Kan ej rippa CD i Media Player (Något lås på skivan?)

Permalänk
Medlem

Kan ej rippa CD i Media Player (Något lås på skivan?)

Jag fick hem några CD's idag, stoppade in en i läsaren och skulle rippa med MP. Det såg bra ut till en början, men när det gått till 30% på första låten försvann den här gröna remsan med procenten och ersattes av texten "fel" på alla låtar.
Är det någon säkerhetsgrej på skivan?
Har aldrig stött på detta på de runt 40-50 skivor jag tidigare rippat.

Tacksam för svar!

PS. Visste ej riktigt var jag skulle lägga tråden, så det är bara att flytta om den ligger hemskt fel.
EDIT: Kanske skulle lagt den i Windows-delen.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Att du ens använder något så trögt som Media Player.
Bytt ut den mot något bättre och säkrare.

Permalänk
Hedersmedlem

Är det en Sonyutgåva?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
Att du ens använder något så trögt som Media Player.
Bytt ut den mot något bättre och säkrare.

Jag förstår inte vad som ska vara så dåligt med Media Player, funkat precis som det ska tills nu. Kan ju vara kul att slippa inlägg som dessa...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Är det en Sonyutgåva?

Du menar skivan? Tror ej, står inget på den iaf.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Jag förstår inte vad som ska vara så dåligt med Media Player, funkat precis som det ska tills nu. Kan ju vara kul att slippa inlägg som dessa...

Du menar skivan? Tror ej.

Ville.. Mediaplayer är skit, tanka Cdex, det är ett enkelt gratis program som klarar att rippa de mesta.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Vet att jag hade ett liknande problem med just en Sony skiva för ett tag sen.
Efter lite googlande kom jag fram till att man enbart ska hålla in en viss tangent innan & under dom första 10 sekunderna av rippningen av skivan, för att komma förbi kopieringsskyddet. Funkade för mig i vilket fall.
Tror det var mellanslag eller F, testa dig fram. Det var över ett år sen jag testade det så jag kommer inte riktigt ihåg vilken tangent...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rillee
Ville.. Mediaplayer är skit, tanka Cdex, det är ett enkelt gratis program som klarar att rippa de mesta.

Men asså, please. Om jag ville ha ett nytt program hade jag väl fixat ett. Jag vill ha svar på mitt problem. Kan ingen ge svar så är det väl så helt enkelt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sergeant44
Vet att jag hade ett liknande problem med just en Sony skiva för ett tag sen.
Efter lite googlande kom jag fram till att man enbart ska hålla in en viss tangent innan & under dom första 10 sekunderna av rippningen av skivan, för att komma förbi kopieringsskyddet. Funkade för mig i vilket fall.
Tror det var mellanslag eller F, testa dig fram. Det var över ett år sen jag testade det så jag kommer inte riktigt ihåg vilken tangent...

Ok, tack så mycket! Det är svar som dessa som passar på sweclockers

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk

Kan vara att skivan är skrivskyddad som sagt. Testa en annan skivan, funkar det så har jag sagt svaret i tidigare i meningen.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Den berättar för Microsoft vad som spela med den. På samma sätt som Internet Explorer och Google Chrome berättar för deras företag vilka adresser du går in på.

Byt program eller strunta i att ripa den och hoppas att inget har lagts in i hemlighet precis som det upptäcktes att Sony skivor gjorde.

Permalänk
Medlem

Har testat ett antal tangenter nu, utan framgång. Blir väl att prova ett annat program.
Det har alltid funkat att rippa med tidigare CD's, så det måste vara skivorna det är "fel" på.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Hedersmedlem

§ 7 Piratkopiering

Det är inte tillåtet att sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddat material.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner kring detta förbjudet. Den svenska och internationella lagstiftningen är svårtolkad och föränderlig. Moderatorerna är inte jurister som kan bedöma varje enskilt fall och avgöra om det är tillåtet eller inte. Av denna orsak är dessa diskussioner förbjudna.

Med andra ord...

* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.