Mystiskt problem med NAT och Xbox-live.

Permalänk

Mystiskt problem med NAT och Xbox-live.

Hej!

Min internet uppkoppling fungerar nästan alltid perfekt förutom när jag och en av mina kompisar ska lira. Det är alltid samma kompis som det inte funkar med alla andra funkar det jättebra med. Hos min morsa funkar det bra, men inte här hos farsan så det måste vara något med mitt setup.

Jag har ett Zyxel någonting bredbandsmodem/router som är kopplat till en netgear WGR614 v9. Xboxen har klagat lite på mina NAT inställningar. när jag ska åtgärda det så går det bara att stänga av NAT helt och då går det inte att ansluta överhuvudtaget. Jag har spray som nu har blvit glocalnet hastigheten är cirka 8mbit.

Någon vänlig själ som vet eller har något tips hur jag ska göra?

Permalänk
Medlem

Om ditt Zyxelmodem även har en routerfunktion så har du ju dubbla routrar, lite onödigt och ovanligt meckigt. Ställ modemet i bryggat läge och skicka det externa ipt till din netgear och sköt all routing från denna. Där ska du även öppna portarna för xbox live till xboxens ip (som du förslagsvis sätter statiskt).
3074 TCP/UDP
88 UDP

Edit:
När du kör test connection på xboxen så ska NAT hellst hamna på open, moderate är halvdåligt medans strict är sämst.