Nya Iphone 3GS, leveranstid

Permalänk
Medlem

Beställde en olåst från Macoteket idag iaf, var dock tvungen att åka till två butiker för fragglarna i den första viste inte att det gick och då naturligtvis inte hur de skulle gå tillväga för att beställa. De hoppades på nästa vecka eller veckan därpå då de beställt dessa telefoner till försäljning sedan en tid tillbaka.

Visa signatur

Started out with nothing and I still got most of it left

Permalänk

beställde en iphone 3gs 16gb runt den 20:e från tre genom att förlänga mitt abb, på mitt3 ser jag ännu inte att mobilen eller abbonemangsformen har ändrats. Från telia iphone blog : "Vidare kan vi säga att leveranstiden nu återgår till normal leveranstid på iPhone dvs. 5-8 arbetsdagar givetvis beroende på hur snart man returnerar sitt avtal, om man inte valt att signera digitalt." , det borde gälla för tre och de andra också? hur snart tror ni man kan få sin telefon om man beställde den 20:e?

P.S. hur fick ni reda på vilket nummer ni hade i kön? D.S.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norpan111
Från telia iphone blog : "Vidare kan vi säga att leveranstiden nu återgår till normal leveranstid på iPhone dvs. 5-8 arbetsdagar givetvis beroende på hur snart man returnerar sitt avtal, om man inte valt att signera digitalt."

Vet du om det gäller både 16 och 32GB? Det står fortfarande "tillfälligt slut" på sonera.fi för 32GB, dvs man kan inte ens beställa den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norpan111
beställde en iphone 3gs 16gb runt den 20:e från tre genom att förlänga mitt abb, på mitt3 ser jag ännu inte att mobilen eller abbonemangsformen har ändrats. Från telia iphone blog : "Vidare kan vi säga att leveranstiden nu återgår till normal leveranstid på iPhone dvs. 5-8 arbetsdagar givetvis beroende på hur snart man returnerar sitt avtal, om man inte valt att signera digitalt." , det borde gälla för tre och de andra också? hur snart tror ni man kan få sin telefon om man beställde den 20:e?

P.S. hur fick ni reda på vilket nummer ni hade i kön? D.S.

Eftersom Telia har allmänt sunkiga abonnemang att välja mellan finns det kanske nån anledning till varför dom har lite mer lediga lurar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norpan111
"Vidare kan vi säga att leveranstiden nu återgår till normal leveranstid på iPhone dvs. 5-8 arbetsdagar givetvis beroende på hur snart man returnerar sitt avtal, om man inte valt att signera digitalt."

Fast det var ju skrivet den 13/8 så det känns ju inte så aktuellt

Det senaste som är skrivet ang leveranstid där är:

Uppdaterad: 2009-08-20 kl. 14.45

3GS 16GB Vit 17/8
3GS 16GB Svart 10/8 (2-3 veckors leveranstid)
3GS 32GB Vit 18/8
3GS 32GB Svart 7/8 (2-3 veckors leveranstid)

Sen verkar de gett upp.... Dock lite oklart hur den där listan skall tolkas.

Visa signatur

Started out with nothing and I still got most of it left

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Vet du om det gäller både 16 och 32GB? Det står fortfarande "tillfälligt slut" på sonera.fi för 32GB, dvs man kan inte ens beställa den.

Nej det vet jag inte, wierd att de inte ens går att beställa. går ju på tre ?

Permalänk

Ringde precis tre kundtjänst, de sa "räkna 15 arbetsdagar från och med du beställde så vet du datumet du senast kommer att ha telefonen i handen."
Hon sa också att man har garanterat telefonen 15 arbetsdagar efter beställning. Jag får nog nästa vecka nångång isåfall ! yahay

Permalänk
Medlem

Jag beställde en svart iPhone 3GS 16GB från halebop den 9/8 och har inte hört något än.

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk
Medlem

Är det någon som är insatt och vet vad denna löjliga brist beror på? Det kan ju efter två generationer knappast ha undgått Apple att telefonen kommer att sälja bra. Har det problem i tillverkningen? Eller är leveransproblemen, som många menar, artificiella, för att skapa ännu mer hype?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Är det någon som är insatt och vet vad denna löjliga brist beror på? Det kan ju efter två generationer knappast ha undgått Apple att telefonen kommer att sälja bra. Har det problem i tillverkningen? Eller är leveransproblemen, som många menar, artificiella, för att skapa ännu mer hype?

Troligen är inte Sverige någon prioriterad marknad för Apple utan de satsar på att få ut telefonerna till USA och de större EU-länderna först.

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte om jag är ute och cyklar men det här är min terori:
Fabrikerna som gör chip, displayerna m.m gick ner med personal i och med finanskrisen. De hade helt enkelt inte hunnit göra tillräckligt många telefoner innan telefonen lanserades. Därav så tog den slut direkt. Nu kämpar dom med att komma ikapp beställningarna.

Permalänk

Är det inte så att apple släpper så lite med telefoner för att just skapa hype? att det ska vara lite speciellt för de som får tag på en? Det känns lite så iaf. Annars om man vet att man kan få direkt i handen om man går till affären gör kanske att man inte känner sig så sjukt sugen så är det i alla fall med mig. Fast känns nästan som man redan tröttnat lite på den då man läst varenda app recension och varenda video på den på youtube xD höhö

Permalänk
Medlem

En lite mer kvalificerad teori/gissning är att Tomten lagt beslag på merparten för att kunna fylla säcken tillräckligt till dagen D.

Visa signatur

Started out with nothing and I still got most of it left

Permalänk

Jag kommer leta upp tomten och mosa honom för att gör att min iphone blir försenad. Sen kommer jag stjäla hans säck och skicka ut till alla redan idag!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oh Qrap
Beställde en olåst från Macoteket idag iaf, var dock tvungen att åka till två butiker för fragglarna i den första viste inte att det gick och då naturligtvis inte hur de skulle gå tillväga för att beställa. De hoppades på nästa vecka eller veckan därpå då de beställt dessa telefoner till försäljning sedan en tid tillbaka.

Hur mycket fick du betala för en olåst ?

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Endast 9988:- Med lite tur o bra väder dyker den väl upp om två veckor, inget är pröjsat eller påskrivet dock så dyker det upp ett bättre erbjudande och de inte kan leverera inom rimlig tid är det öppet så iaf.

Visa signatur

Started out with nothing and I still got most of it left

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oh Qrap
Endast 9988:- Med lite tur o bra väder dyker den väl upp om två veckor, inget är pröjsat eller påskrivet dock så dyker det upp ett bättre erbjudande och de inte kan leverera inom rimlig tid är det öppet så iaf.

Oh fy fan!
Tänkte om det var mer rimliga priser typ 5-6k haha

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

ja jävlar i havet vilken dyr lur?

Permalänk
Medlem

Äh det är prisvärt Nä men vill man prompt ha operatörsfritt utan JB så har jag inte hittat något annat alt. Får jämföra med Tele2 själva som ville ha 9600:- + 24 mån bindning, Tre 7600 nånting utan garanti om upplåst. Även om ditten o dutten hävdar 3 års reklamationsrätt osv så är det ingen som egentligen verkar veta hur den reklamationen skulle gå till när operatören frånsagt sig garantin och vad den reklamationrätten faktiskt innefattar. Apple tar inte i garantifrågan.

1500:- kostar det mig att lösa mitt abonnemang hos Tele2 = 3 månaders uppsägningstid vilket jag kanske kunde kostat på mig men har ännu inte hittat något annat abonnemang som matchar det jag har + de som ligger något sådär i närheten kräver 18-24 mån bindning och det undviker jag så långt det går.

Summa sumarum: Orka krångla, köper den olåst/obunden

Visa signatur

Started out with nothing and I still got most of it left

Permalänk

Fyfan vad glad jag är att jag beställde från Phone House. 3 dagar, så var den skickad. 4 dagar, och jag hade den i handen. Kostade mig 5000kr (inkl frakt + pf totalt 300kr) för en abonnemangslös 16GB:are låst till Telia.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Börjar, eller rättare sagt, är grinig nu... Jag beställde min den 13/8 (egentligen 5/8 men orkar inte ta den historian). Någon som beställde strax innan mig som fått sin?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karmeback
Börjar, eller rättare sagt, är grinig nu... Jag beställde min den 13/8 (egentligen 5/8 men orkar inte ta den historian). Någon som beställde strax innan mig som fått sin?

Varifrån beställde du?

Beställde 5e aug från Tre.
Fick idag höra via telefon att den var skickad. Ringde upp dom igen efter en stund för att få kollinummer. Då var den visst inte alls skickad, hon hade ingen aning när dom kunde skicka iväg den.

Börjar också tröttna.

Permalänk
Medlem

Har beställt ifrån tre. Grejen är den att jag beställde den 5e fick en leveranstid på 2 veckor av killen i tre-butiken. Veckan efter den 13/8 ville jag byta ifrån 399kr abb. till 499kr. Inga problem med det.

Väntade och fick besked via post ifrån tre att jag stod på köplats 700 något och hade beställt min den 13/8!? Ringde upp tre och då sa de att de var tvungna att makulera ordern när de gjorde bytet ifrån 399 till 499kr. Jag kom med andra ord sist i kön när jag gjorde bytet, sanslöst ... ... ..

Permalänk
Inaktiv

Har hört att dom många haft problem med ordrar som försvunnit och ordnar som blivit fel.. Tres kundtjänst är rent ut sagt ett skämt.

Permalänk
Medlem

Efter att ha läst igenom hela tråden så kan jag bara få fram en leverans av iPhone ifrån tre.

Vit, 16GB, Beställd 07/31 - Leverans 08/19.

Någon mer som fått sin ifrån tre som kan ange beställningsdag och leverans?

Permalänk

Från vad jag hörde fick Tre runt 4000 beställningar innan iPhonen hade släppts. När den väl kom så hade varje butik fått 4 st var, så man kan ju förstå att de ligger efter som fan

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karmeback
Har beställt ifrån tre. Grejen är den att jag beställde den 5e fick en leveranstid på 2 veckor av killen i tre-butiken. Veckan efter den 13/8 ville jag byta ifrån 399kr abb. till 499kr. Inga problem med det.

Väntade och fick besked via post ifrån tre att jag stod på köplats 700 något och hade beställt min den 13/8!? Ringde upp tre och då sa de att de var tvungna att makulera ordern när de gjorde bytet ifrån 399 till 499kr. Jag kom med andra ord sist i kön när jag gjorde bytet, sanslöst ... ... ..

Min story är så här:

27/7 får jag mail från Tre att jag kan förboka en iPhone på websidan. Går direkt in och fyller i beställning, när jag har befintligt telefonnr hos tre står det att jag skall ringa ett speciellt nummer istället. Ok, ringer och beställer, 499 abonnemang +50kr/månad för telefonen. Säljaren försöker sälja in extratjänster, jag säger bestämt nej tack.

Eftersom jag inte fått någon bekräftelse eller hört något om min beställning ringer jag tillbaka 5/8 för att kolla hur det ligger till. Ligger till svarar kvinnan i andra änden, du har inte beställt någon iPhone. Tröttsamt accepterar jag läget och går igenom detaljerna för min beställning igen.

7/8 ringer jag för att kolla, nu verkar ordern ligga inne och det kommer att ta tre veckor tills jag får min telefon. Efter detta har varje samtal eller besök i butik resulterat i tre veckor from nu, inte från när jag beställde, nej om tre veckor. Fick ett brev också, två dagar efter att jag förklarat för kundtjänst att de kanske slipper höra mig klaga hela tiden om de proaktivt håller sina kunder informerade om status. En äkta one-off, inte ett pip efter brevet.

Trött är bara förnamnet. Jag får nog min lagom till Zune Phone och iPhone LTE. Men då har jag redan en PSPhone...

Permalänk
Avstängd

http://www.tre.se/templates/FullSizePageEmma.aspx?id=37779

Snail mail anyone?

Finns det någon snailmailtjänst i sverige?

Dvs man fyller i alla uppgifter online så går ett brev iväg. Dvs Posten eBrev men för enstaka brev.

[EDIT]Skickade själv via http://snailmailr.com/ eftersom jag var otålig och inte orkade vänta på att någon kom på en svensk tjänst. 1$ var ju inte direkt dyrt heller, gäller tills de hunnit fixa höjd debitering för internationell post.

Permalänk

fy fan vad purket allting låter, om de tar alla i turordning som de säger kommer jag få min nästa år någongång, för de som som beställde i juli inte ens fått sin =/ beställde min den 20:e aug... trodde den skulle dimpa ner i brevlådan om nån vecka nu.

När ni får era leveranser, snälla skriv det här! så vi kan hålla hoppet uppe!

Permalänk
Medlem

Beställde 32 GB 5/8 på Tre.
Fortfarande inga besked...