Erbjudanden på Steam

Permalänk
Skrivet av Mupp3n:

Fear + Extraction Point + Perseus Mandate för 75 kr ftw.

Hittar inte det erbjudandet

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rickard11:

Hittar inte det erbjudandet

Det är inget erbjudande utan bara en vanlig artikel. Expansionerna ingår i samma paket: F.E.A.R. - Age Verification

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av anders.149:

Majesty 2 för 7,5€, 75% rabatt: Majesty 2 on Steam

Spelade ettan för många år sedan, skall testa tvåan.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Testade nyss Majestic 2 demo. Överraskad hur bra spelet faktiskt verkar. Stämmningen är ju helt fantastisk! Blev iaf ett givet köp då det bara kostar 74,80sek för att vara exakt istället för nästan 300kr.

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av fammo:

Testade nyss Majestic 2 demo. Överraskad hur bra spelet faktiskt verkar. Stämmningen är ju helt fantastisk! Blev iaf ett givet köp då det bara kostar 74,80sek för att vara exakt istället för nästan 300kr.

Grymt kul, blev sent för mig i går natt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Om ingen sett har de droppa pris på HL2 med 30% Half-Life 2 on Steam

Kanske för dom kunde få 30% större spridning med spelet via mac ^^

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Majesty 2 för 7,5€, 75% rabatt: Majesty 2 on Steam

Tack för tipset, själv har jag inte kört Majesty alls tidigare men blir att köpa uppföljaren nu när det är så billigt och andra säger att det är bra.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Om ingen sett har de droppa pris på HL2 med 30% Half-Life 2 on Steam

Jag ser att Orange Box, inklusive HL2 och Episode 1, kostar 21€ men i beskrivningen står det bara Episode 2, Portal och Team Fortress 2. Jag antar att HL2 och Episode 1 verkligen följer med köpet?

Package: The Orange Box

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Mr Najsman:

Jag ser att Orange Box, inklusive HL2 och Episode 1, kostar 21€ men i beskrivningen står det bara Episode 2, Portal och Team Fortress 2. Jag antar att HL2 och Episode 1 verkligen följer med köpet?

Package: The Orange Box

HL2 är ju rätt uppenbart att det följer med:

The Orange Box - 5 Games. One Box.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

HL2 är ju rätt uppenbart att det följer med:

The Orange Box - 5 Games. One Box.

Ja, enligt den listan är det ganska uppenbart. Men enligt beskrivningen i Steam Store:

Citat:

The Orange Box is a bundle that includes three titles from Valve: Half-Life 2: Episode Two, the second installment in the Half-Life 2 episodic trilogy; Team Fortress 2, the sequel to the game that put class-based, multiplayer team warfare on the map; and Portal, the game that blends puzzles, first person action, and adventure gaming to produce an experience like no other.

Jag har redan Portal och Team Fortress 2 är inte superintressant för mig. Att köpa Episode Two för 21€ hade varit lite snopet.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Om du redan har borde inte orange box vara intressant alls :P..

Klart spelen hänger med., annars kostar HL2:EP1 ca 50 spänn

Permalänk

Det enda jag har redan är Portal. HL2, Ep 1 och Ep 2 med Team Fortress 2 som bonus är en bra deal för 21€ tycker jag.
För övrigt köpte jag det nyss och allt var med, såklart

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Inaktiv

Hade redan HL2 och EP1, så EP2 för (enligt google) 47,60 KR är ganska nice ändå

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Inaktiv

Warhammer 40 000: Dawn of War II Gold Edition för 27,5€, 50% rabatt.: Package: Warhammer 40,000: Dawn of War II Gold Edition
50% rabatt på spelen separat dessutom.

Skrivet av Elgot:

Fin, synd att det fattas ett par spel i serien bara. =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Warhammer 40 000: Dawn of War II Gold Edition för 27,5€, 50% rabatt.: Package: Warhammer 40,000: Dawn of War II Gold Edition 50% rabatt på spelen separat dessutom.

Suveränt, tack för det. Jag som nyligen funderat på att köpa Chaos Rising (har redan DoW II).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anders.149:

Warhammer 40 000: Dawn of War II Gold Edition för 27,5€, 50% rabatt.: Package: Warhammer 40,000: Dawn of War II Gold Edition
50% rabatt på spelen separat dessutom.

Fin, synd att det fattas ett par spel i serien bara. =/

Du menar ett spel? Pandora Tomorrow. Dock fick jag den när jag köpte nåt Splinter Cell paket, exkl Conviction.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Suveränt, tack för det. Jag som nyligen funderat på att köpa Chaos Rising (har redan DoW II).

Lite sugen är även jag.. men har så mycket kvar att spela sedan julrean. Samt allt som blivit liggande från alla weekend deals och liknande.

Skrivet av Mupp3n:

Du menar ett spel? Pandora Tomorrow. Dock fick jag den när jag köpte nåt Splinter Cell paket, exkl Conviction.

Stämmer, hade för mig det var fler. Synd att Pandora inte verkar komma någon gång bara. Det är ju samma utgivare och utvecklare dessutom som med de andra delarna som finns på Steam.

Permalänk
Hjälpsam

King Arthur pack -66%.
Save 66% on King Arthur Pack on Steam
Någon som testat spelet?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Fått 79 på Metacritic även om inga stora sajter typ IGN/Gamespot fanns med där (såg att det fanns recension på Gamespot). Det är ett Total War-liknande spel gjort av en lite mindre firma i Ungern. Blev lite sugen nu, fast köpte ju precis DoW2: Chaos Rising och kör det. Hmmm hmmm... slösa eller spara.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Fått 79 på Metacritic även om inga stora sajter typ IGN/Gamespot fanns med där (såg att det fanns recension på Gamespot). Det är ett Total War-liknande spel gjort av en lite mindre firma i Ungern. Blev lite sugen nu, fast köpte ju precis DoW2: Chaos Rising och kör det. Hmmm hmmm... slösa eller spara.

IGN ska man ALDRIG lyssna på. Deras recensioner och poäng är åt helvete. Dom får betalt av utvecklare att säga nåt gott om dom. Bättre att gå efter gamespot, gametrailers eller nån svensk sida Ej Level/Loading.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Hjälpsam

Hm är sugen men jag tror jag avstår, nu i sommar skall jag inte sitta och spela spel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

IGN ska man ALDRIG lyssna på. Deras recensioner och poäng är åt helvete. Dom får betalt av utvecklare att säga nåt gott om dom. Bättre att gå efter gamespot, gametrailers eller nån svensk sida Ej Level/Loading.

Gamespot hamnade i hetluften när en av deras recensenter fick sparken efter en negativ recension av ett spel samtidigt som spelbolaget hade köpt massor av dyr reklam för spelet på sidan.
Gamespot Fire Gerstmann | Rock, Paper, Shotgun

Med andra ord ska man ta allt de och andra recensenter säger med en viss skepsis. Finns det demo brukar det ge en egen uppfattning om spelet. Metacritic är bra då de ger en sammanställning av recensioner, brukar kolla både positiva och negativa om ett spel där.

Permalänk
Inaktiv

Rätt dumt att snöa in på en viss sida för recensioner, bästa är att hålla koll på flera sidor, och speciellt Metacritic som Buio nämner ovanför. Rätt starkt jobbat av Steam att faktiskt visa länk till Metacritic på spelsidorna. De uppmanar mer eller mindre oss som konsumenter att faktiskt kolla vad folk tycker om deras utbud.

Jag har brukat följa FZ's recensioner men efter exempelvis deras Far Cry 2 recension så ger jag inte mycket för deras omdömmen längre. Bästa är att hålla koll på flera som sagt. Och som Buio säger (fan vad vis du är ) så bör man kolla på både positiva och negativa recensioner då de kan ha upptäckt olika saker när de recenserat. Finns demo bör detta testas.

Permalänk
Medlem

gamespot är riktigt bra.

Permalänk
Skrivet av anders.149:

Rätt dumt att snöa in på en viss sida för recensioner, bästa är att hålla koll på flera sidor, och speciellt Metacritic som Buio nämner ovanför. Rätt starkt jobbat av Steam att faktiskt visa länk till Metacritic på spelsidorna. De uppmanar mer eller mindre oss som konsumenter att faktiskt kolla vad folk tycker om deras utbud.

Jag har brukat följa FZ's recensioner men efter exempelvis deras Far Cry 2 recension så ger jag inte mycket för deras omdömmen längre. Bästa är att hålla koll på flera som sagt. Och som Buio säger (fan vad vis du är ) så bör man kolla på både positiva och negativa recensioner då de kan ha upptäckt olika saker när de recenserat. Finns demo bör detta testas.

Vad var fel med deras Far Cry 2 recension då? Känns som det faktiskt fick ett värdigt betyg. Däremot när FZ gav Operation Flashpoint DR 5 av 5 blev man lite o_O

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rickard11:

Vad var fel med deras Far Cry 2 recension då? Känns som det faktiskt fick ett värdigt betyg. Däremot när FZ gav Operation Flashpoint DR 5 av 5 blev man lite o_O

Okej då, hade för mig de hade 4/5 när jag läste den iofs.
Men ta en titt på förhandstitten och vad de säger där, sen själva recensionen.
Förhandstitt: FZ :: Förhandstitt :: Far Cry 2
Recension: FZ :: Test/Spel :: Far Cry 2

Förvisso inte samma person men det skiljer ju en hel del.
Dragon Rising recensionen är helt klart något av de sämsta recensionerna de har gjort, håller helt med dig där. De har gjort ett par dåliga till men inga jag direkt kommer ihåg. Bästa är ju att hålla koll på fler sidor iallafall.

Permalänk
Inaktiv

Shattered Horizon är fritt att spela i helgen, inte hittat något länkbart på sidan ännu så uppdaterar när jag hittar det.

EDIT: Lite info från forumet finns iallafall.
Steam Users' Forums - View Single Post - Steam Free Weekend June 3-6

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anders.149:

Shattered Horizon är fritt att spela i helgen, inte hittat något länkbart på sidan ännu så uppdaterar när jag hittar det.

EDIT: Lite info från forumet finns iallafall.
Steam Users' Forums - View Single Post - Steam Free Weekend June 3-6

? Varför länka till nåt som alla vet om så fort dom startar steam?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200