Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

"can you jump start a motorcycle" är det för min del.

Ni stör er inte på att man kan gå igenom alla karaktärer i de flesta MMO? Jag stör mig lite på det faktiskt (inte så mycket att jag inte spelar spelen ), en av de saker AoC gjorde rätt dvs hade collision detection.

Det är sjukt störande under strider. I städer och eller i områden där pvp inte är möjligt gör det inget att man kan rida igenom varandra men under pve och pvp så är det sjukt störande. Formationer och taktik, sköldmur etc.. så mycket som saknas när flera kan uppta samma yta.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Finns ju ett undantag till det, vilket är ju PVP.

PVP i Warhammer var mumma pga det.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Är inte så insatt i Guil Wars serien. Kommer det kosta pengar i månaden?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nej, GW och GW2 kostar/kommer inte att kosta något utan du köper spelet och spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dezpite:

Är inte så insatt i Guil Wars serien. Kommer det kosta pengar i månaden?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, det kommer det inte. GW1 gör inte det och GW2 kommer inte heller att göra det. ArenaNet har sagt det många gånger att dom aldrig kommer ta en månadskostnad.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Finns ju ett undantag till det, vilket är ju PVP.

PVP i Warhammer var mumma pga det.

Én av de få grejer som faktiskt var riktigt bra i WAR. Där hade tanks ett syfte även i PvP. Handlade inte bara om att göra mest skada som i WoW.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Én av de få grejer som faktiskt var riktigt bra i WAR. Där hade tanks ett syfte även i PvP. Handlade inte bara om att göra mest skada som i WoW.

Ingen pvp har väl visats än? släpps ju lite om någon vecka, man kan alltid hoppas!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://www.arena.net/blog/kristen-perry-on-designing-and-rede...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av Joel-321:

Varför tror du det?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

fyfan man kommer kunna spela som en buske eller en stubbe.

greenpeace kommer gå i taket

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Sylvari Soul

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

Ja visst ger det en viss "frihetskänsla" men det är nog bara en vanesak och inget som har någon konkret inverkan i spelet (pga targetsystemet)

Nu vet jag inte riktigt vad du spelade på för nivå, men när jag spelade så fanns det definitivt inte tid till att hoppa. Och det fyller som sagt ingen funktion förutom just den personliga biten men då borde du skriva att det gällde hela spelet

Det här har varit på tapeterna förut och vi kommer nog förmodligen fram till samma saker nu som man gjorde då.

Håller med Hucke till fullo. Man hade så fullt upp i HA/GvG med att försöka tima in bra Spirit bonds och rädda liv så fort man kunde, och se till att inte bli interuptad och stå dumt och ja, gud vet allt Man hade iaf fullt upp som munk

Det som kommer bli riktigt kul för min del är ju PvP delen. Vilket kommer bli E-sport liknande, iaf om man kikar på intervjun med en kille som är med och balanserar pvp'n osv. Så får verkligen hoppas att PvP'n i GW2 kommer vara lika bra som GW1 var i början.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Skrivet av Joel-321:

GW2 kommer inte komma i dec. Utvecklaren och Ncsoft har redan sagt att spelet släpps i början av 2012 eller rättare sagt första kvartalet. De har en stängd beta nu "tror" man och om spelet är tillräckligt redo kommer det att vara en öppen beta någon gång i slutet av året.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

GW2 kommer inte komma i dec. Utvecklaren och Ncsoft har redan sagt att spelet släpps i början av 2012 eller rättare sagt första kvartalet.

Källa på det?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Källa på det?

undrar detsamma. Från vad jag har hört har det inte sagt någonting alls... inte det minsta lilla....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fill1337:

undrar detsamma. Från vad jag har hört har det inte sagt någonting alls... inte det minsta lilla....

Mm, ArenaNet har aldrig sagt något releasedatum eller ungefär när det ska komma. Det är bara spekulationer som går runt.
I min guild tror i stort sett alla att det kommer vid jul ungefär, om inte så kommer öppen beta då och spelet släpps Q1 2012. Men vi vet inte, bara tror.

Edit: http://www.guildwars2guru.com/forum/speculated-release-date-n...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Tackar!

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

EPIC!
"One of our SMALL dragons"

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk

40 minuter gameplay med kommentarer från GamesCom.

Mycket nöje!

Permalänk
Medlem

Damn! Ser ut att bli sjukt bra. Brb, ska torka upp lite dregel...

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Grymt bra PvP video, Riktigt amazing. ser så grymt kul ut.

(De snackar både engelska och tyska)

Hittade en intressant, bra och lång video(39:05) från gamescom 2011:
"Character customization
The Charr homelands
Introducing PvP
Asura Gameplay
An epic fight against a dragon (Tequatl the Sunless)
Many insights about skills and general game mechanics."
Njut (bra kavlite.)

Permalänk
Medlem

En massa nya videos går att hitta här
http://forum.gw2sverige.se/viewforum.php?id=8

Permalänk
Medlem

Jag undrar om GW2 kommer ha dessa låga systemkrav som de har sagt att det ska ha, för grafiken ser hyfsat krävande ut. Med störst tanke på de stora boss fighterna med 100 personer som spammar attacker medan t.ex den stora blixtdraken gör sina attacker och det måste ju kräva lite iaf.

Men om det blir för mycket för min rigg (som är 1 år gammal) så kommer jag med nöje uppgradera den för att kunna lira GW2 på högsta inställningar.

Visa signatur

PC: i5 12400f | RX7900 GRE | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE

Permalänk
Medlem

Vill nästan inte kolla på videorna för de får mig så jävla sugen och frustrerad över att det inte är ute än!

Ser SÅÅÅÅÅÅ BRA UT!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myskah:

Jag undrar om GW2 kommer ha dessa låga systemkrav som de har sagt att det ska ha, för grafiken ser hyfsat krävande ut. Med störst tanke på de stora boss fighterna med 100 personer som spammar attacker medan t.ex den stora blixtdraken gör sina attacker och det måste ju kräva lite iaf.

Men om det blir för mycket för min rigg (som är 1 år gammal) så kommer jag med nöje uppgradera den för att kunna lira GW2 på högsta inställningar.

Dom är faktiskt otroligt duktiga på att optimera spel, om man tittar tillbaka på GW1 så var det otroligt snyggt när det kom ut. Det krävde knappt någon datorkapacitet alls. Efter ett så genomarbetat spel som GW2 kommer att bli så tror jag faktiskt att dom lyckas ganska bra med systemkraven, åtminstonde så får man hoppas. Sitter själv inte på någon ny rigg direkt, men som sagt så tror jag det inte kräver någon jätte rigg.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."