Köra HD4830+HD4850 eller endast HD5750/5770?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xqee
Ja självklart Jag ser allt ner till ATI Overdrive, under där ska Crossfire fliken finnas, men det finns inget där. Har även använt GPU-Z och där är Crossfire Disable.

Man vet aldrig;) Har du kollat så att båda pci-e portarna är aktiverade eller vad man ska säga? Jag googlade lite och jag tror jag kanske kom på en lösning, värt och testa iaf. Gå in på enhetshanteraren --> bildskärmskort --> höger klicka och aktivera dina grafikkort om dom är inaktiverade

Permalänk

När jag stoppade i ett till kort för nån veckasen kom fliken upp av sig självt när jag startade datorn:) Din brygga kanske är paj? Vild gissning men testa med en annan om du har.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Emil: Där har jag redan kollat, har verkligen försökt det mesta Men tack för tipset

Har även testat kortet och det funkar, det nya alltså. Imorrn får jag låna en brygga så det blir det som jag får hoppas på är felet. Tack för tipsen, fortsätt tipsa om ni kommer på nått, hör av mej hur det gick imorrn med ny brygga

Permalänk
Medlem

Märkte även nu att i GPU-Z så står det olika Catalyst versioner på båda korten, kan vara så, ska helt enkelt ta ut ett i taget och installera nyaste drivern, gör det efter träning och berättar om det funkade!

Permalänk
Medlem

Nu har korten samma driver version, ingen skillnad...blir tokig. Vad kan felet vara? Jag har ett Crossfire moderkort, en brygga(som KAN vara sönder, får helt enkelt testa imorrn med en ny) och 2 crossfire kort.

Permalänk
Medlem

Även testat att byta Crossfire brygga samt testat 2 stycken. INGET funkar för mej, vad ska jag ta mej till? Har även testat bytt plats på korten etcetc.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xqee
Även testat att byta Crossfire brygga samt testat 2 stycken. INGET funkar för mej, vad ska jag ta mej till? Har även testat bytt plats på korten etcetc.

Har du aktiverat andra PCI platsen i BIOS?

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RymdSegel
Har du aktiverat andra PCI platsen i BIOS?

Jag har inte hittat nått sånt i BIOS, verkar inte finnas. Tips på vad det skulle kunna heta?

Permalänk
Medlem

Men eh. . . Vad har du för moderkort?

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Medlem

Jag har ett ASROCK A770CrossFire.

Permalänk
Medlem

Nu har jag även testat att flasha biosen i korten så att det är samma bios, utan att det hjälpte, installerade om nyaste drivers efter flashningen också.

Permalänk
Medlem

Problemet fixat, var en switch på moderkortet som behövde ändras från 16x till 8x/8x

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xqee
Problemet fixat, var en switch på moderkortet som behövde ändras från 16x till 8x/8x

Så bra då

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xqee
Problemet fixat, var en switch på moderkortet som behövde ändras från 16x till 8x/8x

det var den som motsvarade att ändra i bios

får man se 3dmark resultat snart då?

Permalänk
Medlem

Ett nytt problem nu. Jag kan vara inne i windows, jag kan spela wow(har bara testat lite), men DIREKT när jag försöker starta 3dmark 06 testet så stängs datorn av direkt. Måste vänta ett tag, stänga av strömbrytaren sen starta upp igen efter typ 5 sekunder. Jag har 550W nätagg, borde räcka.

Permalänk
Medlem

nytt PSU och allt funkar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xqee
nytt PSU och allt funkar!

Nice, då vill vi se 3dmark resultat 06 och vantage

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

3dmark 06 är ungefär 9300 till 13000 poäng, vantage har jag inte testat ännu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xqee
3dmark 06 är ungefär 9300 till 13000 poäng, vantage har jag inte testat ännu

Okej, vad kör du för prolle?

Jag ökade med runt 4-5k i 06 när jag köpte ett till 4850. Körde olika prollar x3 720be och x4 965be men jämförde inte resultaten vid processorbytet. Får typ 20k i 06 @ stock och 13k i vantage:)

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Jag har en AMD Phenom x4 BE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xqee
Jag har en AMD Phenom x4 BE

Phenom alltså? Typ en 9850be ?

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

ops, glömde 9850 ja hah