Tjo, min hårddisk håller på gå sönder.. det var iaf vad jag trodde.
Det har börjat gnissla mysko och sen tror jag det är "click of death" jag hör ibland + att det går EXTREMT söligt. tar typ 10min att komma till inloggning i Windows XP.
Trodde jag aldrig mer skulle komma in i Windows tills jag testa felsäkert läge och då funkar den. kommer in i windows i felsäkert utan att disken låter + att den inte går så där söligt..
HJÄLP VAD E FEL???
Det är en IBM 30GB
det hände mig i går oxå på min IBM GXP75 60GB... fast jag kunde inte ens formatera hårddisken...
utan det var disken i hårddisken som hade utvidgatsig så att den slagit i kanten.. HATAR IBM
fast när jag lämnade in den så fick jag en western digitl caviar 60Gb istället så nu e jag glad att jag slipper IBM SKITEN
JIPPI, nu funkar den igen.. tog hem IBMs disk diagnosprogram.
Körde ett test och den hitta ett fel på disken.. så jag valde bara att fixa felet i programmet och nu funkar det igen...
jag har ett liknade problem. Installerade om windows och när det var klart gick det inte gå in på min ena hårddisk. Den var inte formaterad stod det. Men den gick att formatera men den förlorade 10 gig i farten som fortfarande inte finns
IBM har ett problem med sina diskar och det är att dom brukar bli så pörskans varma min e lika dan , men bara då man startar och då man haft igång den ett tag, IBM ska typ bara vara i gång max 8timmar åt gången fast min e på dygnet runt