Battlefield Bad Company 2-tråden - del 2

Permalänk
Medlem

Hur är det med an94 ? Är den bä'ttre än innan eller är den "sämre" igen?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Kul att patchen gjorde spelet mindre roligt. Hade det inte varit för microlagged o rubberbandadet innan, plus kniven så hade jag varit ganska nöjd. Varför i hel... ska de in och pilla på hitboxar? Nu gynnas man av att sitta stilla när man bli beskjuten för ens hitbox blir större när du springer. Känns ju logiskt... Och chatboxen är ju fint och så, men att ramen för den stor boxen ska lysa igenom känns som en bugg som inte borde gått igenom QA ens efter första spelomgången.

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk
Medlem

Har aldrig tidigare haft några problem med BC2 men nu får jag CTD så fort en karta har laddat färdigt, dvs kommer aldrig in på själva mappen.

Edit: Är det stor skillnad på den nya hitboxen? Hoppas inte de har förstört med att göra den alldeles för stor...

Edit 2: Fick det att fungera till slut. Jag märkte ingen skillnad på hitboxen i alla fall. :s

Permalänk

Har tankat den men inte testat, hoppas verkligen inte att hitboxen vart för stor, tyckte nästan att dem var bra eller kanske lite för stor som d va.

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk

Jag kanske hade ett dåligt stimm innan. Men hitboxen blir större när du rör dig. Så det beror på spelstil. Jag rör mig när jag blir beskjuten, nu missgynnas jag av det

Visa signatur

Nätagg: Corsair 450 W | Moderkort: Asus P5Q-E | Processor: i5 2500k @ 3.3GHz | Grafikkort: HD 4870 1024 MB | Minnen: Corsair Classic 8GB 1600MHz | Skärm: Samsung T220 @ 1680x1050
En datorspelsklubb för vuxna! www.oldswedishgunners.se

Permalänk

Blir att sätta sig någonstans då

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem

Jag hatar verkligen den nya chat boxen, den är i vägen hela tiden samt man dör hela tiden när man springer... Springa = död.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Mikael Kalms (DICE) har skrivit ett väldigt detaljerat inlägg om varför patchen tog så lång tid att få ut, intressant läsning:
Software engineering, file formats, build processes, and packaging... - Electronic Arts UK Community

Wow, DICE återtog nu en hel del respekt från min sida. Förhoppningsvis lär det sig av misstaget och målar inte in sig i samma hörna med BF3.

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk

Helt klart synd om det blir för lätt att döda nån som springer.

därimot ur realistisk synpunkt så har det nog aldrig varit bra att springa i krig

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul och se en bild på hur hitboxen ser ut, tror inte det är så stor skillnad faktiskt - det är bara ni som tror det eftersom det står så i patchnotes.
"Det man inte vet, lider man inte av"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livingdead4life:

Helt klart synd om det blir för lätt att döda nån som springer.

därimot ur realistisk synpunkt så har det nog aldrig varit bra att springa i krig

Hihi kommer att tänka på YouTube - Generation Kill - Rolling Stone Under Fire när jag hör talas om springande i krig..

Permalänk

Fan va skit det är när man kör transport helikoptern nu, -100 poäng för varje road kill när folk hoppar ut.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Skrivet av Pinguulol:

Fan va skit det är när man kör transport helikoptern nu, -100 poäng för varje road kill när folk hoppar ut.

hmm d va juh inte bra, har inte spelat på säkert 3veckor nu, men hur är flygningen annars då ??

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Skrivet av Jockesjö:

hmm d va juh inte bra, har inte spelat på säkert 3veckor nu, men hur är flygningen annars då ??

Verkar bra, lite ovant i apachen dock när är lite känsligare att kontrollera nu

tror man bara får 30 poäng för kill assist när kör chopper nu också =/ iaf i ryssarnas på isla banan

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk

Är det bara jag som har fått super-lagg på alla servrar sedan uppdateringen? Aldrig haft det tidigare. Samma ping och fps som förut men det är så laggigt att det är osplebart.

Permalänk
Skrivet av Jockesjö:

hmm d va juh inte bra, har inte spelat på säkert 3veckor nu, men hur är flygningen annars då ??

Attackhelilkoptrarna är mycket rappare att flyga, mycket mera responsiva och känns inte som att flyga en oljetanker längre.

Kuba-cola: Har ingen som helst lagg, flyter på smidigare än innan tycker jag.

Permalänk
Avstängd

Garand verkar funka någorlunda igen iallafall, fått kills men ingen medalj..änsålänge!

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Avstängd

Kul med Aimbotters.

[AA.net] LeichtWuerzig 28/0
Och servern har tydligen ingen admin heller, och PB är sämst.

Börjar ogilla BC2 alltmer, börjar bli mer och mer som MW2 där hackers finns överallt, sedan gillar jag inte att -INGEN- skriver i BC2 tillskillnad från andra onlinespel.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Så det blev inga nya SDM banor eller 4x scope till M14 !?!?

Här är en riktigt skysst sida iaf, hittar det mesta man bör veta om bfbc2...
Bad Company 2 | DenKirson on Xanga

Visa signatur

AMD Ryzen 3950x || ASUS ROG STRIX X570-E GAMING || G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo || NEC ND-3500 Dual-Layer DVD || Chieftec BPS-950C "950W" || Lian Li O11 Dynamic XL ROG || NZXT Kraken X72 360mm || RTX 2080ti || Asus Rog Swift pg279q || Thrustmaster t300rs || Thrustmaster TH8A Shifter ||PS4, Xbox One X || Steelseries Arctis Pro wifi || Sony 4K oled 65" || VR: HTC vive, Pimax 5K XR ||

Permalänk
Medlem

Ingen skriver? Men skriv själv då!
Aimbot´ers = skill, synd men så är det. Kommer alltid vara nån som har lite mer tur, mer flex, mer erfarenhet. Själv spelar man på nöje så en hel del kills/deaths blir felaktiga, ibland har man turen med sig å lyckas lotta in nå godis poäng, ibland så funkar absolut ingenting

Det enda jag är negativ till är "rush - defend" ingen förstår att din k/d ratio får du trycka upp i arlset här, du ska försvara mcom till sista tanden å inte gnugga din snippe pippa i skogen.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Ingen skriver? Men skriv själv då!
Aimbot´ers = skill, synd men så är det. Kommer alltid vara nån som har lite mer tur, mer flex, mer erfarenhet. Själv spelar man på nöje så en hel del kills/deaths blir felaktiga, ibland har man turen med sig å lyckas lotta in nå godis poäng, ibland så funkar absolut ingenting

Det enda jag är negativ till är "rush - defend" ingen förstår att din k/d ratio får du trycka upp i arlset här, du ska försvara mcom till sista tanden å inte gnugga din snippe pippa i skogen.

Du måste skoja om du menar att ingen fuskar?

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Jag hade samma problem med Catalyst 10.6 testa 10.5 Hotfix.

Tack så hemsk mycket!
provade att installera omm CCC till 10.5 och har inte åkt ut en enda gång sen dess.

Så har ni problem med att Bf:Bc2 stänger ner sig av ingen anledning och har ati kort.
kör inte med 10.6!

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bloopy:

Ingen skriver? Men skriv själv då!
Aimbot´ers = skill, synd men så är det. Kommer alltid vara nån som har lite mer tur, mer flex, mer erfarenhet.

Det ÄR Aimbot... man har inte 28/0 i ett Battlefield spel. Om man inte sitter och campar, eller nej det går inte direkt att göra det då alltid någon upptäcker en. Denna snubben sprang runt och gjorde 180 graders svängar med en burst på 3 skott instant headshot.. Skill? Nej.

YouTube - Pinguuloi / iolloi BFBC2 cheater
EXAKT Så höll snubben på, tror du det är skill så har du aldrig spelat ett PC spel förr.

Jag skriver, men aldrig nån som svarar.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Fuskare kommer alltid att finnas. Sorgligt är vad det är. Huvudsaken är att det går att spela utan att stöta på för många. Men ibland blir man ju förbannad(och lite glad) när tre-fyra stycken blir pb-bannade under en kort spelomgång. Och då har man spelet med dessa en stund innan.
Angående chattandet så håller jag med om att det är på tok för lite. Jag minns hur det var när jag spelade AA och folk chattade om allt möjligt hela tiden. Även i Bf2 var det mer prat, om än inte mycket.
Själv har jag inte kunnat chatta så mycket då jag använt autohotkey till toggle crouch och varje gång man skrivit ett c har texten stoppats eller korrumperats, Grr. men nu ordnar det sig nog

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Det blir nog mera prat i bc2 nu med nya patchen då man kan chatta även när man är död osv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thereal_twisted:

Det blir nog mera prat i bc2 nu med nya patchen då man kan chatta även när man är död osv.

Har jag inte märkt.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Skrivet av thereal_twisted:

Det blir nog mera prat i bc2 nu med nya patchen då man kan chatta även när man är död osv.

Något att se fram imot. Synd på något sätt att man inte kan få lite mer tid mellan respawn/uppstart, för att snacka ihop sig ( förutsatt att man inte känner varandra sen innan ) rent taktiskt om man nu skulle vilja d. Men klart det är roligt när det är intensivt.

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Det ÄR Aimbot... man har inte 28/0 i ett Battlefield spel. Om man inte sitter och campar, eller nej det går inte direkt att göra det då alltid någon upptäcker en. Denna snubben sprang runt och gjorde 180 graders svängar med en burst på 3 skott instant headshot.. Skill? Nej.

YouTube - Pinguuloi / iolloi BFBC2 cheater
EXAKT Så höll snubben på, tror du det är skill så har du aldrig spelat ett PC spel förr.

Jag skriver, men aldrig nån som svarar.

om killen skulle haft sån grov aimbot så hade han haft 1680 poäng och inte 1550, men han satte nog på den ibland om man nu kan göra det

Permalänk
Skrivet av Mupp3n:

Har jag inte märkt.

Att det blir mera chat eller att man kan chatta när man är död också?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thereal_twisted:

Att det blir mera chat eller att man kan chatta när man är död också?

Mera chat.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200