Permalänk
Medlem

du kör ju med ps3 handkontroll
http://www.dcemu.co.uk/vbulletin/showthread.php?t=293130

eller så kan du köra ps3 och använda n900 som handkontroll för att vara lite muppig

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Haha najs, har dock ingen PS3 har för mig att jag läst att Wiimote ska funka på nåt sätt då den använder bluetooth? hur gör man?=)

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Äntligen beställt min N900
Ser verkligen fram emot att leka med den!
Lär gå igenom hela tråden för att hitta lista på must-have-apps.
Har ett surfpaket på 500MB på mitt abonnemang, frågan är om det räcker för surf och lite downloads eller om jag borde investera i en router med WLAN hemma. På jobbet finns WLAN men de flesta sajter låsta

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Haha najs, har dock ingen PS3 har för mig att jag läst att Wiimote ska funka på nåt sätt då den använder bluetooth? hur gör man?=)

Yes Wiimote skall fungera, finns program att dra ner som gör att den kan användas som controller.

Permalänk
Medlem

Ok tack för svar, Har för övrigt testat FM-sändaren i bilen idag och blev väldigt imponerad av ljudkvalitén faktiskt! riktigt bra!

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Ok tack för svar, Har för övrigt testat FM-sändaren i bilen idag och blev väldigt imponerad av ljudkvalitén faktiskt! riktigt bra!

Ta ner FM Boost från devel. Ett script som sätter FM sändaren på Max.

Du måste aktivera FM sändaren först och sedan köra scriptet (måste göras varje gång FM sändaren aktiveras)

För mig ökade styrkan från ca 10m på bilen till nästan 50m med scriptet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icee
Ta ner FM Boost från devel. Ett script som sätter FM sändaren på Max.

Du måste aktivera FM sändaren först och sedan köra scriptet (måste göras varje gång FM sändaren aktiveras)

För mig ökade styrkan från ca 10m på bilen till nästan 50m med scriptet.

Ok? men jag har inte klagat på att räckvidden är dålig.. jag provade gå typ 4m från bilen utan att ljudet blev dåligt räcker nog för mig

Men tack ändå

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mocka
Äntligen beställt min N900
Ser verkligen fram emot att leka med den!
Lär gå igenom hela tråden för att hitta lista på must-have-apps.
Har ett surfpaket på 500MB på mitt abonnemang, frågan är om det räcker för surf och lite downloads eller om jag borde investera i en router med WLAN hemma. På jobbet finns WLAN men de flesta sajter låsta

mycket är 200 MB?

Exempel på dataförbrukning för 200 MB:
Aftonbladet wap: 2500 ggr
Sökning på Google: 13 000 st
Radio (mobil.sr.se): 600 min
Mail: 30 000 st
You Tube-klipp: 70 st
(exemplen är uppskattade och kan variera något).
från tele2:s hemsida

jag kör på 1gig men då har jag iofs wlan hemma
känns som det räcker och blir över..

Personal Dataplan Monitor är en bra hjälp också

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Jag skiver från n900an nu och har haft igång den i ca 24tim nu o tycker inte batteritiden verkar så farligt dålig, visserligen mest gsm men även lite 3g samt wlan, sms, nåt samtal, lyssnat på mp3 o testat radiosändaren.. däremot har jag stängt av gps under inställningarna, förmodar att den ligger och söker hela tiden annars?

Iallafall så har den förbrukat ca 30% av batteriet under detta.. vilket jag tycker verkar bra

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Ska köpa en ny mobil nu under mars och har kollat en del på n900, det enda som egentligen gör att jag skulle välja någon annan smartphone är väl att den inte har Android OS. Hur upplever ni Maemo? Finns det tillräckligt med applikationer eller är det väldigt fattigt med sådana?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos II | Gigabyte Odin 1200W| Gigabyte x58a-OC | 12GB Corsair Dominator DDR3 @ 1600MHz | MSI GTX970 | Intel Core i7 920 @ 3,4GHz (HT enabled) | Samsung EVO 250GB |

Permalänk
Medlem

Det finns helt klart tillräckligt med applikationer. Jag ser för tillfället ingenting som jag saknar till telefonen. Mycket enkelt system att installera apps via applikationshanteraren också :). Köper man en androidlur nu så kommer man vara besviken inom 2-3 månader eftersom det redan då har kommit en bättre android lur. Köper man en n900 så kommer man vara nöjd månad efter månad eftersom denna lur bara blir bättre ju längre tid det går.

På prisjakt har det nyligen kommit ut ett par stycken i mitt tycke orättvisa omdömen på n900. 1 person som ger lägre betyg för att den inte har android vilket jag anser vara väldigt dåligt eftersom man när man testar mobilen bör vara fullt medveten om att den inte har detta... 1 person ger lägsta betyg för att han saknar kunskapen om att betteritiden förbättras inom ett par veckor och även här inte kände till innan han köpte telefonen att det var ett begränsat applikationsutbud. 1 person som gav lägre betyg för att bla var ett opolerat interface (håller je med om detta) och att den saknade multitouch. Alla kände till avsaknaden av multitouch innan dem köpte den samtidigt som jag inte ser någon användning av det.

Alla som klagar på batteritiden har säkerligen inte använt den länge nog för att batteritiden ska hinna förbättras. Visst är det så att alla får ge telefonen det betyg dem anser den vara värd men man tycker att folk borde ha lite koll på saker och ting innan man köper telefonen. För vem visste inte innan köpet att den inte är i närheten av iphone och androids programutbud? Vem kände inte till att batteritiden hos dagens high end smartphones inte är så speciellt bra?

Men annars så är prisjakts omdömen en bra bit på väg innan du gör ditt val. För min del så känns det väldigt betryggande att man inte köpt en mobil som blir gammal inom ett par veckor efter sitt köp... Meamo och n900 känns unika och det finns ingenting (för tillfället) som jag saknar med den :).

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Azuricate
Ska köpa en ny mobil nu under mars och har kollat en del på n900, det enda som egentligen gör att jag skulle välja någon annan smartphone är väl att den inte har Android OS. Hur upplever ni Maemo? Finns det tillräckligt med applikationer eller är det väldigt fattigt med sådana?

Åk upp till Ske-å o köp den som en kille annonserat där.. 4k .. jag köpte min förra veckan av honom för 4,5k.. man är kass på att pruta!..

Nåja.. ett riktigt klipp iaf..

Killen har köpt 2 telefoner med abonnmang och säljer dom för att få cash..

Och dom är verkligen sprillans nya! .. olåsta också

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Avstängd

Jag sålde min Iphone 3gs och köpte denna, säger bara.

O my fucking god så nöjd jag är, denna telefon krossar Iphone enligt mig då jag har haft båda.

Är inget fan boy utan detta är min personliga åsikt, allt är bättre!
Kameran är helt awesome för er som bryr er om det.

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zidust
Det finns helt klart tillräckligt med applikationer. Jag ser för tillfället ingenting som jag saknar till telefonen. Mycket enkelt system att installera apps via applikationshanteraren också :). Köper man en androidlur nu så kommer man vara besviken inom 2-3 månader eftersom det redan då har kommit en bättre android lur. Köper man en n900 så kommer man vara nöjd månad efter månad eftersom denna lur bara blir bättre ju längre tid det går.

hehe, jag gillade n900:an, men det där måste ju ändå vara en av de underligaste motiveringarna jag hört. du kunde ju lika gärna skrivit att med n900 behöver du inte bli besviken, det kommer inte en ny maemo lur lika fort som det kommer en ny android lur, eftersom det bara är nokia som släpper maemo mobiler. bättre med tiden blir ju även android. missuppfatta mig inte, ja ser mycket positivt med n900, annars hade jag inte hängt här fortfarande, även om jag sålt n900:an. men det kommer ju mycket till både android o maemo, så vi kan väll hålla oss till argument som håller

Citat:

På prisjakt har det nyligen kommit ut ett par stycken i mitt tycke orättvisa omdömen på n900. 1 person som ger lägre betyg för att den inte har android vilket jag anser vara väldigt dåligt eftersom man när man testar mobilen bör vara fullt medveten om att den inte har detta... 1 person ger lägsta betyg för att han saknar kunskapen om att betteritiden förbättras inom ett par veckor och även här inte kände till innan han köpte telefonen att det var ett begränsat applikationsutbud. 1 person som gav lägre betyg för att bla var ett opolerat interface (håller je med om detta) och att den saknade multitouch. Alla kände till avsaknaden av multitouch innan dem köpte den samtidigt som jag inte ser någon användning av det.

hehe, det där me multitouch, att du inte ser nån användning av det, det är väll ändå en rätt objektiv fråga, eller? om han tycker det är viktigt, så blir väll inte recensionen orättvist bara för att han skriver att han saknar det. det är ju rätt objektivt. opolerat gränssnitt, tycker man det så får man ju skriva det.
o SÅ mycket bättre blir ju inte batteritiden, det ä ju inte så du får ut 1 dag extra direkt.

Citat:

Alla som klagar på batteritiden har säkerligen inte använt den länge nog för att batteritiden ska hinna förbättras. Visst är det så att alla får ge telefonen det betyg dem anser den vara värd men man tycker att folk borde ha lite koll på saker och ting innan man köper telefonen. För vem visste inte innan köpet att den inte är i närheten av iphone och androids programutbud? Vem kände inte till att batteritiden hos dagens high end smartphones inte är så speciellt bra?

vad skiljer detta mot recensioner av andra mobiler, är lika fel att skriva en snabb recension där med, eller hur. även android lurar o iphone. iphonen brukar ju inte direkt höjas till skyarna för bra batteritid. o ska man låta bli att skriva att man saknar programutbud bara för att man innan visste att det kunde vara kralt. tycker personligen inte att det är en ursäkt för att programutbudet inte ä lika stort ännu.

Citat:

Men annars så är prisjakts omdömen en bra bit på väg innan du gör ditt val. För min del så känns det väldigt betryggande att man inte köpt en mobil som blir gammal inom ett par veckor efter sitt köp... Meamo och n900 känns unika och det finns ingenting (för tillfället) som jag saknar med den :).

gammal blir den ju, som alla andra mobiler. man kommer ju dock kunna uppgradera den, men bortser man från symbian, så kan man ju uppdatera både android lurar o iphone me ny mjukvara som innehåller nya funktioner.

N900 är dock den bästa mobilen med querty tangentbord som finns ute idag. o den har grym potential.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Avstängd

Sdaniel:

Dålig kamera !?

Vad har du haft för monstermobil ?

Kameran äger.

Visa signatur

i7 920 - EVGA X58 3XSLI - 5850 x 2 - Intel X25 160gb - Corsair HX 850W - 12gb Corsair Dominator

Permalänk
Medlem

En sak jag skulle vilja att dom fixar om det inte finns nån app för det?

Jag måste då köra max på belysningen på skärmen.. tycker det är så jäkla stort steg till steget under.. blir för mörkt då imo :S

skulle vilja ha ett steg mellan dom två lägena.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galapagos
Sdaniel:

Dålig kamera !?

Vad har du haft för monstermobil ?

Kameran äger.

SÅ bra är ju inte kameran i n900. men de tä ju min högst personliga åsikt.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
SÅ bra är ju inte kameran i n900. men de tä ju min högst personliga åsikt.

Den är nog i toppen iaf av mobilkamerorna.. enda jag saknar är riktigt xenonblixt

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

njae som jag nämde är jag extremt kräsen, den är inte dålig men den är heller inget speciellt.. Den duger gott och väl såvida man inte ska fota för att överleva med den. Filma var dock riktigt trevligt

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

Ingen som har lite bilder tagna inomhus me taskig belysning? Ute i fullt dagsljus får många mobiler att ta hyfsat bra bilder, även min 5800 men den suger ju rejält inomhus tyvärr.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Sant det är ju dock en mobilkamera, hell jag är fortfarande nöjd med hur min k800 fotar spec eftersom den har xenonblixt..

kan försöka ta nåt foto med dåligt ljus så du får se

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Här kommer några bilder i dunkel belysning..

Allt är på auto bara stängt av blixten.

En del störningar men helt ok för mobil imo

Sen nedan kommer bilder med den inbyggda LED-flash, bättre än förväntat faktiskt.. nästan i klass med xenon k800. På samma ställe som dom tidigare fotona.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

N900 är dock den bästa mobilen med querty tangentbord som finns ute idag. o den har grym potential. [/B][/QUOTE]

Lite props ger du den iaf. Har läst igenom detta topic och det känns ändå som om du har en hel del emot den. NEGATIVT och sen lite props i slutet. Varför sålde du den om man får fråga? Och brukar du glidmedel på din iphone innan du för in den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donadoni
N900 är dock den bästa mobilen med querty tangentbord som finns ute idag. o den har grym potential.

Lite props ger du den iaf. Har läst igenom detta topic och det känns ändå som om du har en hel del emot den. NEGATIVT och sen lite props i slutet. Varför sålde du den om man får fråga? Och brukar du glidmedel på din iphone innan du för in den?

jag hade den, gillade en del, ogillade en del annat. en hel del här vill ju höja den till skyarna
o säga att den totalt felfri. att den passar alla o allt är så positivt. ja, den har många positiva sidor, men den
har en del negativa med. och en hel del saker, är rätt objektiva. t.ex. multitouch. jag sålde den för att jag dels tycker att mobildelen i den var väldigt outvecklad, för mycket dator för min smak. men som sagt det är en objektiv sak. sen kom jag inte överrens me sliden, den öpnnade sig i fickan o så. men framför allt, så tyckte jag den va för tung o för tjock. visste om att den va tjock o tung när ja köpte den, men trodde inte jag skulle störa mig på det så som jag gjorde. men hej, det är ju en smaksak. allt ä inte svart eller vitt så som du verkar tro. bara för att man ogillar vissa saker på en produkt, betyder det ju itne man man ogillar eller hatar den som vissa verkar göra med t.ex. iphone.

den där sista meningen borde jag inte ens besvara eftersom det är en kommentar som är så barnslig o typiskt nått ett barn skulle nämna. kan man inte bete sig vuxet, borde man kanske fundera på att hålla tillbaka lite.

äger för övrigt ingen iphone och har aldrig gjort heller.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Obunden N900?

Jag har letat lite i tråden och läste lite om att det inte går att låsa Nokia N900 till någon operatör. Jag vill gärna veta om detta stämmer fortfarande?

I veckan som kommer ska jag beställa min kära N900 hos Telenor med deras nya Surfa abonnemang. Kommer telefonen då att vara olåst ?

Tack för svar och ursäkta att jag kommer in så här lite noobigt och OT

Visa signatur

Mvh Pierre

Permalänk
Medlem

Re: Obunden N900?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mayfire
Jag har letat lite i tråden och läste lite om att det inte går att låsa Nokia N900 till någon operatör. Jag vill gärna veta om detta stämmer fortfarande?

I veckan som kommer ska jag beställa min kära N900 hos Telenor med deras nya Surfa abonnemang. Kommer telefonen då att vara olåst ?

Tack för svar och ursäkta att jag kommer in så här lite noobigt och OT

Jag har också läst detta, kan inte bekräfta eller dementera..

Men det jag vet är att jag köpte en N900 beg som var köpt med 24mån Telenorabb och den var ej låst, kör med telia

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Oki då börjar vi närma oss ett avslut iaf Bådar gott detta! Kan inte någon go människa bara flika in att det ÄR så Tack iaf för informationen.

Visa signatur

Mvh Pierre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mayfire
Oki då börjar vi närma oss ett avslut iaf Bådar gott detta! Kan inte någon go människa bara flika in att det ÄR så Tack iaf för informationen.

Det ÄR så. N900 är inte låsbar till någon operatör.

Permalänk
Medlem

Det är Nokias krav va?

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kurtan
Det ÄR så. N900 är inte låsbar till någon operatör.

JAAAAAAH! Du har gjort min dag, tack

*trippar med glada små steg iväg för att göra en beställning av sin nya följeslagare*

Visa signatur

Mvh Pierre