Battlefield Bad Company 2-tråden - del 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockesjö:

Struntar i alla recon, o stör mig inte så mkt på cg mupparna men är irriterad som tusan övar att folk börjat abusa Neostead 2000 på avstånd !! Helt plötsligt dör man av att ngn snipar me den Hört något om att dom skulle åtgärda dam/avstånd på den bla men det har inte hänt ännu iaf.

Någon som vet hur man låser upp Type 88 Sniper. Kan säkert hitta hur eller läsa någon annan stans men väljer att fråga här :P. Man nästan förväntar sig att få ngt aggressivt svar

Seru! Du fick ett snipigt svar

Jag ger dig ett lite roligare svar; Type 88 är andra VAPNET du låser upp, inte alls många poäng. Kasta "motion mines" där folk springer ofta, använd mortar strike och döda spelare MED ANDRA VAPEN ÄN SNIPERBÖSSORNA om du vill få mycket poäng.

Det är nog de enda tipsen jag kan ge dig, Recon tror jag var den klass jag levlade snabbast, det tog nog knappt en dag.

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Nu stängde EA ned allt.
Typiskt

Permalänk
Skrivet av kobb3:

Du spelar med sniperklassen tills du har nog mycket poäng

Skrivet av Ovard:

Seru! Du fick ett snipigt svar

Jag ger dig ett lite roligare svar; Type 88 är andra VAPNET du låser upp, inte alls många poäng. Kasta "motion mines" där folk springer ofta, använd mortar strike och döda spelare MED ANDRA VAPEN ÄN SNIPERBÖSSORNA om du vill få mycket poäng.

Det är nog de enda tipsen jag kan ge dig, Recon tror jag var den klass jag levlade snabbast, det tog nog knappt en dag.

Tusan då, Tagit mig till lvl 30 nu ( lvla var o en, tog mig till 25 ) Alll vapen upplåsta men loggar man i och läser på http://www.battlefieldbadcompany2.com/ så fanns allt annat utom den upplåst visst uppdaterar dom kanske inte hunnit uppdatera så mkt men om det är andra vapnet såär det konstigt att vapnen so mdyker upp efteråt finns där

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem

Tjena killar!

Ni som spelar mycket som medics, vilken setup kör ni med och motivera gärna varför.
Själv kör jag M60, 4x ACOG/red dot sikte och heavy barrel. Den tredje perken är väl lite olika beroende på bana men den påverkar ju inte ens karaktär direkt.

Har låst upp magnum ammo men tycker siktet blir bra mycket svårare utan heavy barrel så använder inte magnum idag.
Är det bättre att köra med vanlig red dot utan 4x kanske?

Kom gärna med förslag på variationer så man kan testa lite nya setups å variera sitt spel lite.
Och nej, jag springer inte bara runt å pepprar. Brukar vara hjälpsam medic som samlar mest poäng på revives och att droppa medpacks på smarta ställen

BTW , Heter [KRUT] Lustigkurre å hänger på tv2.no servrarna.

Visa signatur

I7 930@3.6Ghz - 12GB Kingston HyperX - HD5870 - Nått MSI X58 Mobo - 3 TB HD - Eizo Foris 24" Monitor.

Sysslar med 3D/2D Grafik, Eurodiscomusik & BFBC2

Permalänk
Skrivet av DjViss:

Tjena killar!

Ni som spelar mycket som medics, vilken setup kör ni med och motivera gärna varför.
Själv kör jag M60, 4x ACOG/red dot sikte och heavy barrel. Den tredje perken är väl lite olika beroende på bana men den påverkar ju inte ens karaktär direkt.

Har låst upp magnum ammo men tycker siktet blir bra mycket svårare utan heavy barrel så använder inte magnum idag.
Är det bättre att köra med vanlig red dot utan 4x kanske?

Kom gärna med förslag på variationer så man kan testa lite nya setups å variera sitt spel lite.
Och nej, jag springer inte bara runt å pepprar. Brukar vara hjälpsam medic som samlar mest poäng på revives och att droppa medpacks på smarta ställen

BTW , Heter [KRUT] Lustigkurre å hänger på tv2.no servrarna.

Lirar endel på tv2 jag me o känner igen dig ....

Kör Type 88 LMG, Marksman LMG Training, Medkit Radius. Oftast, jag varierar mkt min spelstil ingame beroende på. men lirar mkt support med medic o klart kartan avgör också.

Gillar siktet bättre än på m60, och vill använda andra perks än lägga dem på 4x el red dot.

Går under sweads

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Hedersmedlem

Föredrar också T88 när jag kör medic, bättre känsla i den på något vis.. kanske mest är siktet.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Skrivet av Aphex:

Föredrar också T88 när jag kör medic, bättre känsla i den på något vis.. kanske mest är siktet.

Resten då ? Hur föredrar du me perksen ?

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem

Jag har fått för mig att de vapen man låser upp sist är "bättre". MG36 skulle visst ha inbyggt reddot.
Sen läste jag att heavybarrel enbart påverkar aimen när man användar järnsiktet, inte när man zoomar/har reddot-perk.

Ska testa T88an lite ikväll å ge den en chans.

Visa signatur

I7 930@3.6Ghz - 12GB Kingston HyperX - HD5870 - Nått MSI X58 Mobo - 3 TB HD - Eizo Foris 24" Monitor.

Sysslar med 3D/2D Grafik, Eurodiscomusik & BFBC2

Permalänk
Medlem

Någon som läst något nytt om patchen?

Permalänk
Medlem

Märker ni att ni får grova FPS-drops ibland i BC2? Ligger stabilt över 100 fps, men ibland (kan vara när man står helt stilla och själv i ett hörn) så går FPS:en ner till ~10-15 i 3-4 sekunder. Är samma sak för 2 kompisar jag spelar med. Är det PB som fuckar eller?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Skrivet av aMp:

Märker ni att ni får grova FPS-drops ibland i BC2? Ligger stabilt över 100 fps, men ibland (kan vara när man står helt stilla och själv i ett hörn) så går FPS:en ner till ~10-15 i 3-4 sekunder. Är samma sak för 2 kompisar jag spelar med. Är det PB som fuckar eller?

Har märkt det också, men tror det är server relaterat då det bara är så på vissa servar för mig.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Skrivet av DjViss:

Tjena killar!

Ni som spelar mycket som medics, vilken setup kör ni med och motivera gärna varför.
Själv kör jag M60, 4x ACOG/red dot sikte och heavy barrel. Den tredje perken är väl lite olika beroende på bana men den påverkar ju inte ens karaktär direkt.

Har låst upp magnum ammo men tycker siktet blir bra mycket svårare utan heavy barrel så använder inte magnum idag.
Är det bättre att köra med vanlig red dot utan 4x kanske?

Kom gärna med förslag på variationer så man kan testa lite nya setups å variera sitt spel lite.
Och nej, jag springer inte bara runt å pepprar. Brukar vara hjälpsam medic som samlar mest poäng på revives och att droppa medpacks på smarta ställen

BTW , Heter [KRUT] Lustigkurre å hänger på tv2.no servrarna.

Lite funderat på vad som är bäst jag med. Körde M60 med heavy barrel och gillade det, men gick sedan tillbaka till magnum bullets. Kollar man skademässigt på 20 m avstånd så behöver man 4 skott med magnun och 5 utan. Det är väl lite varför jag gick tilllbaka, gillar inte torska 1vs1 i närstrid så försöker optimera på så sätt Det är klart drygare rekyl men har bestäm mig att försöka lära mig skjuta med den. Sen också en av de mer störda spelare jag sätt i samma game, fragade som ett jävla "cp" för att uttrycka det milt kör med m60 och magnum bullets(ligger på 500 spm lol). Vad gäller siktet så har jag alltid kört med 4x för att jag gillar kunna skjuta med bra precision på långa avstånd. Dock börjat köra med det andra siktet för att se om min aim blir bättre på korta-medellånga avstånd. AN94 tillsammans med 4x är guldvärd

Permalänk
Medlem

Medic så är det ju lätt MG36 som gäller, då får man ju reddot "gratis", så man kan ta LW pack också (springa runt och kniva/shock-padda folk lätt ^^).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Har kört både M60 och XM8 LMG till platinum, kör T88 nu.. Brukar använda magnum ammo med rödpunkts sikte eller improved medkit range.

Gillar inte MG36 siktet då man förlorar mycket syn på omgivningen.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk

När man kör HC så är det ingen gratis rödpunkt på MG36, och även om man väljer till det till mg36 så får iaf inte jag ngn rödpunkt. Lite störande bugg, då jag uteslutande kör hc så blir det inte så mkt mg36 för min del.

Overall bästa vapnet om man bara ska välja ett tycker jag är M416 (vilket det också bör vara om det ska va verklighetstroget).

På mindre tajta banor med mycket korta avstånd så gillar jag att köra LW pack eller va det heter så man blir lite smidigare.

En annan sak, kan tycka att attackhelikoptrarna är lite underpowered. Och störande med snipers som kör spawnrape och headshottar en så fort man hoppar in i helikoptern, irl så tål cockpit träff av .50 utan problem. Å andra sidan så skulle man ju äga totalt om det vore som irl, då ligger man på 2-3km avstånd och prickar trupp med 30mm kanonen. Kan tycka att den skulle tåla lite mer iaf, och inte ta så mkt skada av allt under .50bmg. Men det e svårt att få till balansen osv, tycker ändå att på det stora hela så är det välbalanserat. Och fö. ett helt otroligt bra spel.

Permalänk

Det gäller bara att ha smoke till helikoptrarna och försöka undvika att bli träffad av tracer så går det bra

Tror inte en cockpit tål ett skott av tex ett .50 cal Barret sniper irl, dom penetrerar över 1cm tjockt stål.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinguulol:

Tror inte en cockpit tål ett skott av tex ett .50 cal Barret sniper irl, dom penetrerar över 1cm tjockt stål.

Taget från wikipedia om Mi24:

Citat:

The body is heavily armored and can resist impacts from .50 caliber (12.7 mm) rounds from all angles, including the titanium rotor blades. The cockpit is an even more heavily armored titanium tub and can resist impact from 37mm cannon rounds.

Om Apache ah-64:

Citat:

The Apache has a four-blade main rotor and a four-blade tail rotor.[25] The crew sits in tandem, with the pilot sitting behind and above the copilot/gunner. The crew compartment and fuel tanks are armored such that the aircraft will remain flyable even after sustaining hits from 23-millimeter (0.91 in) gunfire.[26]

De är lite tuffare än vad man tror, de där helikoptrarna.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Skrivet av Pinguulol:

Det gäller bara att ha smoke till helikoptrarna och försöka undvika att bli träffad av tracer så går det bra

Tror inte en cockpit tål ett skott av tex ett .50 cal Barret sniper irl, dom penetrerar över 1cm tjockt stål.

"
M903 SLAP(.50.bmg) slår igenom 34mm HHA (high hard armor, or face-hardened steel plate) från 500m skjutavstånd.

Alla vitala delar på AH64D ska tåla träff av upp till 23mm kaliber. Det är dock rätt luddigt med "23mm" då det finns många olika kalibrar osv. Vitala delar är då saker som piloter, motor etc. sånt som behövs för att kunna fortsätta flyga helt enkelt. Kanske kanske om man luyckas sätta 2st pansarbrytande-spräng projektiler i exakt samma hål i rutan. Då borde det ju slå hål.

Men skulle gärna se att det inte gick att snipa piloterna alls när helikotern står på marken i egen bas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Medic så är det ju lätt MG36 som gäller, då får man ju reddot "gratis", så man kan ta LW pack också (springa runt och kniva/shock-padda folk lätt ^^).

Jag testade MG36 med magnum ammo. Varierade lite mellan ACOG och Lightweight pack beroende på bana och attack/defender. Har blivit nya favoriten, tap-fire och den har riktigt fin träffsäkerhet.

Visa signatur

I7 930@3.6Ghz - 12GB Kingston HyperX - HD5870 - Nått MSI X58 Mobo - 3 TB HD - Eizo Foris 24" Monitor.

Sysslar med 3D/2D Grafik, Eurodiscomusik & BFBC2

Permalänk
Medlem

När kommer patchen? idioterna sa ju själv att dem kommer supporta PC spelarna, ojoj vilken support vi får.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BlommaNN:

När kommer patchen? idioterna sa ju själv att dem kommer supporta PC spelarna, ojoj vilken support vi får.

Oj oj vilka krokodil tårar.. Det är EA som sköter alla datum, inte Dice.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Oj oj vilka krokodil tårar.. Det är EA som sköter alla datum, inte Dice.

Va? Jag tycker bara det är löjligt att efter MW2 fiaskot så säger DICE / EA vi kommer supporta er till 100 % osv. Och jag tycker dem behandlar oss lika illa som IW gör.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BlommaNN:

Va? Jag tycker bara det är löjligt att efter MW2 fiaskot så säger DICE / EA vi kommer supporta er till 100 % osv. Och jag tycker dem behandlar oss lika illa som IW gör.

Var sa dom att dom skulle stöttas oss till 100%? Länk?
Och vi har fått bra många fler patchar än vi fått från IW, från IW fick vi 2 patchar som inte lagade nånting.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Märker ni att ni får grova FPS-drops ibland i BC2? Ligger stabilt över 100 fps, men ibland (kan vara när man står helt stilla och själv i ett hörn) så går FPS:en ner till ~10-15 i 3-4 sekunder. Är samma sak för 2 kompisar jag spelar med. Är det PB som fuckar eller?

Du tror inte det är den fina buggen som finns med ATI-kort där man får extrema fps-drops när bomben blir aktiverad?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Handa:

Du tror inte det är den fina buggen som finns med ATI-kort där man får extrema fps-drops när bomben blir aktiverad?

Jag får fina FPS drops som håller på i 3-5 sek och det spelar ingen roll ifall en bomb är aktiverad eller ej!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Oj oj vilka krokodil tårar.. Det är EA som sköter alla datum, inte Dice.

Fan, vad du ska jävlas i alla trådar. Det här har EA inte något med att göra, patchen kommer inte igenom QA för att det finns en massor problem.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tofupunk:

Fan, vad du ska jävlas i alla trådar. Det här har EA inte något med att göra, patchen kommer inte igenom QA för att det finns en massor problem.

Så du jobbar hos dice?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Så du jobbar hos dice?

Gör du? Verkar veta hur otroligt simpelt det är att fixa problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Så du jobbar hos dice?

Nej. Jag läser det DICE-anställda skriver på sina bloggar/twitter/whatever.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Fan vad irriterande fönsterbuggen är! När man ska gå igenom vissa dubbelfönser i White pass så fastnar man i karmen, kommer varken bakåt eller frammåt!