Exportera mail från Mail till Gmail?

Permalänk
Medlem

Exportera mail från Mail till Gmail?

Med allt fler mobila enheter i mitt "stall" vill jag gärna göra mina mail åtkomliga från alla enheter. Därför började jag forska i att sätta mina "normala" adresser till Gmail och tror mig förstå hur det fungerar, men har dock inte hittat hur jag ska lyckas exportera mina nuvarande mail till Gmail. Vet att det finns lösningar för Windows med Gmail Uploader eller vad den nu heter, men finns det motsvarande till Mac?

/
Hedgren

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem

Jag tänkte detsamma och upptäckte att det går att använda Gmail med Mail. Det bästa av båda världar. Jag läser, sorterar och skriver i Mail och allting läggs på mitt gmailkonto. Om inte internet är tillgängligt, så har jag en backup av mina mail på datorn. Är jag utan min Macbook kan jag ändå logga in på en annan dator och ha tillgång till allting.

Visa signatur

"Nobody knows the age of the human race, but everybody agrees that it is old enough to know better."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurvy
Jag tänkte detsamma och upptäckte att det går att använda Gmail med Mail. Det bästa av båda världar. Jag läser, sorterar och skriver i Mail och allting läggs på mitt gmailkonto. Om inte internet är tillgängligt, så har jag en backup av mina mail på datorn. Är jag utan min Macbook kan jag ändå logga in på en annan dator och ha tillgång till allting.

Jo, jag vet att det går att använda så också, men det är inte vad jag är intresserad av. Jag har för många(?) anslutna enheter som jag använder dagligen, därför vill jag ha allt "uppe i molnet".

När jag la till kontona i Gmail så synkande den upp mail från 31/8 till nu, men inte tidigare. Jag måste därför exportera ett antal mail från Mail till Gmail så jag kan få precis allt i molnet.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]