Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Berätta för mig hur? Som jag ser det har en knapp ett 0 och ett 1 läge och inga mellanting.

testa att inte trycka så hårt när du kör!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av igelkotte
Har du svårt att hålla snurr på turbon? Eller är det för att låsa fast? Jag pallar inte med att använda L och R axlarna känns så onaturligt. Använder annars X och fyrkant som är analoga, men något svårare att köra precision med.

Stämmer alldeles utmärkt!

Visa signatur

Antec 900 l Intel Q6600 G0 l Asus P5Q-Pro P45 l Powercooler ATI HD4850 l Corsair TX650 l Corsair PC6400 DDR2 4gb l WD Caviar 640 gb | Noctua NH-U12P 120mm + Noctua NF-P12 l XP Professional 64-bit l Razer Copperhead l LG L227WT 22" | Playstation 3 | Xbox 360 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Berätta för mig hur? Som jag ser det har en knapp ett 0 och ett 1 läge och inga mellanting.

De är tryckkänsliga på samma sätt som L1/R1 och L2/R2.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Hur ofta gasar och bromsar man samtidigt i banracing? O.o

Trodde det var i rally man använde den tekniken.

Gas och broms samtidigt är ett måste i all form av racing. Inte bara för att få sladd i rally utan även för att hålla uppe varvtalet och för att snabbt kunna accelerera ut ur en sväng.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

någon som provat(när ni kör med handkontrollen) i "demon" att gasa/bromsa med höger styrspak?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Berätta för mig hur? Som jag ser det har en knapp ett 0 och ett 1 läge och inga mellanting.

Knapparna är tryckkänsliga, men nästan inga spel använder det av dom jag testat i alla fall (i alla fall i den grad så det märks). Enda spelet jag spelat som använt dom tryckkänsliga face knapparna (x triangel, cirkel fyrkant) är metal gear solid 2.

Permalänk
Medlem

Kan man lita på webbshoppen "Axelmusic"?

http://www.axelmusic.com/productDetails/711719811428

De är ju en hel del billigare än konkurrenterna... :s

GnomeN.

Visa signatur

"A person who never made a mistake never tried anything new." - Albert Einstein

CPU: Intel® Pentium® 4 EE @ 3.73 GHz Grafikkort: ATI Radeon HD2900 XT 512MB Minne: DDR2 PC6400 2048MB Hårddisk: Western Digital Black™ 640GB OS: Windows 7 Ultimate x32

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GnomeN
Kan man lita på webbshoppen "Axelmusic"?

Axelmusic är mycket seriös, finns ingen som helst anledning att ha något tvivel på dem. Har handlat flera gånger under många år utan problem, oftast snabb frakt.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
Gas och broms samtidigt är ett måste i all form av racing. Inte bara för att få sladd i rally utan även för att hålla uppe varvtalet och för att snabbt kunna accelerera ut ur en sväng.

Inte för att hålla varvtalet uppe utan för att hålla laddtrycket uppe. På en sugmotor är det rätt meningslöst att gasa och bromsa samtidigt. Så att det görs i all form av racing är lite överdrivet.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av igelkotte
Inte för att hålla varvtalet uppe utan för att hålla laddtrycket uppe. På en sugmotor är det rätt meningslöst att gasa och bromsa samtidigt. Så att det görs i all form av racing är lite överdrivet.

Varvtalet är viktigt det med, annars skulle man inte gasa och bromsa samtidigt i t.ex. WTCC och F1...

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
Varvtalet är viktigt det med, annars skulle man inte gasa och bromsa samtidigt i t.ex. WTCC och F1...

Varvtalet håller man inte uppe med bromspedalen. Men däremot ligger man säkert mycket på gas och broms mycket lite och lätt. Men då tror jag det mer beror på att det är en tillfälighet att man ligger på gränsen mellan broms och gas annars skulle nog påverka bränsleförbrukningen avsevärt i exempelvis F1, samt kurvatagningsförmågan när bakhjulet samtidigt får hjälp av motorn skickas mer bromskraft fram (bakhjulsdriven) vilket skulle innebära mer understyrning för att inte tala om temperaturen som uppstår på framdäcken. Men annars skulle det kunna vara för att hålla bromsarna i rätt temperatur. Hur som helst är jag inte någon direkt expert. Men vet att man gjorde så förr i rally när man hade tunga/sega turboaggregat.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av igelkotte
Inte för att hålla varvtalet uppe utan för att hålla laddtrycket uppe. På en sugmotor är det rätt meningslöst att gasa och bromsa samtidigt. Så att det görs i all form av racing är lite överdrivet.

Och därför just framhjulsdrivna sugmotor generationen skapat termen "left-foot-braking".

Så en framhjulsdriven bil ska kunna kasta sig in i kurvorna snabbare utan att få galet med understyrning så det går bara rakt fram.
Så bromsar dom med vänster samtidigt som dom gasar så man skapar en svag form av överstyrning istället.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThomasL
Gas och broms samtidigt är ett måste i all form av racing. Inte bara för att få sladd i rally utan även för att hålla uppe varvtalet och för att snabbt kunna accelerera ut ur en sväng.

Jo det är jag som är dåligt påläst. Ber om usräkt. Jag hade fått för mig att vänsterbromsning innebär att man gasade och bromsade samtidigt. Utrycket vänsterbromsning härstammar väl egentligen mest ifrån tiden då Saab körde rally? där handbromsen tog fram och man var tvungen komma runt detta genom att bromsa och gasa samtidigt för att bilen ska ställa upp bilen. Hur som helst används vänsterbromsning flitigt för att man helt enkelt ska reagera snabbare på gas och broms. Slippa förflytta gasfoten, så enkelt som det låter är det. Så det var fel av mig och ni kan glömma mina tidigare inlägg.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Inaktiv

Spelet är försenat på obestämd tid.

Permalänk
Medlem

I japan bara?

Permalänk
Medlem

Ja. USA/Europa har inte fått ett lanserings datum ännu.

Permalänk
Medlem

Kan knappt bärga mig! :S

Några fler nyheter / bilder ang. spelet?

Visa signatur

"A person who never made a mistake never tried anything new." - Albert Einstein

CPU: Intel® Pentium® 4 EE @ 3.73 GHz Grafikkort: ATI Radeon HD2900 XT 512MB Minne: DDR2 PC6400 2048MB Hårddisk: Western Digital Black™ 640GB OS: Windows 7 Ultimate x32

Permalänk

Ett måste.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
Spelet är försenat på obestämd tid.

Kom det fram nyligen eller?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Ja. USA/Europa har inte fått ett lanserings datum ännu.

Vad är lanseringsdatumet i japan?

Visa signatur

"A person who never made a mistake never tried anything new." - Albert Einstein

CPU: Intel® Pentium® 4 EE @ 3.73 GHz Grafikkort: ATI Radeon HD2900 XT 512MB Minne: DDR2 PC6400 2048MB Hårddisk: Western Digital Black™ 640GB OS: Windows 7 Ultimate x32

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GnomeN
Vad är lanseringsdatumet i japan?

Det var satt till sista mars men sony har ändrat det till TBA.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Nej det är inte säkert, det beror väl på varför man försenade det? Kanske planerar man en worldwide release (önsketänkande)

Permalänk
Medlem

Kanske tagits upp tidigare men är det någon som vet ifall det är någon skillnad på Time Trial och Prologue? (förutom att Time Trial är begränsat fram tills ett visst datum( ?))

edit:
tänker på t.ex. fysiken. Känns det lika bra i Prologue jämfört med Time Trial då Prologue kom väl ut för en ca 1-2 år sedan

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=Nk21eOIdR4w

Vet inte om detta postas tidigare

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Testat en hel del GT5 Time Trial nu med en ny ratt (Driving Force GT)
Har lite problem då bromspedalen inte verkar vilja gå tillbaka hela vägen upp när man släpper den.
HUD:en anger att pedalen är lite intryckt så varje gång efter man bromsat så måste man haka foten under pedalen för att hjälpa pedalen hela vägen upp. Rör sig bara om några millimeter.

Går det på något sätt att ställa in dead zone någonstans? Letat överallt på PS3an, i GT5 menyerna men hittar inget som kan hjälpa :/

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk

Vet flera som har haft samma problem som du med bromsen, bara å skicka tillbaka så får du en ny ratt tror jag Annars kan du lägga en stressboll under bromspedalen så den åker upp hela vägen, detta bidrar dessutom med verkligare motstånd i pedalen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stjärt-åke
Vet flera som har haft samma problem som du med bromsen, bara å skicka tillbaka så får du en ny ratt tror jag Annars kan du lägga en stressboll under bromspedalen så den åker upp hela vägen, detta bidrar dessutom med verkligare motstånd i pedalen.

shit det där gick ju, tack för tipset

Det negativa med denna ratt är pedalerna som saknar motstånd :/
Även med stressboll så går det inte att vila foten mot pedalen för det känner spelet av

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Äntligen lite mer detalj i banorna! Kolla gräset!

Före

Efter

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Håller inte med, GT har en tendens att se otroligt artificiellt, stelt och tråkigt ut och denna ändring ett steg i rätt riktning

Permalänk
Medlem

Helt fantastiskt snyggt, och ljudet är verkligen bättre.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Något nytt om det här?
Främst releasedatum jag tänker på då...