Battlefield Bad Company 2-tråden - del 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drunk3n_M4ster:

Man kan ju "undra" vilka förändringar som kommer att göras när man ser dessa diagram...

http://bfbc2.elxx.net/

Huu, kniven ligger på 3:e plats! Den måste nerfas!

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tofupunk:

Använd den inte i närstrid då...

Skrivet av Makarov:

Lame is lame, 40mm smäller inte när du avfyrar den på för nära avstånd. Bara att lära dig skjuta med bössan.

Är ett jobbigt moment att behöva byta vapen om det kommer någon springande kring hörnet och man står med granatkastaren i högsta hugg... Undertiden jag hunnit få fram geväret sikta på snubben och börja skjuta har jag mest troligen dött, så då vore det mycket lättare att bara spränga skiten ur honom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Är ett jobbigt moment att behöva byta vapen om det kommer någon springande kring hörnet och man står med granatkastaren i högsta hugg... Undertiden jag hunnit få fram geväret sikta på snubben och börja skjuta har jag mest troligen dött, så då vore det mycket lättare att bara spränga skiten ur honom.

Sikta rakt på honom istället så dör han.

Ingen som har orken att ta skärmdumpar på alla vapens egenskaper så kan vi jämföra med morgondagens?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av REALIN:

Det skulle dom väll göra?

Vi får se imorgon bitti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Sikta rakt på honom istället så dör han.

Ingen som har orken att ta skärmdumpar på alla vapens egenskaper så kan vi jämföra med morgondagens?

Egenskaperna stämmer inte, kolla http://denkirson.xanga.com/722757523/bad-company-2/. Ganska irriterande faktiskt.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk

Kan man få lite hjälp med det här med UPnP och portar och fan och hans moster? Fattar verkligen ingenting

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Tall Man:

Kan man få lite hjälp med det här med UPnP och portar och fan och hans moster? Fattar verkligen ingenting

Ta reda på vad din router heter, leta upp den på http://portforward.com/ och följ anvisningarna.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk

Tack, verkar krångligt. Jag läste att om man stänger av UPnP så kanske inte en del andra program som t.ex. uTorrent inte fungerar som de ska. Så jag vet inte om det är värt det. <_<

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng ♦ Asus VW222U 22" ♦ Pioneer DVR-116D

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av BesteN:

Är ett jobbigt moment att behöva byta vapen om det kommer någon springande kring hörnet och man står med granatkastaren i högsta hugg... Undertiden jag hunnit få fram geväret sikta på snubben och börja skjuta har jag mest troligen dött, så då vore det mycket lättare att bara spränga skiten ur honom.

Han dör fortfarande om du sätter granaten i honom, har du tillräckliga skills så behöver du inte byta vapen. IRL-motsvarigheten apterar inte förrän den flugit ~30 meter, så den i spelet är redan easy mode.

Skrivet av The Tall Man:

Kan man få lite hjälp med det här med UPnP och portar och fan och hans moster? Fattar verkligen ingenting

Varför? Det finns inget i det här spelet som kräver att du rör några portinställningar.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Varför? Det finns inget i det här spelet som kräver att du rör några portinställningar.

Det trodde inte jag heller, sen öppnade jag portar som jag googlade fram. Jag gick från att bli frånkopplad var 15de minut till aldrig.

Portar jag öppnade:

18390 TCP
18395 TCP
18395 UDP
13505 TCP

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tofupunk:

Det trodde inte jag heller, sen öppnade jag portar som jag googlade fram. Jag gick från att bli frånkopplad var 15de minut till aldrig.

Portar jag öppnade:

18390 TCP
18395 TCP
18395 UDP
13505 TCP

Isf beror problemen helt och hållet på din router, spelet i sig kräver inga öppna inkommande portar.

Skrivet av The Tall Man:

Tack, verkar krångligt. Jag läste att om man stänger av UPnP så kanske inte en del andra program som t.ex. uTorrent inte fungerar som de ska. Så jag vet inte om det är värt det. <_<

Du borde inte behöva stänga av upnp för att göra portforwards, men även om du gör det kan du öppna portar för utorrent manuellt.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

hoppas att den nya "server browser" fungerar! Den som finns nu fungerar inte som den ska, iaf inte för mig. Kan inte spara favoriter, historiken fungerar inte och den hittar inte servrar om man söker efter namn...iaf inte relevanta servrar. Jag som ville spela på några servrar som rekommenderades här :/

En fråga, hur många gotlands servrar finns det? finns det någon utan HC?

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se patchen idag, speciellt nya serverbrowsern!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Provade igår att ställa om FoV och sätta in Ping delay grejset som nån länka om i en youtube video här tidigare och måste säga att de fan känns som att man träffar mkt bättre nu :/ FoV har ju inget med saken att göra men delay grejen hjälpte faktiskt en del Tycker jag träffar bättre nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Hoppas verkligen att dom gör något åt 40mm granaterna, dom åker ju genom backen hela tiden... Så fort någon kommer nära och man försöker spränga dem så åker granaten genom backen och man blir nedskjuten... Väääldigt frustrerande.. Framförallt när det står 3-4 stycken på samma ställe och man väntar sig världens blodbad och så försvinner bara granaten:(

Träffar du inte motståndaren med granaten på ett så kort avstånd att den inte exploderar när du missar så bör du kanske lära dig att sikta?

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Inaktiv

Så ska en server broswer från ett ledande spel företag se ut, inte skitet som släpptes med spelet.
Synd att vi accepterar detta som kunder, dom är ju inte skyldiga att patcha skiten om dom inte vill.
Better late than never!

Edit 1:

HC filter fungerar inte som det ska.

Edit 2:

Forced FOV i fordon suger och är onödigt, aldrig haft problem med fordon.

Edit 3:

Thomson och 1911 är nerfade.

Edit 4:

Nu har fiendens granater också en liten indikator, men bara för en kort stund.
Verkar som granaterna har också blivit nerfade.
inte 100% men jag är nästan 100% på att 2 c4 inte räcker längre för att spränga en tank.
Ska kolla igen senare, orkar inte testa längre.

btw: jag spelar endast HC, så jag vet ej om normal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Isf beror problemen helt och hållet på din router, spelet i sig kräver inga öppna inkommande portar.

Jovisst, min router är sunkig, men eftersom andra spel och program funkar fint med upnp, och andra löser samma problem med att öppna portarna är det ganska svårt att inte tro att spelet har något med det att göra.

Jag har inte koll på hur upnp implementeras i program men det vore ju inte det första som funkar halvdant i spelet. DICE har ju inte ett rykte att vara världsbäst på nätkod.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Räknas kills med M1 Garand nu efter patchen?

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem

Är inte M60 nerfad???

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem

Hej!

Har precis börjat lira, är skitkul men man åker ju på så mkt spö jämt Finns det nått läge man kan köra så man får möta folk på samma nivå? Klickade i ranked, men det kanske inte har med det o göra?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Har precis börjat lira, är skitkul men man åker ju på så mkt spö jämt Finns det nått läge man kan köra så man får möta folk på samma nivå? Klickade i ranked, men det kanske inte har med det o göra?

Mvh J

Du måste köra rankad för att få XP.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Har precis börjat lira, är skitkul men man åker ju på så mkt spö jämt Finns det nått läge man kan köra så man får möta folk på samma nivå? Klickade i ranked, men det kanske inte har med det o göra?

Mvh J

Erfarenhet ger färdighet, det är bara att köra på och testa olika spelstilar. Alla personer har ju lite individuell sådan så det är bara att finslipa spelstilen. Om du tycker det är svårt eller drygt att sikta så köp en ny mus, en del har lite väl sunkiga sådana.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av reinholdsson:

Sikta rakt på honom istället så dör han.

Ingen som har orken att ta skärmdumpar på alla vapens egenskaper så kan vi jämföra med morgondagens?

Skrivet av Aphex:

Han dör fortfarande om du sätter granaten i honom, har du tillräckliga skills så behöver du inte byta vapen. IRL-motsvarigheten apterar inte förrän den flugit ~30 meter, så den i spelet är redan easy mode.Varför? Det finns inget i det här spelet som kräver att du rör några portinställningar.

Ska testas, är så van snabba fps spel

Skrivet av Balbuto:

Träffar du inte motståndaren med granaten på ett så kort avstånd att den inte exploderar när du missar så bör du kanske lära dig att sikta?

Vet inte om du provat fps-spel så som quake, unreal mm då siktar man i regel alltid på fötterna (eller vägg beroende på vart fienden befinner sig) för att fienden rör sig så han tar splash-damagen om man inte träffar alldeles rakt på istället för att raketen/granaten paserar och inte gör någon som hellst akada.
Jag borde nog ta och vänja om mig

Permalänk
Medlem

Appropå, 40MM granaterna, är det någon som vet apteringsavståndet/tiden i BFBC2?
Jag tycker personligen att 40MM Smoke apteras betydligt tidigare än 40MM Grenade..
Vore roligt att veta om det är så eller om jag har en skev uppfattning av det som händer i spelet

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Har precis börjat lira, är skitkul men man åker ju på så mkt spö jämt Finns det nått läge man kan köra så man får möta folk på samma nivå? Klickade i ranked, men det kanske inte har med det o göra?

Mvh J

Mitt tips är att börja som recon för att lära sig banorna ordentligt till att börja med...
Jag är själv en total nybörjare sedan ett par veckor tillbaka, har alltid bara spelat typ Quake och Unreal Tournament tidigare, så det tog ett tag att komma in i BfBc2.
Edit: Glöm inte att joina en squad...

Lycka till!

/BfBc2 nick - Zh4t4n

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Medlem

Tänk dock på att det kan vara sjukt irriterande att sitta på ett bra ställe som recon när det helt plötsligt spawnar in en medic på en som sen brakar loss i automateld mot en fiende som är 2km bort (ja det händer nästan varje dag för mig), då är man ju rätt så rökt som recon, om man nu sitter och utövar prickskytte...

Visa signatur

ASUS Sabertooth Z87, Intel Core i7-4770K, Corsair Vengeance LP DDR3 2x8GB, EVGA GeForce GTX 980, Samsung 850 evo 500gb ssd, Fractal Design Define R4, Corsair HX 1000W, Dell u3011 30" 2560x1600, fråga gärna om du undrar om något i min profil, hjälper gärna till om jag kan...
Hjultomtenz i BF4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balbuto:

Räknas kills med M1 Garand nu efter patchen?

Nej självklart inte, denna patchen gjorde spelet 10x värre, nu sitter man och önskar att Dice inte var Svenska.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

eller!

Eller så kan man göra som 70% av alla som spelar online. Springa runt som engineer och skjuta Carl-Gustavs omkring sig.. ;D

Känns som att det tappat lite flyt efter patchen. Nu fryslaggar jag ialf fast en sekund när jag gör ändringar i mina vapensetups eller ska klicka på "Enter Battle".

Visa signatur

AMD X4 965 BE | Corsair 750w | Gigabyte 790XTA-UD4 | Sapphire 280X OC | DDR3 1333mhz 16gb | SSD:120gb + SSHD:1TB | CM HAF 932 | Bra & Billig

Permalänk
Medlem

"Update R7 and R10 have changed the weapons as such:|
M60 Damage decreased by one bullet's worth from its 25-20. (20 - 16.7)
1911 has had its maximum Rate of Fire decreased to 260 RPM.
Nothing else as I've seen so far, I've only just started looking."

http://denkirson.xanga.com/722757523/bad-company-2/

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balbuto:

Tänk dock på att det kan vara sjukt irriterande att sitta på ett bra ställe som recon när det helt plötsligt spawnar in en medic på en som sen brakar loss i automateld mot en fiende som är 2km bort (ja det händer nästan varje dag för mig), då är man ju rätt så rökt som recon, om man nu sitter och utövar prickskytte...

Du kan ju skapa en egen squad och sen låsa den.

Tycker att folk gör så hela tiden.

//Anders