Permalänk

bbb problem just nu?

Någon mer än jag som har problem med bbb och internet just nu? inget funkar! hittar inget på deras hemsida. Telefonkön är låååång.

Lånar grannens nät just nu!

Bor i Stockholm förresten

Permalänk
Medlem

de har klabbat för mig hela dagen, blev ursinnig och skälde av mig på deras suport innan idag:D

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

märker inget...

Permalänk
Medlem

det segar lite idag.

Visa signatur

Xbox series x

Permalänk
Medlem

Märkte av konstigt lagg idag när jag spelade Combat Arms. Ut över det funkar det som klockrent.

Permalänk
Medlem

Problem för mig med, internet dör med jämna mellanrum och är nere ~20min sedan funkar det ett tag men dör snart igen. BBB, hoppas de vet om det och jobbar med det eftersom det inte står något i driftinformationen.

Permalänk
Medlem

Är i Täby med BBB ADSL 24/1 och det rullar hur fint som helt, suttit vid datorn i princip hela dagen utan märkbara problem.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem

Var lite strömavbrott runt om i Stockholm under förmiddagen tror jag som ställde till det för en del utrustning. "Bor i Stockholm" Säger föga.

Sedan bor ni som skriver på helt olika platser i landet och det är väldigt sällan, om än aldrig så stor störning. Mycket möjligt att det är helt olika saker ni lider av.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

Enda problemet jag har just nu är min jävla msn, fyra olika datorer, tre olika operativsystem, 2 olika sätt att ansluta mot internet, men exakt samma felmeddelande från msn från alla datorerna..har varit funky hela dagen, t o m innan elavbrottet imorse

p.s: efter förfrågan så skall jag förtydliga, 2 olika sätt att ansluta, dvs via trådlös router och via switch, båda från bbb´s uttag alltså

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Varför antar folk att operatörer bara skulle ha ett enda stort nät där fel för 1 = fel för alla?
Jag kan nästan garantera att alla operatörer oavsett tidpunkt alltid har ett antal fel i sina nät, driftstörningar eller kunder vars bredband strular. Istället är det så som devour skriver att problemen troligen är helt orelaterade till varandra. En störning som berör så stora områden lär det dyka upp info om rätt kvickt. Det är ju bara att slänga ett öga på hur fort någon rapporterar om när telias email strular

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
de har klabbat för mig hela dagen, blev ursinnig och skälde av mig på deras suport innan idag:D

Vad snällt, låt mig gissa att det egentligen inte blev bättre av det?

Edit**
Stavning

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

För mig har allt funkat prima hela dagen

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H