Permalänk
Medlem

väldigt snyggt, men jag måste bara säga att skruvarna åker bort bort bort:S
Kan du inte försänka hålen, använda försänkta skruvar och sen spackla hålen med någonting, eller iaf använda täckbrickor i träfärg för att täcka skruvhuvena..

Du har gjort hela chassit i trä och sen får man se skruvarna, det blir typ som att se Megan Fox med endast en tand i käften..

DVS Mycket snyggt, ända tills man kollar detaljer:P

Fixa en lösning, så röstar jag gladeligen högre!

Visa signatur

Roses are red, My name's Dave, This poem makes no sense, Microwave.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dattuz
Kan du inte försänka hålen, använda försänkta skruvar och sen spackla hålen med någonting, eller iaf använda täckbrickor i träfärg för att täcka skruvhuvena..

Du har gjort hela chassit i trä och sen får man se skruvarna, det blir typ som att se Megan Fox med endast en tand i käften..

Ska bli. Väldigt roligt att du jämför med planetens sexigaste kvinna ;>

Permalänk
Medlem
Citat:

Håller med dock istället för att spackla går det ju bra att bara laga små
pluggar/lock eller vad man vill kalla dem.

Permalänk
Citat:

Håller med och fan va skönt att du inte jämförde med en bil

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Hedersmedlem

Bästa trächassit jag någonsin sett, men är inte rötterna för fläkthålen lite spröda kanske? Går de inte lätt sönder?

Tänkte själv göra ett trächassi en gång men tänkte sedan: alldeles för krångligt:P Så det är roligt att se någon som verkligen är motiverad.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MulleEng
Bästa trächassit jag någonsin sett, men är inte rötterna för fläkthålen lite spröda kanske? Går de inte lätt sönder?

Tänkte själv göra ett trächassi en gång men tänkte sedan: alldeles för krångligt:P Så det är roligt att se någon som verkligen är motiverad.

Tackar :>

Fläktgallren sitter som sten. Men det är inte meningen att man ska gå runt och ta på dom, men det är rikligt med lim på baksidan som håller dom på plats :>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Håller med dock istället för att spackla går det ju bra att bara laga små
pluggar/lock eller vad man vill kalla dem.

Japp exakt så har jag gjort idag. Små ek lock :> Ni får se hur det blev i galleriet som kommer upp om några dagar eller veckor.

Permalänk

Skitläckert! Man ser att det är mycket hantverk bakom detta, kolla in träramen runt hela lådan! Det är inga 45 graders vinklar inte.. kanonsnyggt, verkligen! Vad mycket tid på passning du lär lagt ner.

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt
Dock hade jag nog pluggat allt utvändigt för att få bort skruvarna (om jag fårvara lite petig)
10/10 från mig trots skruvarna

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Jag är imponerad! Det är inte ofta man ser någon som jobbar så mycket med detaljer på ett trächassi. Ek är dessutom extremt vackert tillsammans med furu. Bra bilder. Det enda jag kan tipsa om - använd inte inte datorn som server. Verkar vara lätt att få root access på den isf.

Klar 10:a!!!

Visa signatur

Hinc robur et securitas

Permalänk
Medlem

Fint bygge!!

9p

Permalänk
Medlem

jävlar vilka detaljer måste ha varit lagom drygt att bygga? men säkert kul iaf. 10p

Visa signatur

Älskar plexiglas och neon

Permalänk

Inte så ofta man ser ett såhär detaljerat trächassi! Snyggt!

Visa signatur

MVH Sebastian

Permalänk
Medlem

tokit snyggt!

Visa signatur

Intel C2D e8400@4,0 Gigabyte GA-EP45-ds4 3gb hyperx 8500@.nVIDIA 8800GT . 1 TB sataII.Acer Aspire s3. i5. 320gb hybrid. 4 gbram.iMac 27" i5 2.8 . 3 tb. 12 gbram. hd57xx

Permalänk
Medlem

Fan va snyggt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RJD
Det enda jag kan tipsa om - använd inte inte datorn som server. Verkar vara lätt att få root access på den isf.

Klar 10:a!!!

Hahaha!

Nej men säger likadant, en klar 10:a! Sånt här ska man vara stolt över

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 4GHz /w cooler master hyper 212 | 2.2 Tb + Intel x-25 80gb | Corsair 4 Gb 1333 MHz | ASUS P7P55D LE | Corsair TX 650W | XFX HD5870 @ 1GHz | Logitech G9 | Roccat Taito | ASUS 22" | Dynavoice M-85 | 22423 3dmark 06 | 19107 3dmark vantage | cooler master HAF 932
Fraktfritt på inet https://www.inet.se/artikel/6101343/

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att jag gillar detta starkt.. Brukar inte gilla trä chassin men du har verkligen lyckats. sjukt snyggt kunde men ge högre poäng så men kan iaf säga att jag ger dig 12 /10 för detta gillas starkt

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!

Permalänk
Medlem

:')

Underbart

Visa signatur

Jamen hejsan!

Permalänk
Medlem

Ide är att sätta in gröna neon rör, så du får upp "skogs-känslan" mer=)

Permalänk
Medlem

Nja...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1994
Ide är att sätta in gröna neon rör, så du får upp "skogs-känslan" mer=)

Ide är inte alls att sätta in gröna neonrör... Se http://sv.wikipedia.org/wiki/Ide för mer information Förlåt, jag kunde inte låta bli att slänga in en kommentar.

Visa signatur

Hinc robur et securitas

Permalänk
Medlem

Lite svårt att se på sista bilden men det är fläktar där, dom lyser grönt så jag tänkte på det 1994 ;>

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sjukt läckert Bra jobbat!!

Visa signatur

(V)
(O.o)
(><)
/_|_\

Permalänk

riktigt najs

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg låda! Bra jobbat! 5 av 5.

Visa signatur

CPU: Intel i7-950 @ stock, Noctua NH-U12P | MoBo: ASrock Extreme3 X58 | Ram: 6gb Corsair Dominator 1600mHz | GPU: 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1gb OC i SLI | HDD: 1x Corsair F80 + 1x Samsung Spinpoint 1tb | PSU: 850w Chieftec Nitroseries | Chassi: NZXT Phantom - Black

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

fyfan...

Visa signatur

Fia med knuff är det ursprunget till Dota 2.

Permalänk

nej fy fan va snyggt och så jävla proffsigt gjort ^^

Permalänk
Medlem

riktigt najs:P 5/5 poäng

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk

säger bara en sak! COOLT! eller ja nu blir det fler saker efter det men: Keep up the good work! Blev nästan sugen själv på att ge mig på ett sådant här projekt!

Visa signatur

Intel Core i5 4690k @ 4.8 Ghz | 16 Gb 1600MHz Hyperx Fury | EVGA GTX 1080 FTW @ 2113MHz |