För att fatta mig relativt kort, jag arbetar mycket i photoshop med RAW-bilder som ligger på runt 30mb i orginalstorlek. Har en dator nu med core2duoprolle på 2.2 ghz och med 2 gb ram, det funkar, men jag antar att jag skulle kunna få ett ganska rejält bättre arbetsflöde med en nyare dator.
Problemet är att jag har en relativt begränsad budget, helst runt 7-8 tusen, men kan gå upp till 9000 om det finns någon som ger en betydande skillnad.
Kommer även att hålla på lite med filmredigering i HD, men förstår att man inte kan få en laptop som är "bra" på det för detta pris.
Spelar absolut ingenting, så grafikkortet för gärna vara så "dåligt" som möjligt för att ge ekonomisk plats till andra "bättre" komponenter. (dvs, hellre en bra processor och ett dåligt grafikkort än två som ligger relativt nära varandra i kapacitet(iofs brukar grafikortet vara relativt dåligt i laptops, men jag hoppas ni förstår vad jag menar))
Kan vara värt att nämna att jag kommer uppgradera den till 8gb ram om någon månad eller så, när jag har dom pengarna.
mvh/ rava