög psr som mig och kan spelet lika bra allt beror på vilken hero man spelar. Accursed, DS, Polly brukar han spela.

Nu pratade vi inte om KD;) Men alla som spelar pyro witch kör med staff of master vilket suger. Sen att det ger stats. Skaffa 2 bracers för 1k så får du 12 str 6 int och 6 ag vilket är nästan lika bra.sen om du säger men du saknar int vilket du behöver! skaffa 1 bracer 1 talisman då;)

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonazz:

Jag lämnade mitt första game med vilje idag. hade förlorat 4 game i rad och tappat 150smr under veckan och ramat ner på de 1350 där jag började. Var lagom irriterad då vi har en polly i laget som dör och dör och vägrar lämna sin lane till fördel för deadwood. Sen sitter jag och skriver och han missar även att säga miss i sin lane varpå jag dör.

Hade ett ganska skönt game med Wildsoul där laget ville ge upp ett tag(32-17 men då var det läge att börja spela lite mer teampay och efter 3 genocides(jag fick mitt första annihilation:)) så gav de upp. Bra sätt att avsluta en misslyckad spelkväll.

Jag spelar bara MM dock är det tråkigt att lagen blir så obalanserade då motorn enbart går efter SMR. rätt tråkigt när alla de andra i laget ligger på ca 0.3 kdr och spelat mest icke support samtidigt som alla i det andra ligger runt 1 i kdr. Det är då man vill ge upp direkt.

De borde jämföra något mer än bara SMR. KDA är minste lika viktigt.

dom borde jämnföra kd sen most played heroes.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Skrivet av svart_smurf:

Nu pratade vi inte om KD;) Men alla som spelar pyro witch kör med staff of master vilket suger. Sen att det ger stats. Skaffa 2 bracers för 1k så får du 12 str 6 int och 6 ag vilket är nästan lika bra.sen om du säger men du saknar int vilket du behöver! skaffa 1 bracer 1 talisman då;)

Nja, är inte så förtjust i bracers etcetra skaffar endast de om jag får dålig farm och blir gankad mycket.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd

Då är du itev speciellt bra. Man skaffar jämt dom på non em games. Dom boostar dig väldigt mycket från början.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Brukar börja med :
Courier
Health Potion
Runes of Blight
4x Mana Potions

Efter första 800 så en flaska och uppgradering av courier ifall ingen annan har gjort det.

Sedan är det bara att börja frakta din flaska fram och tillbaka till din lane.

Boots, 2 str bracers & uppgradera till vilka skor du nu vill ha (Kör nästan alltid med Ghost marchers på Pyro)

Efter det så beror det lite på vad laget behöver Storm Spirit, Puzzle Box, Kuldra, Shield Breaker etc

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Har Chu slutat spela HoN eller? Vill kolla på hans replays

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Har Chu slutat spela HoN eller? Vill kolla på hans replays

26:e maj

Go Loaded - Gaming Organization

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Skrivet av svart_smurf:

Då är du itev speciellt bra. Man skaffar jämt dom på non em games. Dom boostar dig väldigt mycket från början.

Jag brukar mest köra stats de 600 första gulden. Som kanske en sån för 185 sen 2 totems o träd och monkey

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av svart_smurf:

dom borde jämnföra kd sen most played heroes.

Den funktionen kan man nog slänga in i Seph's Quickstats.
Men jag är varken hemma och jag har väldigt mycket att göra.

Permalänk
Medlem

Men välkommen hit igen Pompe!
Trevligt nere i fjollträsk?

Jämföra KD mot most played heroes?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Fayde borde de ta bort. Riktigt tråkig hero eller?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Jävligt jobbig att möta om inte annat! invis hela tiden och en förbaskad stun!

Visa signatur

to pro

Permalänk
Skrivet av ORY:

Jävligt jobbig att möta om inte annat! invis hela tiden och en förbaskad stun!

Mm, börjar bli irriterad på alla invis heroes nu. NH o Scout är nog.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Fayde borde de ta bort. Riktigt tråkig hero eller?

Say what??

Det är en jätte bra hero som fungerar i high tier, den fyller i stort sätt samma funktion som Nerubian Assassin i DotA.

Skrivet av Ninotramp:

Mm, börjar bli irriterad på alla invis heroes nu. NH o Scout är nog.

QQ?
Det är inte svårt att countra invis, och när det väl är gjort så suger nästan alla invis heroes..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Kul spel, men verkar som dom flesta som spelar är 12 år och luktar kiss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shivers:

Kul spel, men verkar som dom flesta som spelar är 12 år och luktar kiss.

You got that right. I alla fall på games med mindre PSR-krav.. Anledningen till att jag i princip lagt av helt.