Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Den var väl en Tier V medium även förut eller har jag missat nåt? Just nu har den inga fördelar alls jämfört med andra tier V... Vet inte hur detta skulle balansera hela spelet men just nu har dom skapat en vagn som har både en dålig kanon för att vara en tier v och så är den medium...

Den har mer fart nu än förut, istället för det tunga tornet och långa 7.5an.
Dock så funkade aldrig shmallturm pz4 och jag har alltid tyckt den är ful och gillar den nya designen.
Den har pen nog för att gå igenom allt och kan spelas som en medium och flanka fienden.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Ram värkar vara väldigt buggat just nu, 2 tanks som frontal rammar varandra gör knapp skada på varandra medans en tank som åker full fart och träffar en annan i sidan tar massiv skada medans den som stog stilla tar mycket mindre skada..
Sen så lyckades min e-50 göra 900 skada på en lorraine då den backade bort från mig då jag kom nerför backen i 82... Men då tog jag bara 100 skada. Det är väldigt konstigt just nu.

Det är inte alls konstigt, förstår du inte hur fysiken funkar? E-50 väger extremt mycket och Lorraine väger nästan ingenting. Och att du körde i 82 km/h(!!) gör det inte bättre för lorraine. Hög fart + hög massa = jävligt mycket kraft

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Skrivet av Nerus:

Ljudet på BL-10an är ju episkt.

Gillar E-100´s kanon ljud, väldigt maffigt när man bränner av ett skott

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk

Tjena alla snyggingar! Skriv in era Steam namn hära så kan vi lira WoT ihop! Jag har mic och tanks i tier 3-8.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Heta patroner

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Den har mer fart nu än förut, istället för det tunga tornet och långa 7.5an.
Dock så funkade aldrig shmallturm pz4 och jag har alltid tyckt den är ful och gillar den nya designen.
Den har pen nog för att gå igenom allt och kan spelas som en medium och flanka fienden.

Ja men det känns ju helt ogenomtänkt att göra om pzIV till en riktigt medium när man redan hade pzIII/IV...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av WardonE:

Det är inte alls konstigt, förstår du inte hur fysiken funkar? E-50 väger extremt mycket och Lorraine väger nästan ingenting. Och att du körde i 82 km/h(!!) gör det inte bättre för lorraine. Hög fart + hög massa = jävligt mycket kraft

Du har inte läst min tidigare post då jag rammade en t62 med min maus i 24 km/h i nerförsbacke vilket är 190.58 ton i 24... Som träffar en t-62a i sidan och gör den massiva 87 skada.

Och jag är inte en idiot som inte förstår fysik...

Skrivet av Tomas_88:

Ja men det känns ju helt ogenomtänkt att göra om pzIV till en riktigt medium när man redan hade pzIII/IV...

PzKpfw IV var op när den tanken den var upp balanserad mot blev ombalanserad (KV). Och nu hade den en ganska extrem kanon för sin tier.
Nu är den som pz4an ska vara men den är balanserad och funkar fortfarande fint. Spela den som en riktig medium och den gör fint ifrån sig.
Pz3/4 var en prototyp test att mixa en pz3 med en pz4.
Stora skillnaden mellan dem är att pz4 har bättre aim time och den kan ha 10.5 kanonen, Pz4 mer hp pz3/4 mindre hp mer fart och pz4 mer armor.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem

Någon som hunnit testa nya ryska TDn, och kan jämföra de båda?
Favorit?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Någon som hunnit testa nya ryska TDn, och kan jämföra de båda?
Favorit?

Den blir lätt tagen av arty när den står still och aimar. Den har en öppen top.
Men jag har bara sett 1 hittills i spelet och den blev one shottad av arty.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Den blir lätt tagen av arty när den står still och aimar. Den har en öppen top.
Men jag har bara sett 1 hittills i spelet och den blev one shottad av arty.

Hehe smärtsamt, men en klar poäng

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Någon som hunnit testa nya ryska TDn, och kan jämföra de båda?
Favorit?

Skrivet av Saber:

Den blir lätt tagen av arty när den står still och aimar. Den har en öppen top.
Men jag har bara sett 1 hittills i spelet och den blev one shottad av arty.

Jag testade den på test servern och den har väldigt bra armor, studsar mycket. Men som sagt svag mot art. Den är väldigt snabb med...

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerus:

Jag testade den på test servern och den har väldigt bra armor, studsar mycket. Men som sagt svag mot art. Den är väldigt snabb med...

Okej.

Är testservern fortfarande uppe, så man kan hoppa in och testa lite? Typ som eves testserver?
Prova tanksen, bestämma sig och sen grinda på vanliga. Sugen på en tier10 TD nu, och inte USAs. (Har T30 och T95, och är halvägs till tier10 på båda och så nerfas det )

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Okej.

Är testservern fortfarande uppe, så man kan hoppa in och testa lite? Typ som eves testserver?
Prova tanksen, bestämma sig och sen grinda på vanliga. Sugen på en tier10 TD nu, och inte USAs. (Har T30 och T95, och är halvägs till tier10 på båda och så nerfas det )

E4 har nerfad turret armor, annars är den ok. E3 har inte nerfats av vad jag vet.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Weuffelhjaern:

E4 har nerfad turret armor, annars är den ok. E3 har inte nerfats av vad jag vet.

E3:an är nerfad också, den fick försämrad speed och aimtime samt lite sämre reload time tror jag det var enligt patch notes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Den var väl en Tier V medium även förut eller har jag missat nåt? Just nu har den inga fördelar alls jämfört med andra tier V... Vet inte hur detta skulle balansera hela spelet men just nu har dom skapat en vagn som har både en dålig kanon för att vara en tier v och så är den medium...

Inte kört den själv men är kanonerna som på III/IV tycker jag de duger gott till en t v medium. Innan fick jag intrycket av att kanonen på den kanske var lite överdrivet bra. Uppenbarligen inte bara jag eftersom de ändrat den nu.
Men det har säkert gjort den mindre bra att spela med nu, det säger jag inte emot.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Tycker verkligen 8.0 var ett lyft. Grafiken i sig är inte direkt imponerande, det faktum att deras hjälplöst värdelösa bigworld motor inte vill använda mer än 1 tråd är lite väll dåligt 2012. Ljussättningen på vissa kartor ger än mer huvudvärk än något annat. Dock är de fysiska ändringarna ofta ganska kul. Hoppa med sin tank ger ett ganska stort flin på läpparna.

Det jag dock börjar tröttna på och jag menar verkligen trötta på är detta STÄNDIGA grindande som jag nästan tycker blir värre och värre.
Jag har sparat till en ISU152 samt IS-3 i vet inte hur länge. Det kommer ta hur lång tid som helst för en att få någon av dem.
Exempel från förra matchen.
KV.
4 kills,
7 skadade tanks.
3228 i total skada.
1794 i exp (ej x2)
Får totalt 44k kredits.
Sedan kostar ammo 21000 och några tusen på rep.
Detta med Premium.
Det blir 10 likadana rundor för att få ihop YNKA 210000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Tycker verkligen 8.0 var ett lyft. Grafiken i sig är inte direkt imponerande, det faktum att deras hjälplöst värdelösa bigworld motor inte vill använda mer än 1 tråd är lite väll dåligt 2012. Ljussättningen på vissa kartor ger än mer huvudvärk än något annat. Dock är de fysiska ändringarna ofta ganska kul. Hoppa med sin tank ger ett ganska stort flin på läpparna.

Det jag dock börjar tröttna på och jag menar verkligen trötta på är detta STÄNDIGA grindande som jag nästan tycker blir värre och värre.
Jag har sparat till en ISU152 samt IS-3 i vet inte hur länge. Det kommer ta hur lång tid som helst för en att få någon av dem.
Exempel från förra matchen.
KV.
4 kills,
7 skadade tanks.
3228 i total skada.
1794 i exp (ej x2)
Får totalt 44k kredits.
Sedan kostar ammo 21000 och några tusen på rep.
Detta med Premium.
Det blir 10 likadana rundor för att få ihop YNKA 210000.

Skaffa en guld tank blir värt det i längden, Satt och grindade min type en dag med en clan polare drog in ca 3 - 5 mill per dag över en helg, Och nu sitter jag på runt 15 mill så jag är redo när jag grindat fram någon ny tank.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Okej.

Är testservern fortfarande uppe, så man kan hoppa in och testa lite? Typ som eves testserver?
Prova tanksen, bestämma sig och sen grinda på vanliga. Sugen på en tier10 TD nu, och inte USAs. (Har T30 och T95, och är halvägs till tier10 på båda och så nerfas det )

Nej testservern är inte uppe, eftersom patchen är släppt.

Om jag hade varit som du, hade jag kört klart båda dina US TDs, sen kört något annat. De två TD är typ vad man behöver ;).

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

Om man skulle börja spela ett mediumträd. Vilket hade ni valt, och varför?

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerus:

Om man skulle börja spela ett mediumträd. Vilket hade ni valt, och varför?

Jag har spelat lite på alla mediumträd och måste säga att jag nog tycker det amerikanska är roligast, kanske inte nödvändigtvis det bästa men det var den spelstil som passade mig bäst med hyffsat agila, inte jättesnabba tanks och bra viewrange tillsammans med hyffsad skada och accuracy på rull.

Dock är valet upp till personen och dess spelstil, jag tror det finns olika personer som gillar de olika mediumträden, de skiljer ju sig lite mindre än heavy- och TD-träden mellan nationerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerus:

Om man skulle börja spela ett mediumträd. Vilket hade ni valt, och varför?

Franska.
Batchat är överbäst.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerus:

Om man skulle börja spela ett mediumträd. Vilket hade ni valt, och varför?

Beror på vad du vill ha.
Tyska meds är bra snipers och senare ganska fina rammers då dem har både fart och vikt.

Amerikanska tanks är bra vid peakaboo dem är inte snabbast men att dem har lite mindre fart är ingen nackdel dem är ganska agila. + Bra view range.

Ryska har små kanoner men skjuter lite fortare och petar ner fienden typ, Vid senare tier 8+ börjar dem få en ganska fin fart också.
T-62A har väldigt hög rof och har kvar mycket fart när den svänger så den är bra på att snurra runt mål, Har dock ett problem med eld har jag märkt.

Franska trädet är också fint men det är lätt att man blir one shottad av arty om man stannar upp på ett ställe för länge, Då man blir prioriterad för arty vill se om dom kan one shota en. Annars är det kul att komma upp bakom någon och tömma ett mag i dem. Mycket hit and run i franska trädet.

Skrivet av ZandZ:

Jag har spelat lite på alla mediumträd och måste säga att jag nog tycker det amerikanska är roligast, kanske inte nödvändigtvis det bästa men det var den spelstil som passade mig bäst med hyffsat agila, inte jättesnabba tanks och bra viewrange tillsammans med hyffsad skada och accuracy på rull.

Dock är valet upp till personen och dess spelstil, jag tror det finns olika personer som gillar de olika mediumträden, de skiljer ju sig lite mindre än heavy- och TD-träden mellan nationerna.

Tycker alla träd har lite pros and cons och mycket vad är det man vill ha i sin medium?.

Skrivet av JD:

Franska.
Batchat är överbäst.

Näe den är inte överbäst det finns nackdelar med batchaten också.
Tar man en he smäll från något gör det ont även om det är ett tier 3 arty.
Blir man attackerad av någon under en reload och har svårt att fly är det ofta ganska kört.
Men det är kul att rusha runt i light speed och skjuta ut ett mag i någon stackare.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerus:

Nej testservern är inte uppe, eftersom patchen är släppt.

Om jag hade varit som du, hade jag kört klart båda dina US TDs, sen kört något annat. De två TD är typ vad man behöver ;).

Jo får tugga sakta men säkert klart emot dem antar jag
Men såhär efter patch är man ju alltid nyfiken på vad som är nya tank of the month

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Jo får tugga sakta men säkert klart emot dem antar jag
Men såhär efter patch är man ju alltid nyfiken på vad som är nya tank of the month

KV-1S är Flavour of the Month just nu.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC

Permalänk
Medlem

Jasså? Kul
Kanske skulle köpa en för att testa och se lite hur den är, dock är det ju egentligen tier10 som man är ute efter för CW.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Skrivet av Holic:

Jasså? Kul
Kanske skulle köpa en för att testa och se lite hur den är, dock är det ju egentligen tier10 som man är ute efter för CW.

Jag har precis köpt en kv1-s och med 122mm är den grym. Har skjutit ut både kv5 och is3 än så länge.(inte framifrån)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

Jag har spelat lite på alla mediumträd och måste säga att jag nog tycker det amerikanska är roligast, kanske inte nödvändigtvis det bästa men det var den spelstil som passade mig bäst med hyffsat agila, inte jättesnabba tanks och bra viewrange tillsammans med hyffsad skada och accuracy på rull.

Dock är valet upp till personen och dess spelstil, jag tror det finns olika personer som gillar de olika mediumträden, de skiljer ju sig lite mindre än heavy- och TD-träden mellan nationerna.

Skrivet av JD:

Franska.
Batchat är överbäst.

Skrivet av Saber:

Beror på vad du vill ha.
Tyska meds är bra snipers och senare ganska fina rammers då dem har både fart och vikt.

Amerikanska tanks är bra vid peakaboo dem är inte snabbast men att dem har lite mindre fart är ingen nackdel dem är ganska agila. + Bra view range.

Ryska har små kanoner men skjuter lite fortare och petar ner fienden typ, Vid senare tier 8+ börjar dem få en ganska fin fart också.
T-62A har väldigt hög rof och har kvar mycket fart när den svänger så den är bra på att snurra runt mål, Har dock ett problem med eld har jag märkt.

Franska trädet är också fint men det är lätt att man blir one shottad av arty om man stannar upp på ett ställe för länge, Då man blir prioriterad för arty vill se om dom kan one shota en. Annars är det kul att komma upp bakom någon och tömma ett mag i dem. Mycket hit and run i franska trädet.

Tycker alla träd har lite pros and cons och mycket vad är det man vill ha i sin medium?.

Näe den är inte överbäst det finns nackdelar med batchaten också.
Tar man en he smäll från något gör det ont även om det är ett tier 3 arty.
Blir man attackerad av någon under en reload och har svårt att fly är det ofta ganska kört.
Men det är kul att rusha runt i light speed och skjuta ut ett mag i någon stackare.

Jag har nog med långsamt i mitt garage. Ni frestar mig med franska. Detta får vi testa då.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerus:

Jag har nog med långsamt i mitt garage. Ni frestar mig med franska. Detta får vi testa då.

Var beredd på att de är rätt sega och har kassa kanoner fram till ELC eller AMX 12 de två är de första snabba och de har också rätt okej kanoner.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Vilket arty-träd tycker ni bäst om då?
Har spelat tyska tidigare men efter att ha skapat nytt konto (på US) så har jag inte spelat annat än amerikanska mediums. Funderar på om man ska börja med någon arty också men har beslutsångest.
Provar gärna något nytt så står väl mellan franska och ryska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boombastic:

Jag har precis köpt en kv1-s och med 122mm är den grym. Har skjutit ut både kv5 och is3 än så länge.(inte framifrån)

Skickades från m.sweclockers.com

Går att ta IS-3or fram ifrån osso med den, KV-5 också.

Skrivet av Xerbee:

Vilket arty-träd tycker ni bäst om då?
Har spelat tyska tidigare men efter att ha skapat nytt konto (på US) så har jag inte spelat annat än amerikanska mediums. Funderar på om man ska börja med någon arty också men har beslutsångest.
Provar gärna något nytt så står väl mellan franska och ryska.

Franska artyt brukar göra bra ifrån sig och vara riktigt trolligt. ;o
Jag älskar min 261a det är ett underbart arty. Man kan lobba ap och göra fina mängder skada. ;p

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.