Permalänk
Medlem

Format c!

Okej då kör vi.. jag ska formatera om datorn nu men jag kan inte göra det genom cd'n för cdromen är död... Och jag har xp.. Hur formaterar jag om då!!!

Permalänk
Medlem

Om du ska installera operativsystemet efter formateringen så måste du ha en fungerande CDrom.. Ställ inte dumma frågor, det fattar vem som helst!

Om du bara vill formatera så sätter du i en startdiskett och formaterar från den. Detta är inte säkert att det funkar du måste kanske ha en fungerande CDrom till detta eftersom att stardisketten "låtsats" vara en CDromskiva och utan CDrom ikopplad så funkar det inte iaf.

Permalänk
Medlem

Ska du lägga in XP igen så kan du ju skaffa en ny CD-rom först å sedan tar du bara bort den gammla partitonen i Win XP installationen och lägger till en ny. Lätt som en plätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rolger
Om du ska installera operativsystemet efter formateringen så måste du ha en fungerande CDrom.. Ställ inte dumma frågor, det fattar vem som helst!

Om du bara vill formatera så sätter du i en startdiskett och formaterar från den. Detta är inte säkert att det funkar du måste kanske ha en fungerande CDrom till detta eftersom att stardisketten "låtsats" vara en CDromskiva och utan CDrom ikopplad så funkar det inte iaf.

Asså felet med cdromen är att drivrutinerna har pajat men jag fan inte änns installerat några så jag tänkrte om jag fromaterar så kanske cd'n funkar då och jag kan då lägga in xp igen

Permalänk
Medlem

Partionera upp hårddisken och lägg allt du vill ha kvar på D: och sedan formatera C: och allt kommer att funka perfa.

Visa signatur

System: Intel Pentium 2.4GHz (533) | Abit BE7 | 768Mb DDR | 6600GT | MX500
Jag har reserverat mig för felstavningar och/eller har fel i nåt jag säger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av newisold

Asså felet med cdromen är att drivrutinerna har pajat men jag fan inte änns installerat några så jag tänkrte om jag fromaterar så kanske cd'n funkar då och jag kan då lägga in xp igen

Det krävs inga speciela drivrutiner för att cd-romen ska fungera windows ska sköta det.
Du har inte installerat nåt CD-bräningsprogram?

Permalänk
Medlem

Menar han verkligen allvar med den frågan?

Visa signatur

Jag har en tigerrandig vakthund... akta er