Battlefield Bad Company 2-tråden - del 2

Permalänk
Medlem

Här kommer en jättekorkad fråga, men hur ser man hur det "går" för ens lag? Antagligen har jag missat något som helt enkelt stirrar mig i ansiktet men så kan det bli ibland

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Nedre vänstra hörnet har du en liten ruta som visar ditt lags och motståndarnas lags återstående tickets.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lord_tito:

Här kommer en jättekorkad fråga, men hur ser man hur det "går" för ens lag? Antagligen har jag missat något som helt enkelt stirrar mig i ansiktet men så kan det bli ibland

I conquest har du två nummer ovanpå radarn, det är respawn tickets. när motståndarlagets når noll har du vunnit. I rush har defenders oändligt med tickets, så för attackers gäller det bara att spränga sig igenom alla mcoms innan deras tickets tar slut. I sqdm får du istället en tabell över hur många kills varje lag gjort strax ovanför radarn. först till.. 50? vinner.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Jävla patch-helvete! Galet hur lång tid det tar att slänga iväg en patch (för dice)...

Permalänk

Har ett litet problem när jag lirar. När det bytas bana eller bytar sida av banan så kan ibland spelet frysa så det inte går att göra något annat än att trycka in on/off knappen och starta om datorn. Vad kan detta bero på? Hänt 2-3 gånger idag.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som inte kan få något sikte på mg36 (tror jag den heter) när jag väljer till red dot eller 4x zoom?
Jag får ju zoom när jag väljer det till vapnet men den röda pricken som ska vara där finns inte.

Har varit så här hela tiden sen jag fick vapnet. Är det en bugg eller liknande? För vad tid dom tar på sig att lösa detta i så fall. Eftersom det funkar ju med alla andra vapen för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dani05:

Är det bara jag som inte kan få något sikte på mg36 (tror jag den heter) när jag väljer till red dot eller 4x zoom?
Jag får ju zoom när jag väljer det till vapnet men den röda pricken som ska vara där finns inte.

Har varit så här hela tiden sen jag fick vapnet. Är det en bugg eller liknande? För vad tid dom tar på sig att lösa detta i så fall. Eftersom det funkar ju med alla andra vapen för mig.

Ja, det är en bugg som kommer fixas i nya patchen när (om) den kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Ja, det är en bugg som kommer fixas i nya patchen när (om) den kommer.

Fort dom jobbar på att lösa problem på dice alltså. Sånt här ska ju bli löst rätt fort tycker man ialla fall.
Har ju sett att det funkar när man sett videos men kan ju ha varit 360 eller ps3 där. Därför man blev lite misstänksam varför det inte funkar.

Men tack för hjälpen ialla fall för nu vet man att det verkligen är en bugg.

Permalänk
Medlem

Men fasen, ska de nerfa tracerdarten, jag som gillade den som den är nu
Lustigt att de först nu lägger till att man kan chatta när man är död. Är inte det nåt som självklart hade kunnat vara med från början?
De borde ju veta lite sen tidigare spel vad som är bra och dåligt, vad folket vill ha och inte...

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

nu kanske detta är en väldigt dum fråga, men ska inte cg vara målsökande om man har en tracedart på ett fordon? Om JA, hur fan får man då den att bli målsökande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av guvvan:

nu kanske detta är en väldigt dum fråga, men ska inte cg vara målsökande om man har en tracedart på ett fordon? Om JA, hur fan får man då den att bli målsökande?

Om du kollar mot fordonet som har tracer dart på sig så kommer det fram en orange/röd ruta. Håll siktet låst på denna rutan i 2-3 sekunder så kommer det fram ett tal som visar antalet meter/yards (vet inte om de använder meter eller yards, har inte tänkt på om det står m efter talet) till fordonet, då är det låst och bara att skjuta iväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Artemis:

Om du siktar på en lagkamrat och trycker Q så händer det saker!

Synd att det inte alltid fungerar!!!

Och är man på det rysska laget fattar man ju inte vad dom säger, hur fan ska man veta att gubben bakom behöver ammo??????????????????????????????????????? Någon som vet???

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobb3:

Synd att det inte alltid fungerar!!!

Och är man på det rysska laget fattar man ju inte vad dom säger, hur fan ska man veta att gubben bakom behöver ammo??????????????????????????????????????? Någon som vet???

Du kan ändra i options så att de snackar engelska med rysk brytning istället. Ska starta spelet och kolla exakt vart man gör det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Du kan ändra i options så att de snackar engelska med rysk brytning istället. Ska starta spelet och kolla exakt vart man gör det.

vilken setting är det?

Permalänk
Skrivet av AndreasO_:

Har ett litet problem när jag lirar. När det bytas bana eller bytar sida av banan så kan ibland spelet frysa så det inte går att göra något annat än att trycka in on/off knappen och starta om datorn. Vad kan detta bero på? Hänt 2-3 gånger idag.

Ingen som vet varför det laggar sönder när jag lirar? Hände precis men va under tiden jag spelade. Kunde inte göra annat än att starta om datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quickzor:

vilken setting är det?

Enemy Team Voice ändrade jag till Localized, då snackade de engelska fast med rysk brytning.
Annars så betyder "patrone" ungefär ammuniton/patroner, så hör du det är det bara att langa ut ammo.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Quickzor:

vilken setting är det?

Local VO eller nåt längst ner i Settings.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Enemy Team Voice ändrade jag till Localized, då snackade de engelska fast med rysk brytning.
Annars så betyder "patrone" ungefär ammuniton/patroner, så hör du det är det bara att langa ut ammo.

Skrivet av Mupp3n:

Local VO eller nåt längst ner i Settings.

tack så mkt!

Permalänk

När man spelar onslaught så står det precis som på multiplayer 50p för en kill, är det någon som vet om dom poängen läggs till ens multiplayer poäng? Samma sak om killsen registreras på vapnen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Enemy Team Voice ändrade jag till Localized, då snackade de engelska fast med rysk brytning.
Annars så betyder "patrone" ungefär ammuniton/patroner, så hör du det är det bara att langa ut ammo.

Tack som fan, jobbigt med rysska annars ^^

Permalänk

Jag tycker det är en stor fördel när man spelar som tex amerikan och kastar en granat, då hör man ryssarna skrika granataa!! så vet man att dom är där eller om man dödar en så säger dom man down, fast på ryska då

Man kan se på ikoner över andras soldater om det är någon som behöver ammo eller hp.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinguulol:

Jag tycker det är en stor fördel när man spelar som tex amerikan och kastar en granat, då hör man ryssarna skrika granataa!! så vet man att dom är där eller om man dödar en så säger dom man down, fast på ryska då

Man kan se på ikoner över andras soldater om det är någon som behöver ammo eller hp.

vadå?, båda lagen skriker ju granade/granate! Det skummaste med BC2 måste ju ändå vara när någon knivar inte dörren i huset man är i, då hör man ju de säga något och kan enkelt få en kill.

Men problemet är ju som sagt ifall gubben som behöver ammo/hp är bakom en.

Permalänk
Medlem

Vid kartskifte har jag alltid flera sekunders fördröjning innan min gubbe spawnas. Någon annan som har detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ryeshack:

Vid kartskifte har jag alltid flera sekunders fördröjning innan min gubbe spawnas. Någon annan som har detta?

Har du uppdaterat grafikkorts drivrutinen till CCC10.6?

CCC10.6 löste det problemet för mig.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kobb3:

Men problemet är ju som sagt ifall gubben som behöver ammo/hp är bakom en.

Du ser den gubben även på kartan, och ofta hör man ju dom.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Enemy Team Voice ändrade jag till Localized, då snackade de engelska fast med rysk brytning.
Annars så betyder "patrone" ungefär ammuniton/patroner, så hör du det är det bara att langa ut ammo.

För fungerade inte att ändra till Localized i spelet så jag gjorde det i gamesettings.ini filen sen skrivskyddade jag filen så att ändringen skulle gälla.

En annan sak jag har problem med. Ändrar jag ljudinställningarna till "Home Cinema" hör jag absolut ingenting i menyn och har inget ljud ingame heller?

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaman:

Har du uppdaterat grafikkorts drivrutinen till CCC10.6?

CCC10.6 löste det problemet för mig.

Jo jag har testat med 10.6. Hjälper inte, sen får jag usel prestanda, så gick tillbaka till 10.5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndyZ:

Jo jag har testat med 10.6. Hjälper inte, sen får jag usel prestanda, så gick tillbaka till 10.5.

Löste spawnproblemet. Med att lägga till BC2 mappen i mitt virusprograms exclude list.

Permalänk
Medlem

När man kollar på vissa youtube videos så ser man att vissa som spelar med sniper inte zomar ut direkt efter ett skott.. Nån som vet vad kommandot heter?

Visa signatur

i7-4820k 3,7 GHz | ASUS P9X79 | Corsair 8 GB | ASUS 660GTX x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av XabieL:

När man kollar på vissa youtube videos så ser man att vissa som spelar med sniper inte zomar ut direkt efter ett skott.. Nån som vet vad kommandot heter?

Hmm jag är inte säker men jag har för mig om man håller i höger musknapp samtidigt så zoomar man aldrig ut.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |