Erbjudanden på Steam

Permalänk
Hjälpsam

Spore är jag lite halvsugen på.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Här är dagens: Racing day

Okej, Burnout Paradise hade ett helt okej pris, men Shift däremot är jag besviken på. Blir inget köp alls

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Inaktiv

Need for Speed: Shift, 25% rabatt (22,5€)
Burnout Paradise: The Ultimate Box, 75% rabatt (3,74€)
Need for Speed Undercover, 50% rabatt (10€)

EA Week

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anders.149:

Need for Speed: Shift, 25% rabatt (22,5€)
Burnout Paradise: The Ultimate Box, 75% rabatt (3,74€)
Need for Speed Undercover, 50% rabatt (10€)

EA Week

Synd man redan har Burnout, sjukt billigt ju, sjukt kul spel också om man har ett par st att göra Challenges med.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Blir det att köpa Burnout Paradise idag, dead space imorgon och mass effect2 på lördag då om inte priset blir allt för dåligt.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gaston85:

Blir det att köpa Burnout Paradise idag, dead space imorgon och mass effect2 på lördag då om inte priset blir allt för dåligt.

Dead Space utan gamepad är rätt ospelbart, FYI. Är det inte något problem så kör på.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anders.149:

Dead Space utan gamepad är rätt ospelbart, FYI. Är det inte något problem så kör på.

Går finfint om man stänger av Vsync.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Dead Space utan gamepad är rätt ospelbart, FYI. Är det inte något problem så kör på.

Blir det ett spel till att köra med xbox dosan helt enkelt.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Entusiast

Jobbigt att dom kommer ha ME2 försäljning helgen innan löning, det är kört för min del. Blir väl kanske Dragon Age expansionen iaf ifall den går ner till ett sjysst pris (50% off @ 15€?)

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mupp3n:

Går finfint om man stänger av Vsync.

Det löste inte problemet med mus och tangentbord för mig. Nu minns jag inte allt vad det var som krånglade (6-7 månader sedan jag försökte spela det) men ja, spelbart var det inte.

Skrivet av Gaston85:

Blir det ett spel till att köra med xbox dosan helt enkelt.

Det bör fungera betydligt bättre. Jag har sedan köpet av DS köpt en 360-kontroller till PC'n men inte känt behovet av att "prygla mig själv/prova kontrollern med spelet" igen.

I rapporter från E3 så sägs det att DS2 kommer få bättre PC-kontroller iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Det löste inte problemet med mus och tangentbord för mig. Nu minns jag inte allt vad det var som krånglade (6-7 månader sedan jag försökte spela det) men ja, spelbart var det inte.

Det bör fungera betydligt bättre. Jag har sedan köpet av DS köpt en 360-kontroller till PC'n men inte känt behovet av att "prygla mig själv/prova kontrollern med spelet" igen.

I rapporter från E3 så sägs det att DS2 kommer få bättre PC-kontroller iallafall.

Kan åtminstone hoppas det, sjukt tråkigt med dåligt portade kontroller även om det inte är lika tråkigt som när resten av spelet är det också.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Entusiast

Konsollerna har samma siraps känsla som PC, tog ett tag att vänja sig men när man väl gjort det så tycker jag dom passade mycket bättre än 1:1 som många skjut spel har. Det tillförde väldigt mycket till spelkänslan att man var lite seg på att sikta i en otymplig plåtdräkt och inte en super soldat.

Nej, jag hoppas verkligen dom behåller kontrollerna som dom är, oavsett plattform. Ifall de inte har en förklaring till varför han är mer smidig och snabbare, vilket Deadspace 2 verkar ha, då han nu är mer erfaren och inte har en såpass otymplig dräkt längre utan en som är mer stridsduglig.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Inaktiv

Mass Effect 2 kommer kosta 24,99€ *gissar*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaston85:

Torsdag: Racing Day
Fredag Mirrors edge, Dead Space, Spore
Lördag Mass Effect Day
Söndag: Dragon Age Day

Hoppas de blir ett bra pris på Mass effect 2

Har du källa på det? Verkar ju helt skevt, bättre då att köra "Bioware Day/RPG" och "Horror Day" eller liknande...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dixona:

Har du källa på det? Verkar ju helt skevt, bättre då att köra "Bioware Day/RPG" och "Horror Day" eller liknande...

Folk har bytt ut dagen i bild-URL'en och fått reda på vad det är kommande dagar. Så mycket mer källa än så lär du inte få.

Prova själv:
http://cdn.steampowered.com/v/gfx/clusters/frontpage/ea_week_...
Byt ut thursday mot saturday.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Folk har bytt ut dagen i bild-URL'en och fått reda på vad det är kommande dagar. Så mycket mer källa än så lär du inte få.

Värdelöst för mig då ju... :/ Aja, får väll vänta tills nästa rea...

Permalänk
Inaktiv

Mirror's Edge 75% rabatt, kostar 4€
Dead Space 50% rabatt, kostar 10€
SPORE 33% rabatt, kostar 27€
SPORE Creepy & Cute Parts Pack 33% rabatt, kostar 7€
SPORE Galactic Adventures 33% rabatt, kostar 14€
SPORE Complete Pack 33% rabatt, kostar 47€

EA Week

Permalänk
Skrivet av anon42512:

Mass Effect 2 kommer kosta 24,99€ *gissar*

Vore trevligt, men jag tvivlar. Hittills har alla halv-nya spel varit på 33 eller 25%

Permalänk
Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rickard11:

Äsch, hade 5€ fel
Mass Effect 1 för 37 kr är nice ^^

Permalänk

Absolut, och eftersom jag inte spelat något av spelen köper jag båda och börjar med ettan

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Mass Effect 2 239:- på dustin.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

[ot][/ot]

Skrivet av Igelkott:

Mass Effect 2 239:- på dustin.

[ot][/ot]

Verkar dock vara dåligt med ex på lagret. Dessutom kan man ju börja diskutera om det är en fördel / nackdel med skivor... Fast det finns redan en diskussion om det i en annan tråd tror jag.

Edit: Köpte just ME2, har gått och väntat på att det skulle krypa ned i pris. Finns ju ännu billigare någon annan stans men what the heck.

Visa signatur

Lite GFX, lite CPU, en nypa RAM och ett par gig SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheers:

[ot][/ot]

Verkar dock vara dåligt med ex på lagret. Dessutom kan man ju börja diskutera om det är en fördel / nackdel med skivor... Fast det finns redan en diskussion om det i en annan tråd tror jag.

Edit: Köpte just ME2, har gått och väntat på att det skulle krypa ned i pris. Finns ju ännu billigare någon annan stans men what the heck.

Sen är det ju även gött att ha spelen på steam då det känns mycket enklare och smidigare

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av J0hAnN48:

Sen är det ju även gött att ha spelen på steam då det känns mycket enklare och smidigare

Jag trodde att det gick att lägga in på steam när man hade en key, men så var det kanske inte.
Då är väl nuvarande priset OK, men inte mycket mer.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Avstängd

Köpte mass effect 1.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Inaktiv

Butiksköpta ME2 ska gå att registrera med EA Download Manager vilket då gör att man blandannat ska göra att man slipper ha skivan i när man spelar samt kan ladda ner spelet från EA istället för att installera om från skiva. Det ska gå med min Collectors Edition köpt vid lansering men har själv inte provat, en bekant som har exakt samma utgåva har gjort detta och ska fungera bra.

Steams priser på dessa spel är i mitt tycke bra, Collectors Edition/Digital Deluxe Edition har ett riktigt trevligt pris på Steam jämfört med i butik dessutom.

Permalänk
Entusiast

gjorde en deal med jävulen och köpte ME2:CE även fast jag inte hade råd egentligen, blir å snabbspela igenom 1an igen å sen köra på.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Var hämtar steam sina fantasi priser ifrån? Dragon age origins är ju dyrare med rabatt än vad som finns att köpa i butik...

Permalänk
Inaktiv

Save 33% on Dragon Age: Origins on Steam 33.5€
Save 33% on Dragon Age: Origins Digital Deluxe Edition on Steam 36,84€
Save 25% on Dragon Age: Origins Awakening on Steam 22,5€
Save 40% on Dragon Age: Origins + Awakening on Steam 48€
Save 40% on Dragon Age: Origins Digital Deluxe Edition + Awakening on Steam 51€

EA Week

Skrivet av farenheit:

var hämtar steam sina fantasi priser ifrån? Dragon age origins är ju dyrare med rabatt än vad som finns att köpa i butik...

Electronic Arts.