Erbjudanden på Steam

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mupp3n:

? Varför länka till nåt som alla vet om så fort dom startar steam?

Varför läsa tråden när du ändå ser allt när du öppnar Steam?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anders.149:

Varför läsa tråden när du ändå ser allt när du öppnar Steam?

Ja precis! Varför ha en tråd

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Tråden är bra för mig som har datorn och Steam igång 24/7. Hade missat många erbjudanden om det inte varit för tråden och alla snälla personer som skriver dom här.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mupp3n:

Ja precis! Varför ha en tråd

Du har förvisso en poäng, men..

..alla är inte in på Steam dagligen och ser vilka erbjudanden som finns. Vissa erbjudanden är korta (Rockstars veckan är det extremaste jag sett hitills, handlade det om 3 timmar) vilket gör att man lätt kan missa något intressant. Personligen bryr jag mig inte om att nämna erbjudanden med 10% rabatt utan enbart större rabatter som kan vara värd att ta en titt på.

Å andra sidan, Welcome to Steam fungerar ju också bra, likasom Steamforumets tråd för erbjudanden: Steam Deals and Price Reductions! - Steam Users' Forums

Personligen gillar jag diskussionen som ofta uppstår om de erbjudanden som nämns i tråden.

Permalänk
Medlem

Personligen har jag stängt av att Steam startar automatiskt med Windows, varför skulle jag vilja ha Steam körandes i bakgrunden när jag inte spelar spel som kräver Steam? Sen har jag inte alla spel i Steam, så därför kör jag inte alltid klienten varje dag.

Med andra ord så har inte jag full koll på allt Steam gör dag ut och in.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Personligen har jag stängt av att Steam startar automatiskt med Windows, varför skulle jag vilja ha Steam körandes i bakgrunden när jag inte spelar spel som kräver Steam? Sen har jag inte alla spel i Steam, så därför kör jag inte alltid klienten varje dag.

Med andra ord så har inte jag full koll på allt Steam gör dag ut och in.

Steam tar inget av datorn.
Lägg dina andra spel i Steam? Så har du gameoverlay i varenda spel du nu har, så kan du chatta med vänner t.ex. eller browsa nätet i spelen.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Skrivet av Mupp3n:

? Varför länka till nåt som alla vet om så fort dom startar steam?

Startar extremt sällan steam räcker det som orsak?

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Steam tar inget av datorn.

Alla processer, även Steam "tar av datorn" oavsett hur mycket eller lite det är. Speciellt när många andra program också lägger in skrot att starta med Windows som inte är nödvändigt (många bäckar små, blir till slut en seg login). Den ska startas enbart när den behövs och inget annat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Alla processer, även Steam "tar av datorn" oavsett hur mycket eller lite det är. Speciellt när många andra program också lägger in skrot att starta med Windows som inte är nödvändigt (många bäckar små, blir till slut en seg login). Den ska startas enbart när den behövs och inget annat.

Ha inte den vid uppstart av datorn, utan starta upp den själv när datorn är igång?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Begone evil mistake!

Permalänk

Bioshock 2 prissänkt igen till 29,99 euro nu

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Avstängd

Shattered Horizon har free weekend. Supreme Commander 2 har 50% rabatt.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Rickard11:

Bioshock 2 prissänkt igen till 29,99 euro nu

Det enda jag väntat på, dags för ett köp snart.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rickard11:

Bioshock 2 prissänkt igen till 29,99 euro nu

Fin prissänkning, påminner mig om att det börjar bli dags att köra igenom föregångaren någon gång.

Skrivet av Mupp3n:

Shattered Horizon har free weekend. Supreme Commander 2 har 50% rabatt.

Seriöst, jag nämnde ju free weekend på Shattered Horizon på förra sidan, och du klagade på det! =P
Det är dessutom 50% rabatt under helgen, kostar nu 10€.
Save 50% on Shattered Horizon on Steam

Fin rabatt på Supreme Commander 2, lite osäker på om det är värt att köpa eller om föregångaren med expansion håller sig bra ändå. Någon som har några synpunkter på detta som kört bägge spel?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av anders.149:

Fin rabatt på Supreme Commander 2, lite osäker på om det är värt att köpa eller om föregångaren med expansion håller sig bra ändå. Någon som har några synpunkter på detta som kört bägge spel?

Från vad jag har hört så är Supreme Commander 2 ganska värdelöst, de har en konsoll-vänlig interface å kontroll schema på PC versionen vilket tydligen ska fungera väldigt dåligt. Spela vidare på 1:an du..

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Vill ha ett erbjudande på Torchlight igen!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Firkraag:

Från vad jag har hört så är Supreme Commander 2 ganska värdelöst, de har en konsoll-vänlig interface å kontroll schema på PC versionen vilket tydligen ska fungera väldigt dåligt. Spela vidare på 1:an du..

Tack, får bli att skippa den då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAjben:

Vill ha ett erbjudande på Torchlight igen!

Tja, det kostar bara 160:- just nu som nuvarande standardpris, vilket inte är så dyrt. Svårt att veta när de tänker köra kampanj på det igen, det var senast när Mac-versionen lanserades. Nu lär det väl inte hända nåt på ett tag innan de kommer med någon annan nyhet eller generell sänkning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAjben:

Vill ha ett erbjudande på Torchlight igen!

mohaha jag köpte det för 40kr på steam holiday sale
Tror det kommer dröja ett tag tills det är det

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Jag slog till på Supreme Commander 2 och trots allt skit man läst av användare (mestadels gamla SupCom 1 lirare) så vart jag positivt överaskad över hur kul det är. Jag körde precis en 4on4 och det var nå galet roligt med episka slag. Single-playerkampanjen har jag inte rört och kommer inte göra heller. Spelar bara online.

Så om någon är sugen på ett roligt, lättillgängligt och relativt simpelt online-RTS så rekommenderar jag SC2, särskilt nu när det går för 160:- med 50% avdraget!

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Phenom II X4 965BE @3,9GHz &1,47V | Club 3D Radeon HD 4870 512MB | 8192MB Mushkin XP2-6400 | Corsair CMPSU-750HX | MSI DKA790GX Platinum | Seagate Barracuda 7200.10 320GB | Seagate FreeAgent 500GB | NOCTUA NH-U12P | G15v2 + G7 ("carbon fibre-look") | Cooler Master Cavalier 3 Black | Logitech X-230 | Samsung SyncMaster 204B
HTPC:AMD X2 4850e | Corsair TWIN2X 6400C4 | GeForce 7900GT | Asus M2N-E | iMon Inside |

Permalänk
Medlem

Starcraft

Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Jag slog till på Supreme Commander 2 och trots allt skit man läst av användare (mestadels gamla SupCom 1 lirare) så vart jag positivt överaskad över hur kul det är. Jag körde precis en 4on4 och det var nå galet roligt med episka slag. Single-playerkampanjen har jag inte rört och kommer inte göra heller. Spelar bara online.

Så om någon är sugen på ett roligt, lättillgängligt och relativt simpelt online-RTS så rekommenderar jag SC2, särskilt nu när det går för 160:- med 50% avdraget!

Jag vet inte hur man förkortar Supreme Commander men SC2 är StarCraft2 och inget annat

Permalänk
Medlem

Pre-purchase Magic: The Gathering - Duels of the Planeswalkers on Steam man får första expansionen gratiiss!!!:O
För 8.99€..

dock så verkar det spewlet suga?;)

Vill ha nya releaser med bra erbjudanden till mac! eller åtminstonde TF2!:D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JohnMAD:

Jag vet inte hur man förkortar Supreme Commander men SC2 är StarCraft2 och inget annat

SupCom 2 eller SCom 2 är förkortningen.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnMAD:

Jag vet inte hur man förkortar Supreme Commander men SC2 är StarCraft2 och inget annat

Inte då. Starcraft 2 förkortas SCNGBS

Star Craft with Nicer Graphics But still the same Shit.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Solaris:

Inte då. Starcraft 2 förkortas SCNGBS

Star Craft with Nicer Graphics But still the same Shit.

Och det är ju bara bra.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Och det är ju bara bra.

Vad är ens syftet, om man bortser att Blizzard kommer tjäna miljarder på en massa koreaner och andra muppar som önskar att de hade födds som koreaner, med Star Craft 2 om du redan har Star Craft?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Solaris:

Vad är ens syftet, om man bortser att Blizzard kommer tjäna miljarder på en massa koreaner och andra muppar som önskar att de hade födds som koreaner, med Star Craft 2 om du redan har Star Craft?

Det är nytt..

Precis som med FIFA, NHL, Tiger Woods, THPS, Skate, COD, MOH och alla andra FPS spel. Som dock inte innehåller nånting direkt 'nytt'

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Skrivet av Solaris:

Vad är ens syftet, om man bortser att Blizzard kommer tjäna miljarder på en massa koreaner och andra muppar som önskar att de hade födds som koreaner, med Star Craft 2 om du redan har Star Craft?

Ja varför köper man nya saker och ting?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Solaris:

Inte då. Starcraft 2 förkortas SCNGBS

Star Craft with Nicer Graphics But still the same Shit.

Du verkar ju vara påläst om SC2! haha

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II