Permalänk
Skrivet av Bossebrutalus:

Nog inte helt omöjligt. Consoles är ju cappade på 60 fps istället för runt 30 i RAGE

Det stämmer, carmack var tidigt ute med att annonsera 60 hz för Rage. Ska bli intressant att själv få spela det, det är inte så långt kvar till release nu!

Jag kunde inte hjälpa att småle för mig själv när jag läste detta haha: http://www.egmnow.com/articles/xbox_360/rumor-confirmed-blake...

Permalänk

Finns det ingen beta eller demo för RAGE?

Permalänk
Medlem

Nej och det kommer nog inte komma heller.

Permalänk

Intressant läsning om racing i Rage på ign. De har testat racing momenten och blev positivt överraskade, de talar även att racingen i Rage likväl kunde stått på egna ben som ett separat spel! De säger även att det konkurrerar med samtida bilspel. Längtar!! http://pc.ign.com/articles/119/1196567p1.html

En till artikel från IGN, mycket intressant läsning om vapnen i RAGE!!: http://pc.ign.com/articles/119/1196673p1.html

FZ är en utav de som verkar fått RAGE tidigt! Lär dyka upp en recension snart. Dock så litar jag inte på FZ:s recensioner. http://www.fz.se/bloggar/tompa/20110928/vi-har-rage

Hoppas dock på att RAGE blir GOTY men men det tror jag inte kommer hända på grund av all BF3/ MV3 hype de senaste veckorna. Men man kan ju alltid hoppas. Lite offtopic men har ju testat BF3 betan på ps3 och måste säga att jag gillar det men är samtidigt besviken. Speciellt på grafiken och fysiken. Fast det är som sagt på PS3. Det som överraskade var ljudet! Men jag tycker de borde ha kallat det för Bad Company 3. BF2 är fortarande bäst i serien, det är i alla fall vad jag tycker. Men alla har ju olika smak. Med det sagt ser jag fram emot RAGE ^^

Permalänk

Ny gameplay video från RAGE!!! Nu är jag sjukt taggad inför releasen, hoppas det trillar in i brevlådan snart Jag tycker av det jag sett så under åren med RAGE så har det bara växt och växt i mina ögon. Det är alltid något speciellt med id software spel, känslan och FOVen, grafiken, ai:n och storyn i RAGE, allt ser bra ut! Hoppas verkligen på GOTY Men det känns som att RAGE överskuggas utav BF3 MV3 och nu så har jag ju testat BF3 betan på PC några rundor och jag måste säga att jag är otroligt besviken, jag får nog fortfarande hålla mig till det klassiska BF2 som jag kör igen Nåväl nog om det, här är länken till gameplay videon från RAGE!!!: http://www.youtube.com/watch?v=jSNtIeLxcMg

Permalänk
Skrivet av TheRavensNest:

Ny gameplay video från RAGE!!! Nu är jag sjukt taggad inför releasen, hoppas det trillar in i brevlådan snart Jag tycker av det jag sett så under åren med RAGE så har det bara växt och växt i mina ögon. Det är alltid något speciellt med id software spel, känslan och FOVen, grafiken, ai:n och storyn i RAGE, allt ser bra ut! Hoppas verkligen på GOTY Men det känns som att RAGE överskuggas utav BF3 MV3 och nu så har jag ju testat BF3 betan på PC några rundor och jag måste säga att jag är otroligt besviken, jag får nog fortfarande hålla mig till det klassiska BF2 som jag kör igen Nåväl nog om det, här är länken till gameplay videon från RAGE!!!: http://www.youtube.com/watch?v=jSNtIeLxcMg

Jag kommer helt klart köpa det, och det kommer troligen vara ett av de bästa spelen 2011. Dock så får det tävla med BF3 som du säger på shooter-fronten och med Skyrim och The Witcher 2 på RPG sidan.

Permalänk
Medlem

Ny gameplay video från RAGE!!!
......
här är länken till gameplay videon från RAGE!!!: http://www.youtube.com/watch?v=jSNtIeLxcMg

Vill man kolla den i riktigt bra kvalite finns den på Gamersyde att ladda ner i MP4 HD (Jackal Canyon)
http://www.gamersyde.com/news_rage_jackal_canyon_gameplay-119...

Tycker det ser otroligt snyggt ut, artstyle och överlag. Det enda man kan anmärka på är lite lågupplösta textures, men den otroliga variationen och designen överväger det ändå. Eftersom den visar "E" för att greppa så är det PC-versionen de kör på i videon.

Permalänk
Medlem

Tycker att det ser otroligt bra ut, speciellt bergväggen vid 2.40, Virtual Texturing gör verkligen skillnad.

Carmack sa något om dom ganska lågupplösta (är väl inte så lågupplösta egentligen jämfört med andra spel, men lägre upplösning en i community made hi-res texture packs) texturerna under Quakecon 2011.
Tror att det hade med utrymme på lagringsmediet och att konsolerna har väldigt kasst med minne, men det skulle inte vara några problem på PCn, men dom skulle ändå skeppa samma spel/texturer till alla plattformar. Är dock inte 100%, var två månader sedan jag kollade på video-klippen nu, ifrån QuakeCon 2011 - John Carmack Keynote och/eller QuakeCon 2011 - John Carmack Keynote Q&A (beware, mycket snack om id Tech 5, programmering och rymdraket).

Han nämnde även någonstans att det skulle vara intressant att släppa någon DLC där ett mindre område skapats med väldigt högupplösta texturer, vet inte hur seriöst det var dock. Men det skulle vara mycket intressant att se, jag skulle inte ha några problem med att installera flera (50-100 kanske?) gigabyte med data om det bara är spelbart.

Permalänk
Medlem

Det är väldigt billigt att förhandsboka boka på Zavvi.com, dock så är det från London. Men det är ju fri frakt så det blir ju lite som kompensation. Länk: http://www.zavvi.com/games/platforms/pc/rage/10207528.html

Här finns även Rage anarchy edition för samma pris, 255,58 kr. http://www.zavvi.com/games/platforms/pc/rage-anarchy-edition/...

Hur är frakttiden där ifrån? + Är det någon som lyckats köpa från Direct2drive? står bara coming soon där för mig.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Hur är frakttiden där ifrån? + Är det någon som lyckats köpa från Direct2drive? står bara coming soon där för mig.

Frakttiden brukar ligga på upp till 1 vecka, sällan mer. Har man tur så ca 3-4 dagar. Konstigt med d2d, läste något om att det är nåt skumt med EU regiionen som gör att allt försenas eller nåt sånt. Vet dock inte exakt vad det är som påverkar allt. Fast det är lite chansning från min sida ^^

Permalänk
Skrivet av Buio:

Vill man kolla den i riktigt bra kvalite finns den på Gamersyde att ladda ner i MP4 HD (Jackal Canyon)
http://www.gamersyde.com/news_rage_jackal_canyon_gameplay-119...

Tycker det ser otroligt snyggt ut, artstyle och överlag. Det enda man kan anmärka på är lite lågupplösta textures, men den otroliga variationen och designen överväger det ändå. Eftersom den visar "E" för att greppa så är det PC-versionen de kör på i videon.

Håller med! Jag hoppas att det kommer en bunt med lite högre upplösta texturer senare. Å andra sidan är det otroligt vackert som det är nu, men ur ett tidsperspektiv så skulle det kanske ta alltför lång tid att fokusera på alla spelets texturer, men kanske i alla fall på en del. Fast mångfalden och variationen men även de unika jätte/megatexturerna har verkligen ju sina fördelar och väger upp allt annat. Helhetsintrycket jag får är att det är 2011:s "snyggaste" spel med betoning på den tekniska såväl som den artistiska/stilistiska biten. RAGE lyser i all sin prakt Verkar vara PC-versionen som du nämnde, är sjukt taggad!!

Skrivet av guran33:

Tycker att det ser otroligt bra ut, speciellt bergväggen vid 2.40, Virtual Texturing gör verkligen skillnad.

Carmack sa något om dom ganska lågupplösta (är väl inte så lågupplösta egentligen jämfört med andra spel, men lägre upplösning en i community made hi-res texture packs) texturerna under Quakecon 2011.
Tror att det hade med utrymme på lagringsmediet och att konsolerna har väldigt kasst med minne, men det skulle inte vara några problem på PCn, men dom skulle ändå skeppa samma spel/texturer till alla plattformar. Är dock inte 100%, var två månader sedan jag kollade på video-klippen nu, ifrån QuakeCon 2011 - John Carmack Keynote och/eller QuakeCon 2011 - John Carmack Keynote Q&A (beware, mycket snack om id Tech 5, programmering och rymdraket).

Han nämnde även någonstans att det skulle vara intressant att släppa någon DLC där ett mindre område skapats med väldigt högupplösta texturer, vet inte hur seriöst det var dock. Men det skulle vara mycket intressant att se, jag skulle inte ha några problem med att installera flera (50-100 kanske?) gigabyte med data om det bara är spelbart.

Ja det stämmer att Carmack nämnde ett dlc med högre upplösta texturer kanske blir aktuellt, vi får se och samtidigt hålla tummarna. Å andra sidan ser det redan tillräckligt bra ut för att i min bok få en eloge. Virtual texturing i sitt esse! Övergången mellan olika material sker väldigt naturligt med megatextures och ger grafiker full frihet att måla ut sina visioner. Som Carmack sa: "The world is your canvas". Enda egentliga nackdelen jag kan se är väl egentligen den enorma mängden texturdata som måste komprimeras ner för att passa konsolernas lagringsmedium.

Permalänk
Medlem

Skulle såklart ha kollat wikipedia först..

Citat:

At QuakeCon 2011, Carmack mentioned a number of additions PC version of RAGE might receive in the forseeable future. These include unofficial patches as Carmacks named them "research engine things, "far-out technologies"; such as HMD support, Kinect support, "tracing, splatting, voxels and non-polygonal stuff", "perfect motion-blur" and "perfect anti-aliasing". ID Software is committed to update the id Tech 5 engine past Rage's development.

During the Keynote, Carmack also stressed a number of times that the PC version would possibly get a "super quality texture pack" to fix low-resolution(blurry) textures that Rage suffers at the shipping dataset which is identical to console counterparts. He admitted that artists were sad because a combination of multiple professional compression solutions necessary to fit the ~150 GB internal build to a shippable product of 25 GB, on three dual-layer DVDs or one single-layer BD.

Är själv mycket intresserad av alla grafik-uppdateringar han nämner. Skulle som sagt inte ha några problem med att installera 150 GB, hårddiskutrymme och internet-bandbredd är inga problem.

Permalänk
Medlem

fast på ps3 kunde dom ju ha klämt ut mer än 25gb på en dubbeldisc ju dom tar ju nästan 50gb?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

fast på ps3 kunde dom ju ha klämt ut mer än 25gb på en dubbeldisc ju dom tar ju nästan 50gb?

Skulle misstänka att begränsningen ligger i minnet (256MB system+256MB video) och inte lagringsutrymmet. Alltså att större megatextures kräver mer tillgängligt minne. Fast det är bara en gissning från min sida.

Permalänk
Medlem

Carmack pratar en del om minne i konsolerna och att det går otroligt segt att läsa texturerna från DVD och speciellt ifrån Blue-Ray under Quakecon-keynoten. Dom kunde heller inte använda hur mycket av HDD-utrymmet dom ville vilket skulle snabba upp laddningen av texturerna en hel del i jämförelse med att läsa från DVD och Blue-Ray (tror att det går att installera hela på Xboxen dock eller iaf vissa texturer)..
Minnet användes väl i princip så mycket det gick redan, konsolerna med dagens mått mätt är ju inga prestandamonster direkt.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan köpa det på Amazon.co.uk och bara skriva in koden i steam eller är det olika regioner?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Vad har sagts om Rage i multiplayer? hur många spelare, banor, spellägen osv? Skulle vilja ha ett spel som liknar Unreal, Quake är detta en ersättare?

Visa signatur

< iPad Pro > < Razer Blade >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Skulle misstänka att begränsningen ligger i minnet (256MB system+256MB video) och inte lagringsutrymmet. Alltså att större megatextures kräver mer tillgängligt minne. Fast det är bara en gissning från min sida.

Helt korrekt, PS3'ans akilles häl är dess ram minne. GameOs använder ~90 mb från system minnet. Sony sköt sig själva lite i foten när de inte gav mer ram till en konsoll som skall mata ut 1080p med 25/50 gb plats för texturer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

Vad har sagts om Rage i multiplayer? hur många spelare, banor, spellägen osv? Skulle vilja ha ett spel som liknar Unreal, Quake är detta en ersättare?

Nä det är det inte. Rage har bara något bil-race-mode (med vapen) och co-op.

Det är Quake Live som gäller..

Permalänk

IGN har en ny artikel + en video om fienderna i RAGE: http://pc.ign.com/articles/119/1197624p1.html#disqus_thread

Permalänk
Medlem
Skrivet av guran33:

Skulle såklart ha kollat wikipedia först..

Är själv mycket intresserad av alla grafik-uppdateringar han nämner. Skulle som sagt inte ha några problem med att installera 150 GB, hårddiskutrymme och internet-bandbredd är inga problem.

Det eventuella problemet är att köpa en tillräckligt stor SSD som rymmer 150GB. Trots allt lär laddningstider kanske bli ett problem om det är såpass stora datamängder som måste processas...men jag vet inte.

Annars ser spelet smaskigt ut Som Borderlands fast med realistisk grafik och Borderlands diggade jag något enormt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Det eventuella problemet är att köpa en tillräckligt stor SSD som rymmer 150GB. Trots allt lär laddningstider kanske bli ett problem om det är såpass stora datamängder som måste processas...men jag vet inte.

Annars ser spelet smaskigt ut Som Borderlands fast med realistisk grafik och Borderlands diggade jag något enormt.

Eller så gör man såhär:
http://www.youtube.com/watch?nomobile=1&v=96dWOEa4Djs

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Nä jag vet inte exakt heller, men det verkar inte som att det vara några direkta problem, streamningen av texturerna verkar vara väldigt snabb.

Permalänk
Skrivet av guran33:

Nä jag vet inte exakt heller, men det verkar inte som att det vara några direkta problem, streamningen av texturerna verkar vara väldigt snabb.

Streamingen fungerar väldigt smidigt och snabbt i det här fallet med id tech 5 och det skulle ju vara kul att se texturerna okomprimerade Fast som sagt skulle det behövas mycket utrymme och att ssd diskarna är snabba.

Permalänk
Medlem

Kan någon bekräfta att England ligger i samma steam region eller vad man ska säga så att om jag beställer från engelska amazon så kan jag bara knappa in koden i steam utan några problem.

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Första recensionen jag funnit! Om än något kort(recension) så verkar id software ha gjort en homerun 9.5/10 http://www.egmnow.com/articles/egm-review-rage/

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Kan någon bekräfta att England ligger i samma steam region eller vad man ska säga så att om jag beställer från engelska amazon så kan jag bara knappa in koden i steam utan några problem.

Hmm, bra fråga. Jag har ingen aning, fast det borde kanske finnas information nånstans på http://store.steampowered.com/ alternativt kanske du kan kontakta supporten och se om de kan vara till någon hjälp.

Permalänk

Intressant läsning för den som vill Det verkar som att vi snart kanske får ny information om DOOM 4!! http://www.usatoday.com/tech/gaming/story/2011-10-02/video-ga...

Permalänk
Medlem

Nu finns det även en recension på FZ:as förstasida! www.fz.se - Jag tror som vanligt dock att FZ "brings the truth", hur gärna jag än vill tro dessa 9/10 och 90% betyg. Läs FZ:as recension, den fick mig att bli lite snopen fast det var dock på sätt och vis väntat. Hade redan köpt RAGE på Steam, så no turning back!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av flyawaynille:

Det verkar variera, tror utgivarna bestämmer egna regioner. Ofta brukar det stå "Only for sale in the UK!" på spel jag köpt därifrån, men har haft tur och allt har funkat hittills. Köpte WH40K: Space Marine här i sverige, och på den står det tvärtom, "Not for sale in the UK!". Vet inte varför dom ska ha sin egen region... :S

De spel jag köpt därifrån som funkat hittills:
Just Cause 2 Limited Edition
Darksiders Hellbook Edition
Deus Ex: Human Revolution Augmented Edition (när jag reggade den i steam stod det "Retail, UK ONLY" men den funkade ändå)
Dead Island (detta spel hade ju lite egna regioner som dom som köpte på WH fick erfara, fick mitt lite senare så jag hann aldrig märka något men tror det hade varit blockat om inte allt tjafs slutat med att de låste upp regionerna)

Så man får väl vara medveten om att risken finns att det inte funkar, och har man köpt en fysisk vara och brutit förpackningen så ska man räkna med att det inte går att skicka tillbaks. När det gäller koder på webben kanske det är lättare att få tillbaks pengar, men ta det inte för givet.

Jag ser det som en sorts rolig gambling.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB