Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av museo12
Någon som har tips på ett bra bluetooth headset som man också kan lyssna på musik med. Är det bara Nokias egna som är fullt kompatibla?

jag kör med sennheiser mx400 dom funkar bra men mediaspelaren är lite bugig via bluetooth så du vet men fungerar iaf.

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tJev
Jag testade nyss den där modden, som jag uppfattat det finns det ingen transitions.ini fil från början i tema mappen så för att återställa de ska man bara behöva ta bort ini filen.

Läste även detta på maemo.org forumet om denna mod.

EDIT:
länk till tråden: http://talk.maemo.org/showthread.php?t=42038

Tackar, hittade inte den tråden.
Då är det ju lungt att leka, skulle man inte vara nöjd är det ju inte så svårt att fixa då.

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem

vilken sida hittar man vad för applikationer man kan ha på n900? undrar specifikt på om det går med spotify och skype. tror jag ska köpa en N900 undrar bara lite innan jag köper den! så tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrippZor
vilken sida hittar man vad för applikationer man kan ha på n900? undrar specifikt på om det går med spotify och skype. tror jag ska köpa en N900 undrar bara lite innan jag köper den! så tacksam för svar!

Spotify finns inte, däremot kan man haxxa till o få despotify att funka.. är väl inte i närheten lika bra som spotify till iphone eller symbian men.. alltid nåt

Skype finns.

Länkar till sidor med apps får du söka vidare.. en del finns väl på nokias OVI store.. googla dig fram till den

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Spotify finns inte, däremot kan man haxxa till o få despotify att funka.. är väl inte i närheten lika bra som spotify till iphone eller symbian men.. alltid nåt

Skype finns.

Länkar till sidor med apps får du söka vidare.. en del finns väl på nokias OVI store.. googla dig fram till den

Okej tack för svaret!:D men de finns inget liknade som spotify? har inte nokia någon egen musik sait eller har jag fel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrippZor
Okej tack för svaret!:D men de finns inget liknade som spotify? har inte nokia någon egen musik sait eller har jag fel?

Ja det har dom, vet inte om den stödjer Maemo dock, är inte säker på detta dock.

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icee
Även de här gör att mojängen känns snabbare

http://www.youtube.com/watch?v=8SpNmTy1fvw

Går att göra med ett program som heter som heter Transitioncontrol från extras devel. Har ställt ner de flesta värden till nära 0, nu flyger den fram mellan vyerna

Tack för tipset! Känns som natt och dag.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Spotify finns inte, däremot kan man haxxa till o få despotify att funka.. är väl inte i närheten lika bra som spotify till iphone eller symbian men.. alltid nåt

Skype finns.

Länkar till sidor med apps får du söka vidare.. en del finns väl på nokias OVI store.. googla dig fram till den

Jag skulle säga att Yaspot som ligger under testing (devels/extras eller nått) är en jävligt bra ersättare till spotify. Man kan inte köra offline-mode som på riktiga, men sålänge man har tillgång till när fungerar detta program riktigt bra! Finns även ett som heter Qtify men jag skulle köra på Yaspot vilket jag tycker fungerar bäst.

Visa signatur

Intel Core i5 @ 2,67Ghz | Hydro H50 | Corsair 12GB 1600Mhz XMS3 | Radeon HD5850 | ASUS P7P55D-E PRO P55 | Corsair TX 650W | Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Kommit några nya updates på senaste till n900 som förbättrar battertid o sånt?

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Kommit några nya updates på senaste till n900 som förbättrar battertid o sånt?

Tja, de senaste med de modifierade klockfrekvenserna kan ju definitivt ha positiv inverkan på batteritiden, om man väljer en kernel med lägre idle frekvens t ex.

Mer info bla här: http://www.meegosweden.com/alla-bloggar/hexagons-dev-blogg/14...

Jag har inte hört någon som gjort det ännu, men om man underklockar till t ex 100mhz idle/ 400mhz load och använde sig av mindre effekter i menyerna etc (för att kompensera prestandaförlusten) borde man ju få bättre batteritid.

Annars är och förblir nog batteritiden N900s största nackdel. Ge och ta

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murak
Tja, de senaste med de modifierade klockfrekvenserna kan ju definitivt ha positiv inverkan på batteritiden, om man väljer en kernel med lägre idle frekvens t ex.

Mer info bla här: http://www.meegosweden.com/alla-bloggar/hexagons-dev-blogg/14...

Jag har inte hört någon som gjort det ännu, men om man underklockar till t ex 100mhz idle/ 400mhz load och använde sig av mindre effekter i menyerna etc (för att kompensera prestandaförlusten) borde man ju få bättre batteritid.

Annars är och förblir nog batteritiden N900s största nackdel. Ge och ta

Tack för svar!

Då jag haft en Vivaz nu och insett hur låst en vanlig mobil är så har jag börjat snegla på en N900 igen.. mest lol.. .. Android är såklart bättre men det är väl inte i närheten av N900 i frihet ändå

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Skaffade mig en N900 för ett tag sen och har några frågor angående den.

1. Finns det någon applikation/program så man kan streama filer från datorn till telefonen? Inte bara via hemnätverket utan från andra nätverk med.
2. Hur lägger man in nya teman?
3. När man surfar så står det alltid att jag ska skaffa senaste flash-versionen, hur gör man det? Fungerar inte från Adobes hemsida iallafall.
4. Finns det någon bra msn-klient?
5. Kan man på något sätt aktivera lampan under videoinspelning?
6. Hur gör man för att zooma in foton?
7. Tips på spel, nödvändiga och mindre nödvändiga applikationer?

Tacksam för svar!

Permalänk
Inaktiv

Tecknade nytt mobilabbonemang och valde en Nokia N900. Kommer dock ta 1-3 veckor att få den.

VAr in i en 3 butik och kände och klämde på den, och tycker att den var riktigt bra byggd och låg bra i handen/händerna. Tangentbordet var också riktigt bra, trodde att man skulle komma åt närliggande tangenter, men så var inte fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboLasse
Skaffade mig en N900 för ett tag sen och har några frågor angående den.

1. Finns det någon applikation/program så man kan streama filer från datorn till telefonen? Inte bara via hemnätverket utan från andra nätverk med.
2. Hur lägger man in nya teman?
3. När man surfar så står det alltid att jag ska skaffa senaste flash-versionen, hur gör man det? Fungerar inte från Adobes hemsida iallafall.
4. Finns det någon bra msn-klient?
5. Kan man på något sätt aktivera lampan under videoinspelning?
6. Hur gör man för att zooma in foton?
7. Tips på spel, nödvändiga och mindre nödvändiga applikationer?

Tacksam för svar!

Grattis till din nya telefon Har inte svaret på allt.

1. Vet ej
2. Ladda ned från maemo.org eller andra sajter så ändrar du i Inställningar -> Teman
3. Surfar du med MicroB? Den skall ha Flash 9.4 vad jag vet. Brukar räcka för de flesta sajter. FireFox har flash men är avstängs p.g.a. prestanda issues. Går dock att enabla. Googla på det.
4. Finns flera olika. Pidgin är en av dem.
5. Om du laddar ned appen Flashlight så tror jag man ska kunna kombinera den med videoinspelning.
6. Vet ej
7. Finns hur många som helst Men här är ett axplock http://www.meegosweden.com/anvaendare/rekommenderade-applikat...

Kolla gärna www.meegosweden.com för fler svar eller maemo.org (större)

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Tecknade nytt mobilabbonemang och valde en Nokia N900. Kommer dock ta 1-3 veckor att få den.

VAr in i en 3 butik och kände och klämde på den, och tycker att den var riktigt bra byggd och låg bra i handen/händerna. Tangentbordet var också riktigt bra, trodde att man skulle komma åt närliggande tangenter, men så var inte fallet.

Man vänjer sig fort vid tagnentbordet. Speciellt om man är allmänt van vid att knappa fort vid ett vanligt tagnentbord.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv

Telenor skulle få in telefonen någon gång under nästa vecka. Så dom skickar den då

Vilket Spotify-program ska man köra? Qtify eller YaSpot? YaSpots gränssnitt ser bättre ut, men vilken fungerar bäst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Override:

Telenor skulle få in telefonen någon gång under nästa vecka. Så dom skickar den då

Vilket Spotify-program ska man köra? Qtify eller YaSpot? YaSpots gränssnitt ser bättre ut, men vilken fungerar bäst?

Yaspot tycker jag funkar bättre och känns mer stabilt , dock är dom lite fula i gränsnittet det är tur att man ska lyssna och inte titta

Måste passa på att rekommendera det klart snyggaste temat D-THEME Night

Lite bra aps,widgets,spel
kmplayer: video och tv mediaspelare/streamare
knots2 : strömmings program och det funkar utmärkt
maegirls: "för er som tror ni är players"
recaller : inspelning av samtal "läs lagen först"
PokerTH: texas hold em spel för single och "multiplayer"
yaspot: spotify client "premium konto krävs"
fMMS: skicka och ta imot mms "inga konstigheter" "fAPN krävs"
Hermes: kopplar ihop kontakter . telefon,twitter,facebook,skype etc etc
DrNoksnes: snes emulator "oändligt skoj"
WifiInfo : visar detaljerad info om Wlan
Wifi Switcher: sätta wlanet av och på , "batterispar"
Simple FMTX desktop widget . sätta på och stänga av FM sändaren från skrivbordet
Bluezwitch: sätta på och stänga av blåtanden
Personal IP address: visar din ip adress på skrivbordet
Personal Dataplan Monitor: visar data trafik upp/ner på skrivbordet
3G/2G/Dual Mode Selection Applet: 3g/2g /dual switch
Catorise: kategoriserar appsen i kategorier för att förenkla lite
Desktop Activity Manager; ha flera olika färdiga skrivbord en för fritid/jobb etc etc
Quick Launch; snabb start knappar
Password Safe Lösenords bank

oj skulle bara föreslå ett tema aja det finns mycket mer men jag är trött så godnatt

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Inaktiv

Fick min N900 igår. Har inte hunnit testa allt för mycket, men det jag har hunnit testat är det positivt. Hade en HTC Touch HD sedan tidigare.
N900:an springer inte bara 8:or runt den utan den totalt krossar den telefonen.

Permalänk
Medlem

Hehe grattis Override och sluta mobba oss stackars Touch HD ägare, jag vet redan att den suger jämfört med N900

Tänkte jag skulle få tag i en billig begagnad om några månader..

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Override:

Fick min N900 igår. Har inte hunnit testa allt för mycket, men det jag har hunnit testat är det positivt. Hade en HTC Touch HD sedan tidigare.
N900:an springer inte bara 8:or runt den utan den totalt krossar den telefonen.

Grattis!
Vänta bara tills du satt dig in lite mer i den. Det finns inget stopp för vad den klarar av

Visa signatur

Intel Core i5 @ 2,67Ghz | Hydro H50 | Corsair 12GB 1600Mhz XMS3 | Radeon HD5850 | ASUS P7P55D-E PRO P55 | Corsair TX 650W | Fractal Design Define R2

Permalänk
Inaktiv

Har märkt att skärmen flimrar när man går igenom skrivborden på min N900.
Det gäller även när man går igenom webbläsarhistoriken, då man scrollar den i sidled.
Det är irriterande och störande. Kan det vara mjukvarurelaterat eller hårdvarurelaterat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Override:

Har märkt att skärmen flimrar när man går igenom skrivborden på min N900.
Det gäller även när man går igenom webbläsarhistoriken, då man scrollar den i sidled.
Det är irriterande och störande. Kan det vara mjukvarurelaterat eller hårdvarurelaterat?

Hmm har jag aldrig märkt av på min. Då har jag installerat väldigt mycket apps som är under testing så tvivlar på att det är mjukvarurelaterat.
Kanske har fått ett dåligt ex?

Visa signatur

Intel Core i5 @ 2,67Ghz | Hydro H50 | Corsair 12GB 1600Mhz XMS3 | Radeon HD5850 | ASUS P7P55D-E PRO P55 | Corsair TX 650W | Fractal Design Define R2

Permalänk
Skrivet av Husky:

Frågan är om man vill komma tillbaka till standardvärdena hur gör man det om man inte skrivit av dem ?

Blur: 25 Subview In: 25
Task Zoom: 25 Subview Out: 25
Task Rearrenge: 25 Notification In: 40
App Open: 40 Notification Out: 45
Launcher In: 25 Rotate %: 90
Launcher Out: 25 Rotate In: 14
Launcher Sub In: 25 Rotate Out: 17
Launcher Sub Out: 25 Blank Min: 30
App Close: 45 Blank Max: 50

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SwEKEy:

Hmm har jag aldrig märkt av på min. Då har jag installerat väldigt mycket apps som är under testing så tvivlar på att det är mjukvarurelaterat.
Kanske har fått ett dåligt ex?

Ringde Nokia och den som svara sa att det är Mjukvaran.
Det började efter att jag installerade den senaste firmwaren, 2010...något

Så får snält vänta tills PR1.2 kommer. Stod något om att flimmrandet i webbläsarhistoriken var fixad.
Då jag även har problem med flimmer där så hoppas jag att den firmwaren fixar problemet.
Annars var det bara att skicka in den till Telenor där jag köpte den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Override:

Ringde Nokia och den som svara sa att det är Mjukvaran.
Det började efter att jag installerade den senaste firmwaren, 2010...något

Så får snält vänta tills PR1.2 kommer. Stod något om att flimmrandet i webbläsarhistoriken var fixad.
Då jag även har problem med flimmer där så hoppas jag att den firmwaren fixar problemet.
Annars var det bara att skicka in den till Telenor där jag köpte den.

Okej, skumt att jag inte har märkt av något. Hoppas det försvinner för dig i PR1.2 iallafall. Den borde komma snart tycker man =D

Visa signatur

Intel Core i5 @ 2,67Ghz | Hydro H50 | Corsair 12GB 1600Mhz XMS3 | Radeon HD5850 | ASUS P7P55D-E PRO P55 | Corsair TX 650W | Fractal Design Define R2

Permalänk
Inaktiv

FAn, fan och fan. Har upptäkt ett klickande ljud när man klickar med fingret eller stylusen. Det sitter uppe vid loggan, direkt vid kanten av skärmen och det går neråt mitten på skärmen. Kollade noga när jag klickade med stylusen och ser att skärmen böjer sig, precis som den skulle vara lös.
Sökte på Google och det är tydligen fler som har det problemet.

Två problem som jag har nu.

1. Skärmen flimmrar när man scrollar mellan skrivborden.
2. Skärmen verkar vara lös så man hör ett klickande ljud. Har testat med telefonen avstängd och det klickar även då. Fler på andra forum som kallar det tearing, och att det är mjukvaran som krånglar.

Har använt telefonen dagligen, men varsamt. Är det någon mer som har/har haft dessa problem med sin N900?

Ska åka ner till Telenor i Gävle under veckan och lämna in den. Det är 2 års garanti som tur är. Så det lär gå på den.
Kan man reklamera telefonen och få en ny, istället för att dom försöker laga den?

Ringde Nokia Care ang mina problem med telefonen och dom sa att jag kan använda DOA.
Så det blir till att åka till Gävle idag och lämna tillbaka den. Fan vad trist. Har alltid haft otur med
elektronik, varje gång man köpt någon elektronikprodukt så har det varit fel på den.

Permalänk
Medlem

Har aldrig märkt av något sådant och den har nog vairt i backen vete fan hur många gånger sedan december. Enda jag har är att sliden är lite glapp då den flög x antal meter efter en råkade vifta till den med handen på fyllan

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Icee:

Har aldrig märkt av något sådant och den har nog vairt i backen vete fan hur många gånger sedan december. Enda jag har är att sliden är lite glapp då den flög x antal meter efter en råkade vifta till den med handen på fyllan

Måste fått ett måndags ex helt enkelt.
Ska ner till Telenor i Gävle idag och reklamera den.

Övrigt är det en grym lur, så inget ont om den iaf.

EDIT:
Har nu varit i kontakt med telenors kundservice och beställt en "servicepåse" Hoppas dom fatta att det är en reklamation det gäller, för det sa jag till personen som tog emot mitt ärende.

Permalänk
Medlem

Alla ni som har eller har haft en Nokia N900 är det värt att köpa, slår den tex iphon 3gs och mobiler liknade det? ska köpa en N900 vilken dag som helst nu!