Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
Jag får säga att det är kul att se pålästa duktiga människor i forumet. Själv har jag förträngt mina kunskaper inom detta så jag skulle inte kunna dra en sådan uträkning längre. Mycket trevligt.
Men jag tänkte på tiden bilen var i luften. Jag tycket det var väldigt svårt att bedöma hur lång tid det faktiskt tog med tanke på klippningen. Kunde varit två, kunde varit fyra sekunder vilket är en ordentlig skillnad.

Hehe, fick gräva lite i hjärnan jag med där, men det är kul att få användning av sånt man lärt sig en gång i tiden

Ja du har rätt, det gör en väldigt stor skillnad att ändra tiden där, fast även om man går upp till 4 sekunder så funkar det, fast dock bara med ett par tusen newton i marginal. Men så som det är klippt så tror jag faktiskt till och med det är mindre än 3 sekunder ändå. När man ser bakifrån bilen att han nästan är färdig så klipper dom tillbaka till nästan början igen, fast med en kamera inne hos föraren. Hela förloppet mätte jag till ca 3,5 sekunder, och minst en av dom sekunderna är repris från en annan vinkel.

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av guvvan
Ja okej, den ser inte fake ut hela filmen, men ser/känns som att vissa saker inte skulle fungera i praktiken så som det gör på filmen.

edit: http://www.youtube.com/watch?v=kI6geb2gVQw här ser man när dom puttar på grejerna och trixar. mycket som är dit/borredigerat i efterhand.

Har du ens tittat på filmen du länkar till? Vad är det förresten som "ser/känns" som att de inte skulle fungera i praktiken?

Filmen är the real deal, något även du kan få reda på om du sätter dig ner och googlar lite.

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Keeper of the Bamse

Den här är inte heller fake:
http://www.youtube.com/watch?v=8qxylbbjBl4

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Info om Hondas prisvinnande reklamfilm.

"The short video took more than 600 takes before every little step of the machine worked perfectly. True Rube Goldberg followers would never edit a video to fake a perfectly functioning machine."

http://autorepair.about.com/od/glossary/a/honda_rube.htm

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
Ja, bra fråga. Jag undrar hur de gjorde avatar. Tror du de åkte till en annan planet på riktigt då? OCh hittade blå gubbar i en utomjordisk djungel... Och sedan undrar jag lite hur filmen transformers gjordes. Måste varit svårt att bygga de där robotarna på riktigt ;).

Jag får säga att det är kul att se pålästa duktiga människor i forumet. Själv har jag förträngt mina kunskaper inom detta så jag skulle inte kunna dra en sådan uträkning längre. Mycket trevligt.
Men jag tänkte på tiden bilen var i luften. Jag tycket det var väldigt svårt att bedöma hur lång tid det faktiskt tog med tanke på klippningen. Kunde varit två, kunde varit fyra sekunder vilket är en ordentlig skillnad.

Ha,ha kul svar men det är ju skillnad. Dunlop gjorde ju en loop med en Toyota Aygo så varför när mercedes nu kunde gjorde dom det inte. Ligger ju en jädra massa jobb bakom ändå.