Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Blargh! Spelet vägrar starta i 2560x1600. En tredjedel av windows går ju sönder om jag kör fel upplösning på primärskärmen.

Vad har du för skärm som klarar den upplösningen?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Vad har du för skärm som klarar den upplösningen?

En HP LP3065 verkar det som.

Själv sitter jag med en Dell 30", fint och köra spel i 2560x1600 dvs när de inte är buggade som Hearts of Iron 3 heh.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Hur är HoI 3 för en som aldrig spelat det? SVårt att komma in i det?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Hur är HoI 3 för en som aldrig spelat det? SVårt att komma in i det?

Det är ett rätt avancerat spel, men det mesta tycker jag är ganska intuitivt. Det är nog rätt hög "inlärningströskel", men absolut ingen omöjlighet. Jag vet faktiskt inte om det är en fördel alls att ha spelat HoI2 innan, eftersom det mesta angående organisationen och förflyttning av trupper är radikalt förändrade (till det bättre, imo)

Det finns ett demo på det att ladda ner nånstans på www.paradozplaza.com (eller på andra ställen. googla på hearts of iron 3 demo så hittar du säkert det) Gillar du grand strategy så måste du testa det!

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

var rätt billigt på gamersgate runt 360 pix så köper det nog så jag kan testa tidigare år etc.

Tack blir nog ett köp idag.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Steam tar ~400kr så det verkar vara ett lagom pris för ett spel

Kan vi kanske styra upp en kväll där vi lirar detta spel?

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Hedersmedlem

Nu andra dagen börjar jag ta till mig spelet men tack och lov kan man låta AI:n sköta det man har svårt med.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

För er som har gigantisk upplösning, kör windowed mode! Man går in i spelmappen och ändrar fullScreen=yes till fullScreen=no i settings.txt för att få till det. Jag har 24" och tycker det blir lite väl mäktigt att spela i 1920x1200 så tycker det är skönt att man kan minska ner lite + göra det lättare att multitaska

Permalänk
Medlem

Nu har jag köpt det för 406 pix på Gamersgate. Så nu ska det bli att lära sig ett nytt spel:P

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Ett HETT tips är att göra detta: http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?t=418002

Det blir sjukt bättre hastigheter i spelet med den "quickfixen"

Permalänk
Medlem

Hmm Verkar vara lite buggar hela spelet låste sig nyss och fick lov att döda processen:/

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Kommer en hotfix imorgon som fixar problemet med consumer goods. Sommaren 1940 för mig och australien(!) har lyckats ta berlin... Smyglandsatte i polen medans jag höll tyskarna upptagna på östfronten.

Permalänk
Hedersmedlem

Man får säkert till spelet med tiden så det gäller att hålla ut.

Jag trycker dock personligen att man inte får den information man behöver som t ex vilka enheter som uppgraderar och när de är klara, det är även svårt att jämföra äldre enheter med nya. Att få en bra överblick av sin forskning är svårt och förfallsystemet ger inget till spelet utan bara krånglar till det, man får heller dålig information om vad vissa forskningsprojekt faktisk gör. Dumheter som att man inte kan bygga en ny enhet förrän man forskat klart alla delar. Som om en större stridsvagn absolut måste ha en viss typ av kanon innan man kan tillverka en...Ett bättre sätt hade varit att man forskar fram komponenter som man sedan kunde sätta ihop till egna lösningar för att sedan tillverka prototyper.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Man får säkert till spelet med tiden så det gäller att hålla ut.

Jag trycker dock personligen att man inte får den information man behöver som t ex vilka enheter som uppgraderar och när de är klara, det är även svårt att jämföra äldre enheter med nya. Att få en bra överblick av sin forskning är svårt och förfallsystemet ger inget till spelet utan bara krånglar till det, man får heller dålig information om vad vissa forskningsprojekt faktisk gör. Dumheter som att man inte kan bygga en ny enhet förrän man forskat klart alla delar. Som om en större stridsvagn absolut måste ha en viss typ av kanon innan man kan tillverka en...Ett bättre sätt hade varit att man forskar fram komponenter som man sedan kunde sätta ihop till egna lösningar för att sedan tillverka prototyper.

Tror du missförstått systemet lite.. du får alltid de mest uppdaterade delarna när du bygger en brigad. Det är bara för att nå upp till "namnet" som du behöver alla. När du väl forskat klart sista delen och den har uppdaterats så är din brigad den nya modellen.

Jag har fått mitt första hangarfartyg som Tysken nu, hehe, älskar hur de löst det med CAG's osv. Helt underbart.

Det finns tydligen någon hotfix för det där med Consumer Goods nu, men det kommer en officiell hotfix imorrn eftermiddag så det är väl lika bra att vänta.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kurtan
Tror du missförstått systemet lite.. du får alltid de mest uppdaterade delarna när du bygger en brigad. Det är bara för att nå upp till "namnet" som du behöver alla. När du väl forskat klart sista delen och den har uppdaterats så är din brigad den nya modellen.

Jag har fått mitt första hangarfartyg som Tysken nu, hehe, älskar hur de löst det med CAG's osv. Helt underbart.

Det finns tydligen någon hotfix för det där med Consumer Goods nu, men det kommer en officiell hotfix imorrn eftermiddag så det är väl lika bra att vänta.

Ja du har rätt där nu när jag kollade igen men bara det att man missförstår så mycket i spelet är en miss i designen För när man forskar fram "Medium tank" så utgår i alla fall jag från att enheten också skall hete "Medium Armour" och inte bara "Armour"? Särskilt när Light tank gå under namnet Light armour och Heavy tank heter Heavy armour.

En liten sak som stör mig ganska mycket är att när man forskat klart något och väljer detail så kommer man inte till det som man just forskat fram utan dit man var sist man var inne i forskningsmenyn. Nu kommer man lära sig vad olika saker ligger med tiden men det bygger på svårigheten att komma in i spelet.

Jag är inte riktigt klar men mitt första hangarfartyg men man kan inte låta bli att gå dit tyskarna själva inte klarade av.

Ett annat problem är att när man väl forskat fram en nyare modell av t ex en ubåt så kan man inte tillverka en äldre modell utan en nyare är bättre och det skall man vara nöjd med! Även om det historiskt inte var så utan olika ubåtsmodeller hade olika typer av uppdrag. Så nu kan jag bara tillverka långdistans typ IX istället för standard typ VIIA. Fast om ett år har jag säkert forskat bort typ IX och ersatt den med typ VIIC som egentligen ersatte VIIA/B och typ IX är puts väck¤%¤#¤&#&/%...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Hedersmedlem

Nu är en tidig version av hotfixen ute som fixar till CG buggen.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Någon här som både kört mycket Making history Och hearts of iron som kan säga vilket som är bäst. Kör nämligen mycket making history men stör mig mycket på att det är alldeles för enkelt att ta över världen och diplomati systemet är nästan obefintligt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Någon här som både kört mycket Making history Och hearts of iron som kan säga vilket som är bäst. Kör nämligen mycket making history men stör mig mycket på att det är alldeles för enkelt att ta över världen och diplomati systemet är nästan obefintligt.

HoI3 är inte enkelt, det borde väl vara svar nog ?

Här är manualen till HoI3: http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?t=415533
Läs lite i den så kanske du får lite uppfattning vad det är för spel..

Hehe, så skönt att rulla upp i Sverige med en armekår, ca 10 divisioner gör jobbet hur enkelt som helst. Föredrar helt klart att styra allt själv, tyvärr gör inte alltid datorn som man vill och jag orkar inte med det

Permalänk
Hedersmedlem

Mina pansardivisioner har en konstig förmåga att inta försvarspositioner hela tiden men roligt är det även om det är ovant att inte styra allt själv.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kurtan
HoI3 är inte enkelt, det borde väl vara svar nog ?

Här är manualen till HoI3: http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?t=415533
Läs lite i den så kanske du får lite uppfattning vad det är för spel..

Hehe, så skönt att rulla upp i Sverige med en armekår, ca 10 divisioner gör jobbet hur enkelt som helst. Föredrar helt klart att styra allt själv, tyvärr gör inte alltid datorn som man vill och jag orkar inte med det

Gick o köpte 2an för 25kr i stan Så ska sätta mig in i det innan jag skaffar 3an. Spelen är lika va?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Gick o köpte 2an för 25kr i stan Så ska sätta mig in i det innan jag skaffar 3an. Spelen är lika va?

Nja, det är väldigt stor skillnad, men visst finns det vissa grundläggande likheter.
Tänk på att det finns några expansioner till HoI2, Doomsday och sen Armageddon på det, sen är det givetvis en del uppdateringar också. Alla rättar till / tillför en massa till spelen.

Att se till att man kör in senaste uppdateringarna är viktigt, då precis som det är med HoI3 så var det mycket problem med första versionerna av HoI2. Komplexa spel snarare än dåliga programmerare imho...

Permalänk
Medlem

fasen, det är nåt lurt med supplies i allierade och puppets områden. Som jag har förstått det skulle det landet som enheterna befinner sig i stå för supplies, sen betalar man det landet.
Jag spelar från ´36 som Japan. Nu är det juni ´39 och allierade har förklarat krig. Halva min armé står fast i Kina, som är min puppet efter jag erövrade dem. Problemet är att alla mina enheter har slut på supplies, och så har det varit i snart ett år nu. Hur fasen ska jag kunna slå tillbaks de onda fransmännen och britterna som avancerar snabbt från Hongkong när jag inte kan flytta mina soldatuslingar från Kina?

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
fasen, det är nåt lurt med supplies i allierade och puppets områden. Som jag har förstått det skulle det landet som enheterna befinner sig i stå för supplies, sen betalar man det landet.
Jag spelar från ´36 som Japan. Nu är det juni ´39 och allierade har förklarat krig. Halva min armé står fast i Kina, som är min puppet efter jag erövrade dem. Problemet är att alla mina enheter har slut på supplies, och så har det varit i snart ett år nu. Hur fasen ska jag kunna slå tillbaks de onda fransmännen och britterna som avancerar snabbt från Hongkong när jag inte kan flytta mina soldatuslingar från Kina?

Låter mysko, du får nog fråga på Paradox forum istället.. kan vara en bugg?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kurtan
För er som har gigantisk upplösning, kör windowed mode! Man går in i spelmappen och ändrar fullScreen=yes till fullScreen=no i settings.txt för att få till det. Jag har 24" och tycker det blir lite väl mäktigt att spela i 1920x1200 så tycker det är skönt att man kan minska ner lite + göra det lättare att multitaska

Så enkelt, ändå så svårt.
Tack för tipset!

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
fasen, det är nåt lurt med supplies i allierade och puppets områden. Som jag har förstått det skulle det landet som enheterna befinner sig i stå för supplies, sen betalar man det landet.
Jag spelar från ´36 som Japan. Nu är det juni ´39 och allierade har förklarat krig. Halva min armé står fast i Kina, som är min puppet efter jag erövrade dem. Problemet är att alla mina enheter har slut på supplies, och så har det varit i snart ett år nu. Hur fasen ska jag kunna slå tillbaks de onda fransmännen och britterna som avancerar snabbt från Hongkong när jag inte kan flytta mina soldatuslingar från Kina?

Är inte det du upplever den såkallade "suppliesbuggen"? Har du patchat till 1.1c hotfixen? Den som man måste ladda ner separat och inte via klienten.

Jag har sen en fråga också, spelar nu som australien och vill bygga tactical bombers problemet är att de kostar 20 IC vilket är för mycket för mig. MEN när jag sätter på AI control på production så kostar tactical bombers 8,87 IC. Alltså när AIn vill bygga exakt samma sak så kostar det 8,87 IC istället för 20 IC som när jag vill bygga. Är det något jag missat helt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Mina pansardivisioner har en konstig förmåga att inta försvarspositioner hela tiden men roligt är det även om det är ovant att inte styra allt själv.

Är inte det bara realistiskt?

OKW håller tillbaka pansardivisionerna och Rundstedt vägrar att ringa Hitler själv för att få dem släppta?

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weeblie
Är inte det bara realistiskt?

OKW håller tillbaka pansardivisionerna och Rundstedt vägrar att ringa Hitler själv för att få dem släppta?

Jag ringer och ringer men Rundstedt går inte att nås...Jag får nog ge lite mer order själv så är segern garanterad.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

mjo, det är svårt att hålla sig ifrån att försöka kontrollera enheterna själv.. men fasen vilket jobb det är..
Det är ju bra att det finns information om vilka enheter en theatre commander anser sig behöva för att klara av sin uppgift, och att man enkelt kan sätta dessa enheterna i produktion. Men hade det inte varit bra om AIn också allokerade trupperna dit de skulle när de var färdigbyggda? Jag hade en hel hög pansardivisioner klara men hade ingen aning om vem som ville ha dem..

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Hedersmedlem

När man vunnit segern mot Polen och fört över det mesta till väst så kräver Berlin massor av enheter som de anser sig behöva men här sätter jag ner foten!

Knepigt det där med flyget och flottan då AI:n hela tiden delar upp mina fint sammansatta enheter, fast det kanske är någon stacking straff som den undviker (får läsa mer om detta).

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
fasen, det är nåt lurt med supplies i allierade och puppets områden. Som jag har förstått det skulle det landet som enheterna befinner sig i stå för supplies, sen betalar man det landet.
Jag spelar från ´36 som Japan. Nu är det juni ´39 och allierade har förklarat krig. Halva min armé står fast i Kina, som är min puppet efter jag erövrade dem. Problemet är att alla mina enheter har slut på supplies, och så har det varit i snart ett år nu. Hur fasen ska jag kunna slå tillbaks de onda fransmännen och britterna som avancerar snabbt från Hongkong när jag inte kan flytta mina soldatuslingar från Kina?

testa att flyga in supplies med transportplan.