Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Skrivet av haaken:

hehe jadu missade totalt att e22 svängde vänster vid biltema i kristanstad så där drog jag rakt fram och körde nog 10 mil åt fel hål:)

ang avkörningen fick jag ut bilen på ett riktigt fint häng sen 2-3 returer och hamnade tillslut i en snövall med en stor stenjävel i sig

och i onsdags råkade jag skicka ena sidospegeln i en soptunna. Jävla nötter som ställer dom vid vägkanten i en skarp sväng samtidigt som man får möte:s

Mjo inte så lätt alltid när man kommer till andra ställen och man har någorlunda ett hum över vart man ska. Men man bruakr ju hitta rätt rätt snabbt dock.

Har du bakhjulsdrift? Skoj på vintern som fan. börja ställa upp den på 2an eller 3an och sen ligga där en stund och sen har man bra kontroll och fart på 3an. i större svängar eller rak sträckor är det 4an som gäller för att ligga och pendla lite
Jag har varit och slickat ett par snöhögar men inte mer än så. Inzanity här på forumet fick en snöhög som ville ha lite suprice buttsex härom dagen ^^

Ibland undrar man hur folk parkerar på vintern eller hur de skottar då de lägger upp stora vallar i korsningar.. inte grusar de gång vägar eller korsningar där olycksrisken är som störst häller.
Har fått en backspegel sönderkör av en smitare i sommras.. Jävla idiot! hade jag sett han hade jag kört efter och bett om pengar för en Brand new! annars så hade man ju gått ut på den's bil.. men men lycklig sate som kom undan..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Sämsta möjliga jävla start på dagen. Vaknar upp och ser att jag har WiFi på telefon. Äter frukost, slår på datorn och kommer inte in på internet. Tänker vafan nudå. Kollar på routern, helt svart. Testar annat eluttag och allt men inget funkar. Strömadaptern verkar vara död för när jag kopplar den till en fläkt så händer inget. Har ingen annan 5V adapter heller, bara förbannade jävla 12V.
Går över till grannen och frågar honom ifall han har, nej. Men han har två routrar över som jag lånar. Ingen av dom funkar som dom ska för mig.
Jag hade kunnat köra kabeln utifrån direkt in i datorn, men kabeln är en halvmeter för kort för det. Till slut så hittar pappa en skarv så nu funkar det...

Hade tänkt att köra datorn som router så att brorsan får internet till sitt PS3, har kopplat in sladden i andra ingången bak på datorn men det funkar inte för honom. Vad måste jag göra?

Kan tillägga att jag hållt på i två timmar med att försöka få internet igen...

Edit: Och på d-links supportsida hittar man detta:

Värdelöst eller vad?
Efter en bra stunds letande hittade jag en epost-adress. Skickat iväg ett surt mail till dom. Svarar dom inte förrän på tisdag så tar jag nog fan och ringer dom satarna.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Hade tänkt att köra datorn som router så att brorsan får internet till sitt PS3, har kopplat in sladden i andra ingången bak på datorn men det funkar inte för honom. Vad måste jag göra?.

Fast på rätt adapters såklart, har bara ett nätverkskort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

http://quikk.se/?a879d

Fast på rätt adapters såklart, har bara ett nätverkskort.

Läste någon guide men funkade inte. Funkade inte sådär heller.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

På den gamla goda tiden när jag körde modem så brukade jag köra den här delningsguiden i windows xp, funkade utmärkt att dela ut till min andra dator med windows 98

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Trodde det här var ett skämt först.

Det här lär väl endå vara höjden utav lathet ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 samt en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
• GreeniX 800 G4 SFF i5 | Intel Core i5-8500 | 16GB | GeForce RTX 3050 6GB | 500 GB NVMe SSD | Windows 11 Home
• ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

http://img695.imageshack.us/img695/8097/skanna0001.jpg

Trodde det här var ett skämt först.

Det här lär väl endå vara höjden utav lathet ?

Ojojoj... Vad är det för fel på en gammal hederlig korkskruv?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Ojojoj... Vad är det för fel på en gammal hederlig korkskruv?

Jag menar det. Hur svårt kan det vara ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 samt en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
• GreeniX 800 G4 SFF i5 | Intel Core i5-8500 | 16GB | GeForce RTX 3050 6GB | 500 GB NVMe SSD | Windows 11 Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Haha, bra det. Ogillar folk som försöker få en att tycka på ett speciellt sätt. Har en klasskamrat som säger själv att han är sverigedemokrat. Han och jag kommer inte bra överens. Jag har inget direkt problem med honom men han försöker få alla runt om honom att tycka som honom, att alla invandrare borde utvisas osv... Han kan till och med börja babbla på om det i ett klassrum där det finns invandrare...

Erik? Ingen jordnära kille precis

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Jag menar det. Hur svårt kan det vara ?

Inte svårt, inte jobbigt heller för den delen...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Om du har en korsad nätverkskabel så testa med det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Om du har en korsad nätverkskabel så testa med det.

Korsad nätverkskabel? Nu går vi lite offtopic känner jag :S

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Skrivet av Ala_95:

Vet du inte att det finns rak och korsad nätverkskabel?

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sennebring:

Vet du inte att det finns rak och korsad nätverkskabel?

Nej, ingen aning om att det finns två olika. Vad är skillnaden?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Att paren i kabeln är korsad..

Min mage gillar mig fortfarande inte! Blev sjuk den 25:e (spya och rännskita) men det gick över rätt fort men inte magen hm.

Permalänk
Permalänk

Dethär suger så hårt, singel igen efter 2.5år
Bakfull och jävlig, nu känns det tungt.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av ManBearPig:

Dethär suger så hårt, singel igen efter 2.5år
Bakfull och jävlig, nu känns det tungt.

Men nu är det nytt år. Så se ej bakåt och ta nya tag.

Hoppas det uppmuntrar lite :).

Permalänk
Medlem

Jag har tandvärk.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Jag har tandvärk.

Been there done that, inte alls längesen. Tanden åkte ut fyfan så skönt att slippa helvetet

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB3000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Been there done that, inte alls längesen. Tanden åkte ut fyfan så skönt att slippa helvetet

Usch ja... Jag som har kronisk tandläkar skräck. Hoppas att värken försvinner utav sig själv.

Visa signatur

Permalänk

Jag likt större delen av befolkningen är ju smått bakfull.
Var en väldigt trevlig men skum fest i går. Jag har ett minne av en tjejs fästman skäller ut mig kanske inte helt obefogat.
Ungefär på den nivån fortsatte festen sedan, slutade kl 8 i några föreningsrum.

Tveksamt om jag kan köra bil kl 5, ska käka pizza med min farsa är planen.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil_AnAnAs:

Jag lika större delen av befolkningen är ju smått bakfull.
Var en väldigt trevlig men skum fest i går. Jag har ett minne av en tjejs fästman skäller ut mig kanske inte helt obefogat.
Ungefär på den nivån fortsatte festen sedan, slutade kl 8 i några föreningsrum.

Tveksamt om jag kan köra bil kl 5, ska käka pizza med min farsa är planen.

Vore jag dig så skulle jag nog låta bilen stå i dag. Lite ondödigt att chansa menar jag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Försöker få tag på kontakter från outlook från en gammal hårddisk. Kan inte starta upp outlook på den på det enkla sättet heller...
Någon som har någon tips på hur jag kan göra?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Fan, enligt en alkoholförbrännings uträknare på internet är det 50 timmar kvar tills alkoholen är ur kroppen:/ och jag som ska jobba ikväll:)

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av akka:

Fan, enligt en alkoholförbrännings uträknare på internet är det 50 timmar kvar tills alkoholen är ur kroppen:/ och jag som ska jobba ikväll:)

Haha
Stackare

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Hahaha.

Nu är jag inte helt säker men de flesta nätverkskort klarar väl av att vidare koppla trafiken utan korsad nätverkskabel då den känner av anslutningen men med äldre nätverkskort var man alltid tvungen att ha en korsad kabel för att lyckas med detta.

Permalänk

Det är nätter som denna jag saknar natt-tråden :/
Känns så jäkla tungt att komma ur ett förhållande efter såhär lång tid, va tusan gör jag nu liksom.
Hm..

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Kan man verkligen lita på det ?

Jag vill tro..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tydligen lyckades jag provocera någon för att jag bar en t-shirt med liten text "Stöd våra utlandssoldater, Fredsbaskrarna." nu under nyårsnatten.
Man blev bombarderad av 3 tjejer och 2 killar att man var dum i huvudet. Hur kan du stödja mördare, och fick ta emot mängder av glopord.
Tycker det är tragiskt att man skall bli utsatt för hatkampanj, trots försök att förklara varför Sverige är där, och att det är våra folkvalda politiker som skickat dit svenska truppen.
Man blir faktiskt ledsen när man blir bombarderad med glopord, kallad för barnamördare och våldtäktsman.
Jag tog mitt förnuft och lämnade helt enkelt festen med en klump av sorg i hjärtat.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."