Permalänk
Medlem

Värdering av iphone

Hej på er

Visste inte vilket forum jag skulle lägga denna i så ja provar här!
Jag tänkte försöka sälja en vit inplastad iphone 3g s 32gb låst till telia.
Vad tror ni är vettigt att begära för den tror ni?

//EasterN

Permalänk
Hedersmedlem

Men den passar nog bättre här *Flyttar*

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

skick? ålder? garanti? långt kvar på abb?

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

1 dag gammal men orginalplasten kvar runt förpackningen. så jag vet inte hur lång garanti det är på den, men ett år kan jag väll tänka mig. telialåset sitter väll i ett år det med skulle jag tro

Permalänk
Inaktiv

låset till telia sitter i 48 månader, och garanti förljer inte med vid byte av ägare så det spelar ingen roll

Permalänk
Medlem

Re: Värdering av iphone

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EasterN
Hej på er

Visste inte vilket forum jag skulle lägga denna i så ja provar här!
Jag tänkte försöka sälja en vit inplastad iphone 3g s 32gb låst till telia.
Vad tror ni är vettigt att begära för den tror ni?

//EasterN

Varför köpte du den?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

ångerrätt?! lämna tillbaka skiten?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

1 dag gammal och inplastad? Ångerrätt är ett ord du ska lägga på minnet mannen
Är den inte heller startad eller testkörd är det ju solklart mycket enklare för dig.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🍎 Macbook Air 13" (2025) - M4 10C CPU 8C GPU 16GB/256GB
🍏 iPhone 16 PRO 128GB Natural titanium
🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ångerrätten gäller bara om den är in handlad på distans. Tex telefon, internet även säljare inte är i butik.

Visa signatur

Macbook Air 13" (2012)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slayzor
låset till telia sitter i 48 månader, och garanti förljer inte med vid byte av ägare så det spelar ingen roll

4 år..? Vet inte vart det är i från, men min är låst till 12 månader

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Lämna bara tillbaka den ifall du inte vill ha den..

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wisdom
Ångerrätten gäller bara om den är in handlad på distans. Tex telefon, internet även säljare inte är i butik.

Allvar? Så tex om man köper en telefon som en present och sen den som får telefonen inte tycker om det, så kan man inte lämna tillbaka den?

Låter sjukt ju? Självklart får man isåfall lämna tillbaka telefonen i oförändrat skick om det ska godkännas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMax
Allvar? Så tex om man köper en telefon som en present och sen den som får telefonen inte tycker om det, så kan man inte lämna tillbaka den?

Låter sjukt ju? Självklart får man isåfall lämna tillbaka telefonen i oförändrat skick om det ska godkännas

Nej! Finns ingen som helst lagstadgad ångerrätt vid köp i butik. Däremot vid distansköp (Internet, telefon, dörrförsäljning etc) har du alltid 14 dagar på dig att försiktigt få undersöka varan. Med det sagt, har de flesta butiker alltid någon form utav öppet köp eller bytesrätt. Hur det är i Telias fall kan säkert någon annan bättre än mig.

Dock vill jag av egen erfarenhet belysa att de som har bytesrätt/öppet köp inte brukar ha det på produkter som säljs med abonnemang.

Permalänk
Medlem

5000kr

Visa signatur

hahahahahahahahahsdhah

Permalänk
Medlem

Butiken har inget ansvar att ha Öppet köp. Dom flesta brukar dock ha 1 vecka, 30 dagar. Men det är butiken/kedjan som bestämmer om det överhuvudtaget ska finnas.

Bara att gå tillbaka och fråga, kolla om det står något på kvittot. Öppet köp vid obruten förpackning brukar dom allra flesta ha.

Permalänk

Nja inte mycket 2000 kanske...
Jag kan köpa den =)..

Permalänk
Medlem

Bojkotta affärer och köpa allt online tycker jag det låter som

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slayzor

Fel så det skvätter om det.
Telefonen är operatörslåst i 12 månader och kan sen låsas upp för 300 kronor i valfri Telia-butik. Garantin gäller i 12 månader och spelar ingen som helst roll om telefonen bytar ägare under tiden.

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem

På tre är telefonen operatörslåst under hela abonnemangets bindningstid. Är telefonen köpt med abonnemang?
Precis som PC_Power skriver så är garanti är inte bunden till någon person utan till produkten och har för mig att det bara är 6 mån garanti på iphonen.

Visa signatur

Macbook Air 13" (2012)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Butiken har inget ansvar att ha Öppet köp. Dom flesta brukar dock ha 1 vecka, 30 dagar. Men det är butiken/kedjan som bestämmer om det överhuvudtaget ska finnas.

Bara att gå tillbaka och fråga, kolla om det står något på kvittot. Öppet köp vid obruten förpackning brukar dom allra flesta ha.

+ 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eelvis
5000kr

vetefan, me tanke på att den ä låst.

jag förstår dock inte varför trådskaparen köper en telefon han vill bli av med 24 timmar senare

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PC_Power
spelar ingen som helst roll om telefonen bytar ägare under tiden.

Källa?

Mig veterligen är garanti personlig och inte något som är fäst i produkten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wisdom
På tre är telefonen operatörslåst under hela abonnemangets bindningstid. Är telefonen köpt med abonnemang?
Precis som PC_Power skriver så är garanti är inte bunden till någon person utan till produkten och har för mig att det bara är 6 mån garanti på iphonen.

Telia ger 12 månaders garanti.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Källa?

Personalen på Telia-butiken sa det till mig och jag har aldrig någonsin hört att en garanti är personlig på någonting. Har du någon källa?

Visa signatur

Maila mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Källa?

Jag har också hört detta med vissa.. men detta beror helt på företaget som jag fattar det..

Telenors garanti är då inte köparbunden sålänge man har kvittot..

Bara för köparen att ringa till Telia och fråga vid köp..

Tycker man ser ofta folk som köper operatörslåsta telefoner o säljer direkt för att man vill ha snabba cash? eller kanske inte får lån? .. Idiotiskt iaf.. Nu kanske inte detta är fallet men :S

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Bara kolla in på tradera och se vad dom går för? Är väl lättast för att se vad folk är beredda att betala? Men som sagt, om det bara är ett felköp kan du säkert lämna tillbaks den.

/Tullen

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem

Sålde precis min iPhone 3GS 32GB som köptes olåst i Italien när den lanserades! Fick 6000kr.

din är 1dag, inplastad. Sälj den till någon puckad morsa till en 15årig pojke och säg att dom kan teckna Max 25 på telia för 49kr/mån inkl 5000sms..

Eller så byter du den bara? Snark.

Permalänk
Medlem
Citat:

Källa?

Garanti följer med produkten.

Säg att du köper en bil som är ett år gammal av en privatperson. Tror du då att du har garanti på bilen?

Självklart är det svaret ja.

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Medlem

För mig ser detta ut som troll, i och med att TS inte har svarat på tråden på tre dagar trots att så många svar har skrivits.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!