Permalänk
Medlem

XFX 4870 vs 4870 lite version?

Hej beställde ett sådant kort från Inet, fick meddelande att det kom fram idag, tänkte kika genom inets sida och tittade på kortet snabbt igen och nu är det en helt annan bild på kortet än det var när jag beställde det.

Den som är ute på sidan idag är någonslags lite version med sämre kylning tydligen än den som jag hade tänkt mig att köpa, är det verkligen någon stor skillnad eller skall jag reklamera den.

Den som jag tänkte mig ser ut som http://www.xfxforce.com/en-us/products/graphiccards/HD%204000... och den från
inet https://www.inet.se/datorkomponenter/grafikkort/xfx-radeon-hd... .
Har även försökt hitta olika review på korten men hittar bara standard kylningen och inte lite versionen så svårt o veta.

Tacksam för all hjälp här.

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Medlem

du har alltid 14 dagars "öppet köp" bara skicka tillbaka och förklara läget. du kommer förmodligen få stå för frakten.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Jo sant men ifall det var en helt annan bild än vad det är idag så känns det lite false adv. men sak samma min fråga är ifall dom är lika bra eller ifall jag bör byta ut den eftersom som jag sa hittar inga tester för lite versionen. Tack igen för all hjälp.

Visa signatur

Crack the world.....

Permalänk
Medlem

Jag tror nog den på inets sida är bättre, så länge du inte ska köra crossfire. Referenskylaren är bättre då eftersom luften åker ut ur lådan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av j0h4nN
Jag tror nog den på inets sida är bättre, så länge du inte ska köra crossfire. Referenskylaren är bättre då eftersom luften åker ut ur lådan.

Precis vad jag också tänkte med att luften blåses ut, men men får väl vänta och se då, tråkigt bara nu när allt har kommit och så skall man vänta 1 vecka till för att plocka ihopp allt "sucks" .

Visa signatur

Crack the world.....