Permalänk
Medlem

Fin bump! Fan vad jag garvade!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av halvars90:

Tja jag har en polare som har 10/10 fiber bredband.

Men han har ett problem, han kan nämligen inte komma upp i högre än 1mb/s totalt, alltså med alla torrenter sammanlagt.

Utan om han startar en ny torrent när han har en som går i 1mb/s, så går den ner så mycket som den andra torrenten börjar ladda.

Någon som kan svara på vad som kan vara fel?

Han använder senaste versionen av Utorrent

Skrivet av Henrikfotograf:

de beror väll på hur alla seedar?

Skrivet av halvars90:

tycker detta verkar konstigt jag.. så då om man har 10mbit nätverk så är varje svensson "blåst" eftersom han tror att han kan komma upp i 10megabyte per sekund?

Bara för att man ligger med ett nät på 400 ner så betyder inte det att man kan ladda ner torrents i den hastigheten. torrent filer måste seedas för att kunna laddas ner i "högre" hastigheter. Själv skulle jag säga att jag ligger på ett bra nät: http://www.speedtest.net/my-result/5145159683 höhö. Dock bara för att min hastighet ner är nästan 400 laddar jag definitivt inte ner torrents i 40 mb/s... kanske inte ens 4 mb/s.. Det är helt beroende på hur din specifika torrent seedas. Jag har som högt laddat ner torrents i ca 25 mb/s ***bort/mod***

§7/piratkopiering /screamin-daemon, moderator
Permalänk
Medlem

Klistra den här tråden

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."