"RS232 crimp pins"

Permalänk
Medlem

"RS232 crimp pins"

Hej. min hårddisk crashade för ett tag sedan och jag har bestämt mig för att försöka laga den. kollat upp guider på nätet och så och börjat samla på mig delarna jag behöver.
en sak fattas och det är dom här pinsen.. vet inte exakt vad det är för något eller vad dom kallas på svenska så har inte kunnat lokalisera några. en sökning på google ger bara helt fel resultat.
Så jag undrar om någon här skulle kunna informera mig om exakt vad det är och vart jag kan tänkas hitta några?

http://www.youtube.com/watch?v=29FztWJVxbM (videon där dom nämns)

http://www.frys.com/product/2065227 (länk från videon. tror bara man kan beställa inom usa, fast är inte säker. hur som helst vore det trevligare med en mer lokal källa)

Permalänk

Har du kollat på elfa.se ?
Under kontaktdon -> datakontaktdon

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Du kan använda de små kontaktdonen till tryckknappar och lysdioder från ett datorchassi eller kontaktdonen från vissa interna USB-anslutningar. Finns många andra saker som har kontakt som också passar. Leta lite i din datorskrotlåda så hittar du säkert någonting lämpligt.

Permalänk
Medlem

Är det stiftlister du letar efter eller vad?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

PM:a dina adress så kan jag skicka ett gäng.

//j

Visa signatur

Senast redigerad av jezper, 3010-01-01 klockan 25:02

Permalänk

dom pinsen är ju så små så det borde fungera om du har ett gammalt chassi som du kan sno kablarna från power knappen mm

ännu bättre om du har ett chassi med bara massa lösa stift för en kabel i varje istället för att dom som här är hopparade 2 och 2

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows