Sony Vaio VGN-NW21JF för 6499kr, bra köp? annars tips till tjej m specifika krav?
Hej!
Jag är ute efter en bärbar dator med dessa specifikationer:
4GB RAM
Minst 320 hårddisk
Bra kvalité på processor (intel dual core el bättre)
Webcam
Minneskortläsare
Inte väga mer än 2,8 kg
Vill inte ha en glossy finish på utsidan av datorn, mkt viktigt!
Jag känner att jag kan tänka mig Toshiba (vad jag har nu), Dell eller Sony Vaio.
Dessutom har jag tidsbrist, kommer bara vara hemma i Sverige i en vecka & måste därför köpa den i butik (bor annars i england, men vill ha svenskt tangentbord) under denna vecka eller början på nästa vecka.
Jag använder min dator endast till att surfa på internet, prata på skype, kolla på youtube/TV4-play osv, har ungefär 10 000 bilder som ska få plats men annars är det allt. Jag spelar aldrig spel, laddar varken hem musik eller film (har spotify för musik).
Det som är viktigt för mig är att min dator ska vara snabb, vill köpa kvalité framför någonting annat - men det skadar ju inte att den är snygg - MEN glansig framsida är INTE vad jag tycker är snygg, vill att den ska vara matt! Också viktigt att den är relativt tyst & inte överhettar lätt. skärmen kan vara glossy, men som sagt, vill absolut inte se alla fingeravtryck på hela datorn, skulle störa mig enormt mkt på det.
Vill också att den inte ska kännas för stor & klumpig, just nu har jag en 3,5 år gammal toshiba som väger 2,8kg vilket känns som min max-gräns då jag reser mkt.
Jag hade tänkt mig att spendera max 6700kr.
Den jag hittat som jag tycker verkar bra såhär långt är denna Sony Vaio VGN-NW21JF för 6499kr (ringde till Phone house & dom hade den i lager på flera av deras butiker i sthlm för samma pris).
Det jag sett som den stora skillnaden mellan denna & den ca 1500kr dyrare Sony Vaio:n är att den här inte har ett dedikerat grafikminne bla. Jag undrar, baserat på det jag just skrivit att jag söker, är det så viktigt?
Här är länken:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=511562
Här är lite snabb fakta om den:
4 GB RAM
320 GB hårddisk
Intel pentium DC T4300, 2.1 Ghz
Vore otroligt tacksam för er hjälp! Mottager tacksamt andra rekommendationer till mig vad ni tycker jag borde köpa baserat på det jag sagt att jag använder den till.
Julhälsningar,
Londontjejen