Snow Leopard finns på Apple Store

Permalänk
Medlem

Snow Leopard finns på Apple Store

Nu finns Mac OS X 10.6 på Apple Store...
Beställde ett exemplar.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk

Tackar.. Nu har jag också förbeställt

Permalänk
Medlem

Släpps på fredag.

Permalänk

OpenCL
kräver något av följande grafikkort eller grafikprocessorer:

NVIDIA Geforce 8600M GT, GeForce 8800 GT, GeForce 8800 GTS, Geforce 9400M, GeForce 9600M GT, GeForce GT 120, GeForce GT 130.
ATI Radeon 4850, Radeon 4870

Då funkar alltså inte en ati 2600 pro?

Permalänk

Inte kanske för just OpenCL men du kommer ju kunna använda 10.6 iaf.

Permalänk
Medlem

Hur får jag min rabatt som jag nu skulle vara berättigad till iomed att jag köpte en mbp 13" ?

Permalänk

Trevligt! Familjelicens beställd till maskinerna här hemma.

Permalänk
Medlem

tack för tipset, beställt!

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iDEOT
Hur får jag min rabatt som jag nu skulle vara berättigad till iomed att jag köpte en mbp 13" ?

Man kan ju skriva in rabattkoder på deras sida när man köper.
Men jag tyckte jag läste något om att skicka kvitton o sådant.... men jag kanske missminner mig.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Kan gå i god för Snöleoparden, är och har alltid varit helt underbart även om man fått stå ut med en och annan bugg under resans gång!

Jäkla skillnad i snabbhet jämfört med gammel-leoparden! Känns även mer genomtänkt generellt sett.

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

fick min macbook för en vecka sedan, hoppas verkligen jag får snowleopard gratis eller nästan gratis. om någon hittat någon länk gällande saken, så posta.

Permalänk
Medlem

http://www.apple.com/macosx/uptodate/

där har ni länker för er som precis har köpt en berättigad mac som kan få köpa SL för 99kr.

jag var tvungen att vara inloggad på applestore innan det fungerade, annars fick jag bara en länk till en tom kundkorg -.-

Visa signatur

| NZXT H1 | Ryzen 5600X | ASUS RTX 3070 TUF GAMING OC | Kingston 32GB @ 3600MHz CL18 | A2000 1TB NVME |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cluny
fick min macbook för en vecka sedan, hoppas verkligen jag får snowleopard gratis eller nästan gratis. om någon hittat någon länk gällande saken, så posta.

[Edit: det är samma länk som mrtazz postade tidigare]
Kolla in den här länken: apple.com. Har inte läst igenom den så noga men den kan nog vara intressant för dig.

Visa signatur

 MacBook Air 11" | TypeMatrix

Permalänk
Medlem

Jag beställde precis Snow Leopard till rabatterat pris. Jag behövde klicka på "Om du köpte datorn från en auktoriserad Apple-återförsäljare följer du den här länken ..." och följa anvisningarna där för att den skulle förstå att den skulle gå under "up-to-date" reglerna.
Dock så måste du köpt din mac inom 90-dagar, vilket är lite trist men men...

Nåväl, kanske hjälper någon :-).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SheepPowa
Inte kanske för just OpenCL men du kommer ju kunna använda 10.6 iaf.

vad vinner man utav att ha en dator som har något av de ovanstående grafikkorten? För jag har inte det på min macbook :/

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Beställt!

Permalänk

Beställde för ett par timmar sedan
Kört developer preview ett tag och SL är verkligen helt klart värt alla pengarna det kostar och mer där till. Tycker i alla fall jag. Längar tills jag kan installera GM på Mac Pron samt MacBooken. Dock måste jag köpa ett nytt grafikkort till Mac Pron då standard grafikkort som kom med (2008 modell) inte stödjs av OpenCL. Garh

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får min macbook pro imorgon... blir att gå in o beställa snö leoparden då 99kr för ett os är inte helt

Permalänk
Medlem

Beställt!

Kan jag bara uppgradera eller är det bäst att göra en ren installation? Ingen aning om hur det funkar där.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk

Undrar också hur det fungerar, ska man göra en ren isntallation när man har fått Snow leopard eller är det bara en uppdatering som ett Service Pack?

Visa signatur

HP Pavilion dv6756eo > Core 2 duo T7250 > 2 gb 667Hz ram > 250 Gb 5400 rpm Hdd > Geforce 8400 M GS 256 mb

Permalänk

Om du stoppar i skivan och bara klickar Continue/Fortsätt hela tiden så kommer du göra en "Archive and Install" (dvs. en uppgradering) vilket borde fungera för de flesta. Får man problem efter det eller vill göra en "Erase and Install" (dvs. ren installation) går detta att göra genom att boota ifrån skivan och välja det i "Disk Utility".

Personligen kommer jag göra en "Erase and Install", främst av orsaken att jag gillar att få det rent och fräscht och man blir av med massa skräp man inte vill ha eller använder.

För mer information om förändringar gällande SL installations proceduren:
http://www.appleinsider.com/articles/09/08/12/sources_detail_...

Skutte007: Snow Leopard är inte att ses som ett service pack. 10.5.1, 10.5.2, osv. (dvs. siffran efter den sista punkten) är att ses som Mac OS Xs motsvarighet till Windows service pack.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om man vill behålla iLife, använder iphoto ganska mycket, så är enda alternativet att uppgradera antar jag?

För kör jag "Erase and Install" så försvinner det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Poka64
Om man vill behålla iLife, använder iphoto ganska mycket, så är enda alternativet att uppgradera antar jag?

För kör jag "Erase and Install" så försvinner det?

Du kan väl installera iLife från Leopard-skivan du fick med datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Du kan väl installera iLife från Leopard-skivan du fick med datorn.

jaha, så det går alltså, ja, då är det ju inga problem

Permalänk

Det man kan undra över är ju om upgradeversionen kommer kräva befintlig leopardinstallation för att fungera. Så blir det förmodligen..

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Kommer man inte kunna köpa och ladda ned .iso filen direkt?
Apple som ska vara ett modernt och miljövänligt företag

Permalänk

Det är faktiskt en bra poäng tycker jag Det hade varit trevligt!

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
Apple som ska vara ett modernt och miljövänligt företag

Miljövänligt?

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoClue
Miljövänligt? http://www.greenpeace.org/raw/image_full/finland/fi/kuvat-ja-...

Gammal bild. Kolla version 12, den från juni.
http://www.greenpeace.org/international/campaigns/toxics/elec...

Permalänk
Medlem

Lite bättring...

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita