Battlefield Bad Company 2-tråden - del 2

Permalänk
Skrivet av I Kill:

Själv har jag inte lirat det i mer än 1 månad då jag inte pallar med liret som det ser ut just nu. Kan inte sätta fingret på just vad, men min skalle påstår att det är alldeles för buggigt i nuläget och jag verkligen hatar att skotten inte fixas så att varje skott träffar i full auto/burst. Det är nog det värsta med liret. Näh usch o fy.
Jag väntar som sagt fortf och hoppas att patchen löser de flesta av de stora problemen, mer än att skapa nya. Då blir det att lira igen.

Men det MP FPS lir jag har högst förhoppningar på just nu är Red Orchestra: Heroes of Stalingrad. Då de är såå medvetna om vad communityn vill ha av ett "realistiskt" spel. Det ska vara svårt, rått och och roligt och så mkt gnutta av realism som möjligt! Då är jag glad! Dock verkar det inte komma förräns nästa år.

Då är nog inte bc2 ngt för dig, hur skulle varje skott kunna träffa i full auto/burst? Det finns ju något som kallas rekyl, du vet newton och hans lagar. Vill du lira nåt orealistiskt där man slipper tänka och motverka rekylen så kör mw2 eller css eller nåt sånt skräp.

Permalänk

Tror han menar burst på väldigt korta avstånd.

I Kill, testa arma 2, det är en krigs simulator.

Permalänk

Tror fan jag hade den bästa upplevelsen med spelet idag, spelade 3 matcher och det hackade aldrig eller "laggade".
Synd bara att det är väldigt sällan man har så problemfritt spelande i just detta spel

Aja, fick väl inte nån poäng värd att skryta över, men, jag hade kul iaf

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

faktiskt inte spela bc2 på sekel känns det som.
Var skit skoj den första tiden, men lockar inte längre =(

Har det kommit något nytt som maps eller dyligt?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SpammerN^:

Tror fan jag hade den bästa upplevelsen med spelet idag, spelade 3 matcher och det hackade aldrig eller "laggade".
Synd bara att det är väldigt sällan man har så problemfritt spelande i just detta spel

Aja, fick väl inte nån poäng värd att skryta över, men, jag hade kul iaf

Vad är det för 'lagg' ni har? Spela på rätt typ av server med en stabil serverhost?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

Några tips på hur man får mycket poäng och kan levla lite snabbare? Är lvl 6 nu men vill komma till 22 där man låser upp G3, känns som en evighet dit..

Permalänk
Skrivet av vivalaboeg:

Några tips på hur man får mycket poäng och kan levla lite snabbare? Är lvl 6 nu men vill komma till 22 där man låser upp G3, känns som en evighet dit..

Spela RUSH

Permalänk
Medlem
Skrivet av vivalaboeg:

Några tips på hur man får mycket poäng och kan levla lite snabbare? Är lvl 6 nu men vill komma till 22 där man låser upp G3, känns som en evighet dit..

Jag har en hel del massa tips som du kanske kommer och tacka mig för.

1: Döda mycket, du får fler rewards om du dödar över 20st. med olika Kit's då samlar du på dej mera poäng.

2: Ge taktiska order när du ska Defenda eller Blixt attackera en flagga eller M-Coms bomb, det gör så du kommer upp i rank fortare.

3. Kolla in " Stats " i multiplayer och kolla efter Rewards så kan du se vad du bör göra för att få en sån Utmärkelse.

.<3

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av Sebastian R:

Jag har en hel del massa tips som du kanske kommer och tacka mig för.

1: Döda mycket, du får fler rewards om du dödar över 20st. med olika Kit's då samlar du på dej mera poäng.

2: Ge taktiska order när du ska Defenda eller Blixt attackera en flagga eller M-Coms bomb, det gör så du kommer upp i rank fortare.

3. Kolla in " Stats " i multiplayer och kolla efter Rewards så kan du se vad du bör göra för att få en sån Utmärkelse.

.<3

Det här med kills har jag förstått, kämpar mig framåt med det. Kommer upp i ca 10-15 kills utan att dö allt för många gånger. Har snart låst upp den mer kraftiga ammon till assault nu, är typ en match kvar så klarar jag det. Då vinner jag nog fler dueller också. Spelar bara HC kanske jag ska tillägga. Tänkte nöta vanligt när jag ska låsa upp mer saker med medic, fått för mig att fler behöver health kits då?

Taktiska order, är det när man siktar på något och trycker "Q" (defualt iaf) så målanger man tex en helikopter, en tank eller sniper?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vivalaboeg:

Det här med kills har jag förstått, kämpar mig framåt med det. Kommer upp i ca 10-15 kills utan att dö allt för många gånger. Har snart låst upp den mer kraftiga ammon till assault nu, är typ en match kvar så klarar jag det. Då vinner jag nog fler dueller också. Spelar bara HC kanske jag ska tillägga. Tänkte nöta vanligt när jag ska låsa upp mer saker med medic, fått för mig att fler behöver health kits då?

Taktiska order, är det när man siktar på något och trycker "Q" (defualt iaf) så målanger man tex en helikopter, en tank eller sniper?

Ah...så du är en K/D nisse ( 10-15 kills utan att dö allt för många gånger)

Du får inte mindre poäng om du dör fler ggr.
Offra dig och hoppa in i krigen och piska alla.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Ah...så du är en K/D nisse ( 10-15 kills utan att dö allt för många gånger)

Du får inte mindre poäng om du dör fler ggr.
Offra dig och hoppa in i krigen och piska alla.

Jaså, så det spelar ingen roll för poängen även om man dör flera gånger? Har fått några utmärkelser för typ 7 kills i rad eller liknande, tyckte dom gav bra poäng och trodde inte att man fick bryta "streaken" liksom..

Permalänk
Medlem
Skrivet av vivalaboeg:

Jaså, så det spelar ingen roll för poängen även om man dör flera gånger? Har fått några utmärkelser för typ 7 kills i rad eller liknande, tyckte dom gav bra poäng och trodde inte att man fick bryta "streaken" liksom..

Man får 100 poäng extra fall man får en killstreak på 6 och ytterligare 200 till om killstreaken åker upp till åtta pers. Fast man ska ändå alltid hålla sig i striden, det är roligare samt man får mer kills(och därmed mer poäng) och hjälper laget mer.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Medlem

Satte igång lite BF:BC 2 igen, testade på recon klassen.
Tog ett tag att vänja sig måste jag säga, men det blev lite som ett helt annat spel faktiskt.

Blev snabbt besviken på de olika sniper vapnen man kunde låsa upp.
Vilket skämt den första är den bästa iprincip.
Sen var det sjukt synd att ingen av vapnen dödar på ett skott om det nu inte är headshot.
Man börjar ju nästan tycka synd om recons när engineers kan döda på ett skott och behöver inte ens träffa direkt på med sin CG.
Mortal Strike är kul och C4 är likaså annars är recon ganska fjuttigt enligt mig.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Då är nog inte bc2 ngt för dig, hur skulle varje skott kunna träffa i full auto/burst? Det finns ju något som kallas rekyl, du vet newton och hans lagar. Vill du lira nåt orealistiskt där man slipper tänka och motverka rekylen så kör mw2 eller css eller nåt sånt skräp.

Du förstod nog inte mig alls där lille du... Och jag är en trogen Arma 2 lirare oxå.

Jag diggar inte CSS el mw2.

Om du i BC2 kör nån SP sparning el i MPoch ställer dig 2 meter från en vägg och börjar skjuta ca. 10 skott i full auto mot väggen. Så räknas bara ca 5-6 v dem, liksom hålen i väggen som uppstår.. Det jag menar då är såklart; Vart fan tog de andra skotten vägen?

El hur menar du exakt?

Permalänk

Har spelat en vecka nu och har blandade känslor om spelet.

Till en början var det hur kul som helst, men efter tag så började det kännas som om spelet var trasigt på sina ställen.
Många svaga punkter har diskuterats tidigare i tråden, den som dock behöver mest uppmärksamhet är hitboxarna som är så dåliga att det ibland känns meningslöst att spela som Recon (Sniper).

De flesta vapnen är grymt pricksäkra (speciellt machineguns med rödpunktsikte), detta blir mycket frustrerande i längden...

Bara min åsikt om spelet, hoppas dock på en patch som fixar dessa svagheter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Devil May Cry:

Sen var det sjukt synd att ingen av vapnen dödar på ett skott om det nu inte är headshot.
Man börjar ju nästan tycka synd om recons när engineers kan döda på ett skott och behöver inte ens träffa direkt på med sin CG.
Mortal Strike är kul och C4 är likaså annars är recon ganska fjuttigt enligt mig.

Huh? Mortal strike var det ja.

Recons kan döda på ett skott inom ett visst avstånd(10m, sen dalar skadan därefter). Som jag gjort med GOL/M24

Bad Company 2 | DenKirson on Xanga works like a charm, det är ju inte så att alla springer runt med fullt liv hela tiden, och då har man även inte så långt ifrån sin pistol iheller

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av I Kill:

Du förstod nog inte mig alls där lille du... Och jag är en trogen Arma 2 lirare oxå.

Jag diggar inte CSS el mw2.

Om du i BC2 kör nån SP sparning el i MPoch ställer dig 2 meter från en vägg och börjar skjuta ca. 10 skott i full auto mot väggen. Så räknas bara ca 5-6 v dem, liksom hålen i väggen som uppstår.. Det jag menar då är såklart; Vart fan tog de andra skotten vägen?

De räknas, däremot lämnar bara hälften av dem decals (hål i väggen). det är by design för att minska mängden objekt servern måste hålla reda på.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Satte igång lite BF:BC 2 igen, testade på recon klassen.
Tog ett tag att vänja sig måste jag säga, men det blev lite som ett helt annat spel faktiskt.

Blev snabbt besviken på de olika sniper vapnen man kunde låsa upp.
Vilket skämt den första är den bästa iprincip.
Sen var det sjukt synd att ingen av vapnen dödar på ett skott om det nu inte är headshot.
Man börjar ju nästan tycka synd om recons när engineers kan döda på ett skott och behöver inte ens träffa direkt på med sin CG.
Mortal Strike är kul och C4 är likaså annars är recon ganska fjuttigt enligt mig.

Hardcore?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

De räknas, däremot lämnar bara hälften av dem decals (hål i väggen). det är by design för att minska mängden objekt servern måste hålla reda på.

Är du heeelt säker på det? Så du menar att träffarna på mark (kulrök etc.) och väggar etc är osynliga, men att de träffar/registreras ändå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vivalaboeg:

Jaså, så det spelar ingen roll för poängen även om man dör flera gånger? Har fått några utmärkelser för typ 7 kills i rad eller liknande, tyckte dom gav bra poäng och trodde inte att man fick bryta "streaken" liksom..

Precis, du kan lika gärna dö 1000ggr på en runda om du vill, men du får ändå utmärkelse så länge du dödar 7 i rad tex.

Men satsa på medic och släng ut lådor eller assult för ge ammo.
Bra med poäng om man hänger med runt i krigen.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Mhm, man gör så som sagt för att minska på belastningen för servern och för andra.

Permalänk
Medlem

Spelade lite ikväll och blev förvånad när jag kollade på klockan. 4 timmars intensivt bc2-spelande. Kompisen som jag lirade med var lika förvånad själv, vart hade tiden tagit vägen? Efter ett lätt överslag så kom jag fram till detta: Vi spelade väldigt aggressivt, på gränsen till dumdristigt ibland men då hjälpte turen oss ofta ur situationen. Aggressivt i ett högt tempo, gav inte mycket dötid (menar inte den fysiska formen). Det gjorde att tiden bara rullade på och spelglädjen nådde höga nivåer. Aggressiviteten och det höga tempot gav helt enkelt inte tid till något annat än fullt fokus på spelet. Och då, då är det roligt! Ville bara skriva av mig lite från denna lyckade spelkväll

För att återspegla lite till tidigare diskussioner, aggressivt spel ger många närstrider, många chanser att döda samt att dö själv. Det leder till poäng, är du samtidigt en typ av support och har likasinnade medspelare så rullar poängen in i grymma mängder (= Lycka till!

Sebastian.

Permalänk
Medlem

Just nu är man inte på det bästa humöret. Jag lirade nyss en match, Rush på Isla Inocentes. Och jag kan fan inte förstå vad folk tänker ibland? Är dem helt jävla hjärndöda? Vi attackerade och det var jag (Assault) och en medic och sedan var hela resten av laget snipers! Jag överdriver inte, hela laget förutom oss två var Recons. Vad FAN tänker idioterna med??? Jag försökte planta bomben typ 1000 gånger men idiotjävlarna kunde bara inte fatta att man inte bara kan sitta still på ett ställe och lita på att någon jävla rambosnubbe ska springa fram och planta varenda jävla bomb och sedan skjuta ner alla som försöker disarma. Helt sjukt vad man blir sur, vi klarade inte ens att förstöra varken A eller B vid första location.

Visa signatur

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av impacter:

Just nu är man inte på det bästa humöret. Jag lirade nyss en match, Rush på Isla Inocentes. Och jag kan fan inte förstå vad folk tänker ibland? Är dem helt jävla hjärndöda? Vi attackerade och det var jag (Assault) och en medic och sedan var hela resten av laget snipers! Jag överdriver inte, hela laget förutom oss två var Recons. Vad FAN tänker idioterna med??? Jag försökte planta bomben typ 1000 gånger men idiotjävlarna kunde bara inte fatta att man inte bara kan sitta still på ett ställe och lita på att någon jävla rambosnubbe ska springa fram och planta varenda jävla bomb och sedan skjuta ner alla som försöker disarma. Helt sjukt vad man blir sur, vi klarade inte ens att förstöra varken A eller B vid första location.

Byt till rökgranater och trötta ut dem.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Haha impacter WORD! Spytt galla över många "lagkamrater" de senaste dagarna. Helt sjukt va dåliga folket är. Antingen massa recons, eller försök till att vara rambosnubbe! Ensamvargen som ska göra allt själv och skita i lagspelet. Fattar inte hur folk tänker i många situationer, det är public visst, men hallå? Något enda litet krav kan man väl få ha? Nej då... Att, som anfallande lag i rush, använda sig av 14 recons som sitter i basen och trycker är en vinnande taktik enligt förvånansvärt många. Jag vill få reda på när dessa insett att det är just en vinnande taktik. Dom har då inte visat mig det när de försökt iaf... Usch och fy för dessa, jag vet inte vad man ska använda för uttryck för att göra dom rättvisa alltså xD

Sebastian.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vivalaboeg:

Några tips på hur man får mycket poäng och kan levla lite snabbare? Är lvl 6 nu men vill komma till 22 där man låser upp G3, känns som en evighet dit..

Lira Medic och heala samt ressa folk, då jäklar får du poeng!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Håller med Oneone, lira som medic och du kommer ta ett par ranker om dagen.

Gå med i en squad och ressa dom när dom dör. Spamma medpacks så fort du ser någon skadad, men prioritera din squad efter som du får mer poäng när du healar dina squad members.

Annars så kan du köra engineer på banor med mycket fordon, det är väldigt lätt att få bonuspoäng när man reparerar.

/ T

Permalänk
Skrivet av I Kill:

Du förstod nog inte mig alls där lille du... Och jag är en trogen Arma 2 lirare oxå.

Jag diggar inte CSS el mw2.

Om du i BC2 kör nån SP sparning el i MPoch ställer dig 2 meter från en vägg och börjar skjuta ca. 10 skott i full auto mot väggen. Så räknas bara ca 5-6 v dem, liksom hålen i väggen som uppstår.. Det jag menar då är såklart; Vart fan tog de andra skotten vägen?

El hur menar du exakt?

Det har jag aldrig tänkt på, brukar inte stå och skjuta i väggar Tror inte att några skott försvinner, i den mening att dom inte skulle göra någon skada om du sköt mot ngt "levande".

Det rör sig nog om ngn begränsning i decals tex.

Är det samma om du skjuter aimed fire och från höften så att säga?

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Satte igång lite BF:BC 2 igen, testade på recon klassen.
Tog ett tag att vänja sig måste jag säga, men det blev lite som ett helt annat spel faktiskt.

Blev snabbt besviken på de olika sniper vapnen man kunde låsa upp.
Vilket skämt den första är den bästa iprincip.
Sen var det sjukt synd att ingen av vapnen dödar på ett skott om det nu inte är headshot.
Man börjar ju nästan tycka synd om recons när engineers kan döda på ett skott och behöver inte ens träffa direkt på med sin CG.
Mortal Strike är kul och C4 är likaså annars är recon ganska fjuttigt enligt mig.

Därför spelar jag bara på hardcore servers, så testa det

Permalänk
Medlem

Tänkte höra hur ni uppfattar att bli ressade/upplivade av en medic. Själv ser jag i stort sett ingen mening med det. Ofta blir man det mitt i strid, vilket leder till att man dör direkt igen, alternativt att man måste ladda om vapnet, om man ens har ammo kvar... Grymt irriterande! Sen så dör man varje gång. Det är inte som i bf2, om man blev upplivad då så dog man inte även fast den som sköt en fick en kill, pratar kill/death här alltså. Har för mig att det stod att man var "svårt skadad" och dog om den tidsrymd man hade till nästa spawn hann gå ut. Sen när man kan spawna på varje squadmedlem så ser jag än mindre idé med att bli upplivad då jag bara tycker att det förstör för en själv, mindre ammo, risk att ta skada/dö direkt igen, istället för att lugnt och säkert spawna på en squadmedlem i närheten med fulladdat vapen samt fullt ammo osv... Någon som samtycker?

Vet inte hur många gånger jag blivit upplivad och varit tvungen att ladda om och dött pga av det. Galet irriterande/frustrerande.

Sebastian.